Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Fluitende dakrails
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2011 om 09:06 #17236250
Hallo beste forummers…
wij hebben irritant probleempje met vermoedelijk onze dakrails. Deze beginnen namelijk te fluiten bij een sneldheid va. ca 80 km p/u en uiteraard is het volume afhankelijk van hoe de wind op de auto staat en je eigen snelheid :D … Maar vervelend is het wel.. We gaan op vakantie naar Italie en 1200 km (en ook weer terug) van dat gefluit daar word ik nu al nie vrolijk van…
Heb al op het forum gezocht.. ben van alles over dakrails tegengekomen maar helaas niet over fluitende exemplaren…
Is er daarom misschien iemand die toch het probleem herkent? En zo ja heb je het kunnen oplossen?Zelf denk ik dat het weleens de bevestigingspunten zouden kunnen zijn (zie afb. hieronder). Er zit daar natuurlijk net een spleet, misschien is dat de schuldige… bestaat er zoiets als een stripje, tapeje, kit oid voor?
Rails eraf halen zou ook een optie kunnen zijn, dat ben ik volgens mij al in een bestaand topic tegengekomen, maar daar ben ik eerlijk gezegd nog niet 1-2-3 voor… Met Italie in gedachten en hoewel je zo ongeveer in de kofferruimte kunt kamperen denk ik dat ze toch nog wel van pas gaan komen…
Als het aan mij ligt zou ik liever niet van alles er tegenaan willen plakken/smeren etc om dingen uit te proberen liever in 1 keer goed dus daarom zou ik natuurlijk graag gebruik willen maken van ahum alle kennis die hier op het forum rondwaart :wors …dus ideeen zijn welkom…
Groetjes BB
9 mei 2011 om 09:26 #17863889Weet je zeker dat het de dakrails zijn? Bij een corsa C heb ik het eens meegemaakt dat er een raamrubber loszat.
9 mei 2011 om 10:19 #17863890Ik zou eerder de rubber nakijken oid. M’n schoonfamilie heeft ook een zafira met dragers en daar fluit hij totaal niet. Ook op dezelfde snelheid, het is namelijk een ”gewone” 1.8 16v :)
9 mei 2011 om 13:18 #17863891Ik gok niet dat het je dakrails zijn
Ik heb genoeg kilometers met de Zafira gemaakt en nog nooit wat gefluit gehoord
Ben vorig jaar in 1 stuk naar de Costa Brava gereden en niks geen problemenIk zoek idd kijken of het geen rubber is,
de dakdragers zijn denk ik uitgesloten9 mei 2011 om 15:17 #17863892Ok… ‘k ga daar ‘s even naar kijken… Alvast bedankt voor de reacties! Altijd fijn als er meegedacht wordt… :thumbup
groet BB
9 mei 2011 om 20:24 #17863893je kunt ze er evengoed vanaf halen hoor :jerry
:jerry vindt zonder stukken mooier/strakker :agent
maar dat is mijn mening :hmmz9 mei 2011 om 20:29 #17863888@DEEF wrote:
je kunt ze er evengoed vanaf halen hoor :jerry
maar dat is mijn mening :hmmzZo makkelijk gaat dat toch niet?
Ik vind zonder ook mooier ;)10 mei 2011 om 08:54 #17863894Dakrails eraf?
Moet je dan nieuwe daklijsten halen?
Ik heb wel begrepen dat je de rails via de binnenkant moet losmaken,dus aardig klusje dan.10 mei 2011 om 14:03 #17863895Hai,
In een topic hier ergens op het forum ben ik idd ook tegengekomen dat de rails via de binnenkant los gemaakt moeten worden, dat doe je dan waarschijnlijk ook niet zomaar even.. maar mss valt het mee…
@DEEF: Ja zonder vind ik het erg strak staan! :D Ben er ook echt wel voor maarrrr dan denk ik even praktisch (ja sorry ;) , vrouw he?! krijg je dat…) dan kunnen ze er nog beter even op blijven…‘k ga de suggestie van de rubbers ‘s even checken… van de week gaat ie toch even naar schoonpapa, ‘k heb ook zo’n “wonderbolt” besteld, nav de verschillende topics… die moet er nog ingezet worden en dan kunnen we gelijk de rubbers even aan een onderzoekje onderwerpen
hou jullie op de hoogte!
