fluit in de 5de versnelling?

Forumindex Forums Modellen Astra fluit in de 5de versnelling?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Frank27960
    Deelnemer

Hallo,

Zodra als ik overschakel naar de 5de Versnelling, begint de auto een fluitend achtig iets geluid te geven, wat kan dit volgens jullie zijn? Ik heb me al laten vertellen dat dit een astra kwaal is, maar twijfel daar aan.
      In de andere versnellingen doet die dit niet.
      Hij heeft hierdoor geen vermogen verlies of iets dergelijks.

Groeten

giovannicorsax14xe

Ik heb het een keer gehad met een andere auto.
        Schonk er niet veel aandacht aan uiteindelijk kreeg ik er een kloppend geluid bij.
        Toch maar even na laten kijken dacht miss te weinig bakolie dus laten vervangen en het geluid was er nog
        Versnellingsbak moest vervangen worden or een revisie duur geintje allemaal
        Zal het maar even na laten kijken.
        Ik geloof dat het fluiten in ze 5 vaak komt omdat er weinig bakolie in zit

Zakdoekje
        Deelnemer

Rare vraag, maar… Heb je misschien net andere banden? In z’n 5 loopt de motor heel rustig vaak, en dan ga je andere geluiden horen. Ik heb wel eens klebers gehad, die ook een soort van floten als ik wat harder reed.

xladage
          Deelnemer

Mijn Pirelli P4’s deden dat ook ;)

Opeltje17
            Deelnemer

Is het weg als je de koppeling in trapt? zo ja zit het in de bak, anders zouden het je banden kunnen zijn.

Mocht het in de bak zitten zou ik de olie eens peilen/verversen, helpt dat niet zal het een lager in de bak zijn.

Frank27960
              Deelnemer

Als ik de koppeling intrap is het weg, als ik dit zo hoor word me eigen vermoeden all beaamt, oli in de bak of een lager, oli is dit zelf te doen? Vanaf onder de auto? Iemand hier die mis een howto voor mij heeft?

bart-gsi
                Deelnemer

@Frank27960 wrote:

Als ik de koppeling intrap is het weg, als ik dit zo hoor word me eigen vermoeden all beaamt, oli in de bak of een lager, oli is dit zelf te doen? Vanaf onder de auto? Iemand hier die mis een howto voor mij heeft?

viewtopic.php?f=5&t=173745
                  dit is van een astra F maar weet niet of het principe het zelfde is met jouw astra qua versnellingsbak..
                  die had namelijk de zelfde vraag…

Frank27960
                  Deelnemer

Moet ik er ook bij vertellen dat zodra ik gas loslaat en niks verder doe het geluid ook weg is;) bedankt voor de wederom snelle reacties!

bart-gsi
                    Deelnemer

@Frank27960 wrote:

Moet ik er ook bij vertellen dat zodra ik gas loslaat en niks verder doe het geluid ook weg is;) bedankt voor de wederom snelle reacties!

dan denk ik toch dat je bak aan revisie toe is… als het geluid weg is als je primaire en secondaire as in je versnellingsbak niet onder last komen te staan dan denk ik dat een of meerdere lagers in je bak versleten zijn…

vandenakker

Ik heb mijn bak laten reviseren bij Van Loon in Nederhemert, monteur vertelde toen dat fluit ook een veelvoorkomend probleem is. Ben daar ook terecht gekomen via een forum, bedrijf is zeker een aanrader qua kwaliteit en prijs.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.