Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › fluitend geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2011 om 23:11 #17241435
Ik heb van de week de motor uit de corsa getrokken om een billit vliegwiel en omp 5 vingerige koppeling met drukgroep te plaatsen. Ook zit er nu een sper in de bak.
Er komt nu een licht piepend geluid van de koppeling/vliegwiel. Er is een nieuw druklager geplaatst, het is niet altijd aanwezig, en het is luider/komt zodra ik de koppeling intrap.
Zeg t me maar, want ik snap niet waar dit vandaan komt. Zeker omdat het er niet altijd is, kan ook 5 minuten wegblijven.
14 september 2011 om 09:08 #17919359misschien toch iets raars met het nieuwe druklager..
Koppeling staat weer helemaal goed afgesteld?14 september 2011 om 19:17 #17919361Zo goed als, iig goed rijbaar. Soms verdwijnt het ook tijdens het rijden..
14 september 2011 om 20:45 #17919362Ik zou eerst eens proberen of het met het stellen van de kabel nog weg te krijgen is. Anders verdenk ik ook het druklager
15 september 2011 om 22:24 #17919363Kan toch alleen maar druklager zijn dan. Eerst was het niet, sper heeft er niks mee te maken want die staat stil, zo’n drukgroep heeft ook wat meer druk/power nodig als een standaard heh. Wel raar met een nieuw lager er in, maar ja, dat vond ik ook van mijn nog geen 3000km oude wiellagers… Die suisden al vanaf dag 1 gigantisch en had toen een hele berg dingen vervangen, dus heb altijd gedacht dat het die wiellagers niet konden zijn ‘want die waren nieuw’…
19 oktober 2011 om 12:56 #17919364Heb ik ook eens gehad. Ik had een getrag sportbak (M3) tegen men 2.2 gemonteerd. Bij het starten gaf dit een scherp geluid. Alles terug gedemonteerd en toen gezien dat de as waar hij van smal (koplager)naar breed (koppelingvertanding) gaat iets te lang was. Hij raakte tegen het vliegwiel. Beetje bijgeslepen en het geluid was weg. Misschien dat je nieuwe vliegwiel iets dikker is en aanloopt tegen je as?
19 oktober 2011 om 13:38 #17919365Heb je met het vliegwiel ook een niewe keerring geplaatst? Of stak het oude iets te ver naar buiten? Als het druklager niet ergens tegenaan schuurt is het misschien de keerring wel die het probleem is.
Verder hoort de koppelingsschijf makkelijk beweegbaar op de as te liggen. Ik weet niet of dat zo hoort, maar van de week heb ik uit voorzorg de splines een beetje ingevet toen ik de zaak gemonteerd heb. Ik neem aan dat als er geen ruimte is om te schuiven, dat de koppelingsplaat een beetje kan blijven aanlopen in zijn vrij.
Groeten rinus
19 oktober 2011 om 14:42 #17919360Trouwens?….Je koppelingsplaat is toch niet tot op de klinknageltjes versleten? Zaten die wel allemaal goed diep onder het oppervlak?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.