Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › fluitend geluid bij gasgeven zafira z16xep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2011 om 18:51 #17234501
Hallo mede opelgebruikers ik ben nieuw o
p dit forum. ik heb t forum al heel vaak bekeken en vind t zeer leuk en interesant allemaal. wij rijden al vrij lang opel en hebben al vrij veel modellen gereden. We hebben nu dus
n Zafira Z16XEP MET n probleem en wel de volgende; Als ik gasgeef en bij sommige constante toerentallen fluit de motor zeer irritant. Bij de opelgarage zeggen ze dat sommige motoren van dit type dat nu eenmaal hebben!! Ik heb naar aanleiding van jullie forum het gasklephuis al 2x gereinigd met remmenreiniger maar dat geeft niet. Ook de truc met de oliepeilstok om t membraam in t kleppendeksel te testen maakten ook geen verschil. We hopen op deze manier een oplossing te vinden voor onze TURBOLOZE Zafira met TURBOGELUIDEN!! Alvast bedankt voor t lezen.
25 maart 2011 om 18:41 #17841615Hallo forumlezers kan er iemand reageren op mijn vraag of heb ik iets niet goed gedaan op deze manier??????? Al reageert er maar iemand met boe of ba dan weet ik tenminste dat ik t goed gedaan heb. Bvb. dank
26 maart 2011 om 10:12 #17841616Hallo Frans,
Je hebt je vraag juist geformuleerd, daar ligt het niet aan.
Ik denk eerder dat hier niemand een oplossing voor weet.
Is het niet de servo van je stuurbekrachtiging die je hoort.
Dit gaat ook gepaard met een hoog fluitend/gillend geluid.
Maar dit moet dan ook toenemen als je motor stationair draait en je draait aan je stuur
De servo voor de stuurbekrachtiging is electrisch en niet zoals vroeger mechanisch aangedreven door een snaar aangedreven pomp.
Dit is het enige wat ik mij zou kunnen bedenken gezien je klacht omschrijving.
Maar het is in iedergeval iets, en even luisteren tijdens stationair draaien en aan je stuur draaien is een niet al te grote ingreep, maar wel weer iets om iets uit te kunnen sluiten of te constateren.Succes
26 maart 2011 om 12:14 #17841617Geluid is ook moeilijk te beoordelen vanaf een omschrijving. Misschien kan je een filmpje maken, op youtube zetten en de link hier posten?
Begrijp ik verder goed
– geluid is er altijd als je gas geef
– bij constant gas is het geluid er bij bepaalde toerentallen (welke?)
– hoeveel km heeft de auto gelopen?Succes, Dutch
26 maart 2011 om 18:20 #17841618Bedankt Cobus en Dutch voor de reactie. Ik heb al met mn hoofd bij het gasklephuis met n draaiende motor geluisterd. Daar komt echt t geluid vandaan, de auto heeft 51000km gelopen en is van 2006. Het geluid is er eigenlijk altijd en word erger bij accelereren. Ik kan wel n filmpje op youtube zetten maar dan moet ik eerst hulptroepen inschakelen om dat voor elkaar te krijgen!! Ik ben tenslotte ook maar n tegelzetter.
27 maart 2011 om 10:36 #17841619er is nog een mogelijkheid.
er zijn gasklephuizen met een fout in de carteventilatieboring.
dit geeft een fluitend geluid tussen de 2100 en 2700 min-1 (toerental) en dus bij deellast en lichte acceleratie.die gegevens hebben de opeldealers.
dus ff naar vragen.
je hebt een gewijzigd gasklephuis en blowby slang nodig.
onderdeelnummers staan in de buitendienstoplossing van opel.succes.
27 maart 2011 om 10:56 #17841620Weet je ook of dat mischien aan de hand van het chassisnr en dus produktiedatum van de auto te achterhalen is of ik ook t slachtoffer ben van dit gasklephuis of is t een kwestie van proberen??
27 maart 2011 om 11:14 #17841621Wij hebben een keer een klant gehad, en deze had ook een fluitend geluid vanuit de motorruimte. Motor is dan wel anders (Z18XER).
Na contact met Opel bleek dat er in 1 op de 500 auto’s een productiefout kon zitten in de einddemper. Op verzoek van Opel een einddemper van een Zafira 2.2 eronder gezet (qua aansluitingen identiek, inwendig iets verschillend), en jawel geluid weg…
29 maart 2011 om 18:43 #17841622Hee forumlezers ik ga ns bij de opeldealer navragen of ze weten van t gasklephuisverhaal met blowbyslang. dus word vervolgd. Bedankt alvast. gr
29 mei 2011 om 10:52 #17841623hallo forumlezers ik heb een nieuwe vraag. ik heb in mn zafira b uit 2006 een cd70 met gewoonscherm kan ik daar een kleurenscherm op aan sluiten en is dit dan een grote operatie??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.