flushen

Forumindex Forums Modellen Astra flushen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    mitchelvm
    Deelnemer

vandaag de auto weggebracht voor de apk en hij kwam er nog maar net doorheen nadat de voorpijp (lek) vervangen was, de einddemper (lek) gerepareerd was en nadat de remkabel (verroest) geschuurd en gespoten was. (verder nog wat kleine dingetjes gedaan, zoals lampjes vervangen)

jaja Nog maar net, want er blijkt een olielek te zitten, daarbij is bij de vorige apk ook nog de verkeerde olie erin gedaan (hierdoor s het lek waarschijnlijk ook ontstaan) Deze moet er dus uit. ook blijkt de motor door de vervuiling beschadigd te zijn en rijd de auto nog maar op 3,5 cilinder ipv 4, kon kapot zijn of kon omdat de motor gewoon erg vervuild was.

ik kon nog wel met de auto rijden maar moest binnenkort de auto een keer flushen. ik begreep dat er dan drie middeltjes zowel in de olie als in de benzine gegooid moet worden en daarna de olie verversen (met de juiste olie uiteraard) en dan nog een middeltje om het lek te dichten. ik neem aan dat dit makkelijk zelf te doen is, kon alles bij hem voor een redelijk prijsje krijgen zei die. Wat is een redelijk prijsje voor dit soort producten? welk product is hierin wel aan te raden en welke niet? kan iemand in stappen uitleggen wat je precies moet doen (ik las iets over de motor een half uur laten draaien)? enige tips?

die lek is een aantekening op de apk en daar wil ik graag vanaf.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.