Gr. BB
10 mei 2011 om 14:16 #17863896Trouwens die van mij fluiten niet dus ff zoeken,veel succes
10 mei 2011 om 21:10 #17863897succes met de zoektocht :thumbup
hou ons op de hoogte…12 mei 2011 om 18:22 #17863887@DEEF wrote:
je kunt ze er evengoed vanaf halen hoor :jerry
maar dat is mijn mening :hmmzDat ben ik het dan weer niet met je eens ;) Vind de rails wat meer body geven. :D Maar inderdaad ieder zn smaak. :thumbup
Mare het zou ook het raam rubber kunnen zijn. Wij hebben ook een beetje een wind fluit, maar het het idee dat dat bij het bestuurders raam vandaag komt.
12 mei 2011 om 19:01 #17863886Ik vind ook met rails vaak mooier.. Geeft het inderdaad net wat extra!
Net als ik bijna elke station mooier vind dan de sedan versie :D
Maar jaa.. ieder zn ding ja.
Alleen een dwars op de auto gemonteerde dakdrager ofzo zou fluiten.17 mei 2011 om 03:52 #17863898Ik heb ook dakrails erop zitten, fluit echt niet hoor zelfs niet met 235 kmpu.
Dus lijkt mij stug toe dat die van jouw al fluiten bij 80 kmpu.
Ik denk persoonlijk, wat ook al aangegeven is hierboven, dat het idd rubbers zijn.
19 mei 2011 om 17:27 #17863900Hallo allemaal,
eerst nog even bedankt voor alle reacties! fijn dat er zo meegedacht wordt! :thumbup
nu even kleine update…
de wonderbolt zit er in! En zoals al eerder in het “wonderbouttopic” aangegeven is door anderen… helemaal goed! We hadden een klein pluimpje bij het starten en die lijkt weg te blijven en ook de turbo pakt het vloeiender op.
Het fluiten…tja dat is nog “work in progress” hebben al wel wat getest… je opent 1 raam dan begint het andere raam harder te fluiten…dus ja zou je wel kunnen stellen dat de rubbers niet goed aansluiten op het raam hahaha .. we gaan dus maar nieuwe rubbers bestellen… Weet nog niet wanneer de nieuwe rubbers er opkomen iig voor de vakantie! :D :D maar uiteraard laat ik tzt even weten of we dan eindelijk tijdens het rijden alleen het gebrom van de motor horen…
Groetjes BB
19 mei 2011 om 17:38 #17863901Bij mijn Zafira was het het kleine driehoek ruitje bij de A stijl.
Carglas heeft het eruit gehaald het schuim….wat er onder zit zat niet goed afgeslotenHoe je kunt controleren een ruitje met tape afplakken…de rubber aansluiting/lak.. en zo stap voor stap verder..
Succes19 mei 2011 om 18:01 #17863899Hai aapje1963,
bedankt voor je tip!
Ga ik ook zeker even checken.. zijn er toch mee bezig en ik heb eerlijk gezegd ondanks dat het ene raam harder begint te fluiten wanneer het andere open is toch het idee dat er nog meer is wat fluit… :( als het raam aan de bestuurderskant opengaat blijft het fluitende geluid ook bij die kant vandaan komen en dat zou dan toch minder moeten worden lijkt mij :hmmz want de opening wordt groter, vandaar ook dat ik dacht dat het misschien de dakrails waren…
Maar nu het overgrote deel van de diegenen die erop hebben gereageerd hebben aangegeven dat het waarschijnlijk niet de rails zijn ga ik gewoon alle tips nalopen hoop zo het probleem te achterhalen. Ik wil er even op m’n gemak mee aan de gang, hopelijk is as zaterdag dan is manlief thuis. Kan dan ik even met “deskundige” (lees in ons geval “schoonvader”) aan de slag en vinden zal ik ‘t!
hou jullie op de hoogte!
Gr BB
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.