Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Floeske’s Opel Astra F2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2016 om 08:53 #18315037
@Ray2712 wrote:
@Floeske wrote:
8nm? hoe moet ik dat meten?
Net een nieuwe tid binnen gehad en snel ingebouwd :)
Met een momentsleutel.
Die heb ik nog wel liggen ergens :)
De auto is vrijdag van de garage gekomen, nieuwe slangetjes er op, spanrol en spanwiel vervangen :)
aankomende woensdag de kleppendeksel pakking vervangen! Nu vertelde de monteur van de garage mij dat ik absoluut geen vloeibare pakking moest gebruiken bij een kurken pakking.
Dit omdat hij dan weer snel zou scheuren?Iemand ervaring mee? vraag me nu af of ik het wel of niet moet gebruiken
2 juni 2016 om 08:33 #18315038Heel veel gedaan de afgelopen week :D
Ik heb in de voorpanel nieuwe speakers geplaats, kabels vervangen wegens kabel breuk.
Nieuwe tid zit erin, alleen rechter ledje is kapot.
De distributie riem en rol zijn vervangen.
de lekke kachel slangentjes zijn vervangen.And last but not least:
Ik heb eindelijk de kleppendeksel pakking vervangen! :D
In de oude pakking zaten veel scheurtjes en op een punt gewoon helemaal los gescheurd.Deze week, als het weer een beetje mee zit ga ik de hele auto poleisten :D
7 juni 2016 om 07:31 #18315039Gisteren lekker in het zonnetje mn autotje gepolijst!
Hij zit er echt weer heerlijk uit!
7 juni 2016 om 08:05 #18315040Naaaais, zal de mijne er ook bij zetten :jerry :thumb
7 juni 2016 om 19:39 #18315041(even terugkomend op de kleppendeksel pakking :angel )
Rubberen pakking voor n 8V ik heb t gehad diezelfde dag zat er weer kurk op
lekkage echt niet normaal :swear heel t blok rookte en stond vol in de verse olie (letterlijk en verguurlijk)
kurk zal hoogstens een beetje zweten.ik monteerde de mijne aan allebij de zijde met vloeibaar nergens geen lekkage
n verder
ja leuke astra :kewlpics
7 juni 2016 om 19:46 #18315042Leuk topic ! Ik vind het mooi dat je je F mooier en mooier maakt.
En tja, ik wist eerst ook niks van auto,s maar als het eenmaal je interesse heeft dan wil je ook het naadje van de kous weten. Komt vanzelf ! Ik houd je topic in de gaten.
Ga zo door :worsRik
7 juni 2016 om 20:20 #18315043Nog even en er staat hier een nieuwe Astra, de polijstbeurt heeft zeker wonderen gedaan :thumb :thumb
7 juni 2016 om 21:46 #18315044Polijsten heeft zeker veel gedaan!
Voor de pakking heb ik ook beide zeide met vloeibare pakking gedaan.
tot nu toe zweet ie een beetje, ben benieuwd hoelang hij het vol houdt. en anders even opnieuw. voor t geld hoef je het ook niet te laten :P
26 juli 2016 om 20:41 #18315045Heb al een tijdje niets van me laten horen.
Maar wel heel druk bezig geweest met mijn Fje!Als eerste zijn mijn voorbanden vervangen en uitgelijnd, hierbij moest de rechter stuurkogel vervangen worden.
Ik heb ook de oring van de ontsteking vervangen, dit ging wat minder omdat ik met mijn stomme kop de bougie kabels verkeerd aangesloten had.. Nadat ik de kabels goed aangesloten had wilde de motor nog steeds niet starten.. nieuwe bougies erin, alles na gekeken en nog steeds niets. Ik de start relais eraf gehaald en toen starte hij wel. nu heb ik verder geen last van slecht lopend of slecht startende motor :D
verder heb ik mijn interieur verlichting veranderd.
Na de verlichting ben ik een nieuw project begonnen.
Project motorkap.
Opgeschuurd, geplamuurd,grondlaag er op en in juiste kleur gespoten.
Dit is zeer netjes geworden!Ook gelijk mijn spiegel meegenomen, een was zwart en een blauw
Deze week ook de zijruiten getint, achterruit was iets moeilijker.. dus die heb ik na 4x proberen opgegeven.
Maar dat komt nog wel!Nu is de buitenkant bijna klaar op een paar dingen na, de koplampen ga ik nog vervangen, komen nog gasveren voor de motorkap. Dat is allemaal niet zo spannend.
Dus hier een plaatje hoe hij was toen ik hem kocht
En hoe hij nu is
Zeer tevreden met het resultaat!
Ik ga nog een aantal dingen doen.
Zoals ik aangaf de koplampen en gasveren.
Ook wil ik in de toekomst nog een motorswap doen.26 juli 2016 om 23:40 #18315046Leuke updates! Ik heb een vraagje over je tellernaalden: ik zie dat deze verlicht zijn. Is dit standaard bij een Astra F?
En dan bedoel ik niet de kleur van het licht, ik zie dat je er mooie blauwe leds in hebt gestoken. Ik wil dus graag weten of je iets hebt moeten aanpassen om de tellernaalden te laten ‘gloeien’.Oplichtende tellernaalden zijn een kleine obsessie van mij, vandaar. Ik moet en zal dit hebben in mijn Astra G.
27 juli 2016 om 07:05 #18315047Ik heb er alleen wat ledjes in gestoken, dus ik ga er vanuit dat het standaard van een f is.
Bij een G heb ik geen idee, dat kunnen andere misschien wel bevestigen
27 juli 2016 om 09:38 #18315048Zoals ik al eens eerder in dit topic plaatste heb ik ook een Astra F gehad, maar bij die auto is me dat nooit opgevallen. Ik heb daar ook geen andere lampjes in gestoken.
Bij mijn Astra G heb ik witte platen met zwarte naalden. De witte platen waren standaard verlicht met gloeilampjes, maar daardoor kleurden de mooie witte platen ‘s nachts geel.
Er zitten nu dus witte leds achter en dat ziet er veel beter uit. Ik ga nu dus van die rode ringetjes halen met daarop rode smd leds, en deze plaats ik tussen de motortjes van de naalden en de naalden zelf. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.