fluitend geluid bij hoge toeren

Forumindex Forums Techniek Overige motor types fluitend geluid bij hoge toeren

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    danny16

Hallo allemaal,
      ik heb een Opel Astra H wagon 1.6 twinport.
      Ik heb sinds kort als ik boven de 3000 toeren kom een fluitend geluid in de motor.
      Het lijkt een op het geluid van een turbo :shock:
      Het lampje van het motormanagement brand ook sinds ik het geluid hoor.
      Als ik de foutcode uitlees dmv het contact in de eerste stand te zetten en dan het gaspedaal en de rempedaal in de duwen en hem daarna op contact zetten komt de foutcode ECN 17152.
      Ik ben er al mee naar de garage geweest maar die konden zo snel niets vinden.
      Ze dachten zelf aan een scheurtje in het inlaatspruitstuk.
      Maar om dit vast te stellen zouden ze dit moeten demonteren en dat schijnt nogal een hele klus te zijn.
      Dus als dit het niet is ben ik een hoop euro’s lichter en nog niks wijzer.

Dus mijn vraag is eigenlijk heeft iemand dit ook al eens gehad???
      En hoe heb je dit opgelost?

Grtz Danny

bart-gsi
      Deelnemer

oeps lees foutje

danny16

Maar mijn auto heeft geen turbo.
          De garage heeft hem al eens uitgelezen en ze zeiden dat ie een verkeerd mengsel krijgt.
          Maar wat hiervan de foutcode was weet ik niet.

bart-gsi
          Deelnemer

hmm ok te arm lopen is slecht voor je blok… te rijk lopen gaat je auto van stinken naar benzine.. dus welk verkeerd mengsel hadden ze ondervonden??
            scheurtje in het inlaatspruitstuk zou je ook moeten merken met onrustig lopen.. want dan krijgt de motor meer lucht dan dat er gemeten wordt.

danny16

Hmm dat zal ik dan maar eens gaan vragen.
              Wat me wel opvalt is dat als ik zeg maar in z’n 3 netjes 50 rij er niks aan de hand is maar als ik dan lager in toeren kom zonder terug te schakelen gaat ie een stotterig lopen. Terwijl dit eerder niet het geval was.

bart-gsi
              Deelnemer

kan idd een verkeerd mengsel zijn dat er te veel lucht bij de benzine komt en dan fout gaat lopen.. moet dan ergens een best wel groot lek zitten.. door een klein haarscheurtje kan je motor niet zo verkeerd gaan lopen.. moet je je inlaat na lopen… kan een lekke pakking zijn of de klemmen op het inlaat traject dat niet goed afsluit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.