Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Floeske’s Opel Astra F2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2016 om 20:57 #17276011
Hallo allemaal,
Ik stel me eerst even voor, ik ben Sjoerd en ben sinds 29-01-2016 trotse eigenaar van deze Astra F2
1.4L uit 1995.
Ik weet niet of ik dit topic hier goed plaats (zo niet, verplaats hem maar! :) )
Vanaf nu ga ik in dit topic bijhouden wat ik allemaal gedaan heb en er met mijn Opeltje gebeurd is :D
Waarom? Gewoon omdat ik dat leuk vind :DDus toen ik hem kreeg:
KM stand
Distributie riem vervangen
De spiekers die erin zitten zijn prima, alleen de voorpaneel spiekers kraken soms, dus die overweeg ik te vervangen
Voorpaneel spiekers
De autoradio heb ik op dag 1 gelijk vervangen, er zat een simpel cd only auto radio in
Zoals je op de bovenste foto ziet werkt de TID nog, deze is nu helaas kapot..
Dit komt door mijn eige geklungel waardoor het lcd van de printplaat is gescheurd (Iemand ideetjes? of even een bij de sloop halen?).Meestal doet de benzine meter het niet, en was daarom ook verbaast toen ik dit zag
Dus af en toe doet hij het voor een weekje en daarna weer een paar weken niet.
De plek waar mijn reserve wiel ligt lag een plas water van ongeveer 1.5cm hoog.
paar keer helemaal droog gemaakt maar kwam elke keer weer terug.
Dit heb ik heel amateuristisch opgelost door over de 4 gaten een rubbertje te leggen, en hier overheen wat ducktape.
Sinds dien heb ik geen water meer gevonden :D
Nog gespot door de buren :p :
De eerste 2 weken ging niet zo als geplant..
De boete, ja jammer. toch echt mijn eigen schuld…
Schade, Ook mijn eige schuld.. Maar gelukkig wel geheel kostenloos op kunnen lossen.
De vorige eigenaar had nog een lakstift liggen van deze auto, en daarmee heb ik het heel mooi weg kunnen werken.
Je ziet het natuurlijk nog wel, maar alleen als je het weet.En de spiegel, tja.. deze zijn niet inklapbaar zoals de meeste weten.
sinds deze dag heb ik me zelf voor genomen om nooit meer door een wasstraat te rijden.
Ik zat lekker in de auto en werd mooi door de straat gesleept, totdat mijn beide spiegels eraf klapte. :swear
Samen met de werknemer kwamen we erachter dat we de spiegels er gelukkig weer op konden klikken, maar heb wel een aantekening laten maken voor als er nog iets mee gebeurd.
Dit zodat ik beweis heb en dat de kosten dus op de wasstraat komt.Nu eindelijk eens een licht puntje na al deze tegenvallers.
Heb er nu dus eindelijk een subwoofer ingelegt, de kabels en alles lagen er al dus hoefde hem alleen maar aan te sluiten :D
Heerlijk geluid :jerryGisteren alle kabels weg gewerkt onder de kappen en de binnenkant weer helemaal netjes gemaakt.
Vandaag heb ik alle bougies eruit gehaald en schoon gemaakt, loopt weer als een zonnetje!
Ook ben ik vandaag bezig geweest met mijn deur strips. De strip aan de rechter deur knalt er steeds af.Nou kwam ik op het idee om alle strips eraf te halen maar twijfel hier erg over.
Om een beetje een idee te krijgen heb ik de voorste kleine strips eraf gehaald.
Het is wel mooi geworden maar weet nog steeds niet wat ik ga doen!..
Dit was het voor nu, Ik heb nog heel veel To Do’s
en zal hier in dit topic dus alles posten :DTo do list:
– Zijstrips [DONE]
– stof van hemel begint te hangen
– TID vervangen of maken [DONE]
– Chrome teller ring
– Interieur verlichting (km teller, midden paneel)
– Devil eyes
– Booskijkers
– Gasveer moterkap
– Gasveer achterklep vervangen
– rechter centraal deurvergrendelings moter vervangen [DONE]
– spanrol en span wiel laten vervangen (Loopt volgens mijn garage scheef) [DONE]
– Mijn spieker kabels vanuit de hoederplank weg werken
– Kleppendeksel pakking vervangen [DONE]
– Lekke kachel slangen vervangen [DONE]
– Volledig polijsten [DONE]Ik zal aan dit lijstje nog wat dingen toevoegen en deze allemaal proberen weg te werken :)
Hierbij laat ik dat natuurlijk in dit topic weten :DGroet, Floeske.
30 maart 2016 om 10:48 #18315013Succes ermee! Ben benieuwd naar de resultaten!
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
30 maart 2016 om 15:15 #18315014Leuk wagentje! Ik heb zelf ook een blauwe Astra F gehad. Jammer van je schade, maar zo te lezen vindt je dit zelf niet héél erg. Flitsfoto’s zijn altijd leuk, de kosten die erbij horen zijn minder. Voor een TID zou ik gewoon op de sloop kijken, deze zijn meestal wel te vinden aangezien er talloze Astra Fjes op de Nederlandse wegen rijden/reden. Succes!
31 maart 2016 om 08:26 #18315015Heel leuk wagentje! ja, de schade is jammer.. Ik zie t zo, eerste auto’tje, niet heel veel voor betaald, zit al genoeg andere schade aan. dus lekker in rond blijven rijden tot hij het begeeft :)
Inderdaad binnen kort langs de sloop voor n tid13 april 2016 om 15:01 #18315016Heb er dus toch voor gekozen om de strips eraf tehalen, was nog best wel een klus om de plak resten weg te krijgen..
Maar het resultaat mag er wezen :) ben er blij meeVan t weekend nog even wezen toeren, lekker het strand opgezocht :D
26 april 2016 om 14:49 #18315017Weer lekker bezig geweest :D
Mijn benzine meter was kapot. Als ik op het plastic van mijn kilometer teller klopte, deed hij het af en toe wel dus dacht ik dat er iets mis moest zijn met de bedrading in het dashboard, heb deze helemaal open gemaakt maar kon niets vinden.
Ik heb de connectoren schoon gemaakt en sindsdien doet mijn benzine meter het weer :D nu hopen dat hij het blijft doen
Ik heb een zelfgemaakte hoederplak in de achterbak liggen, deze is door iemand bekleed met panterprint
vond ik persoonlijk niet zo heel mooi dus heb er een mooie zwarte stof omheen gedaan.
heel blij met het resultaat :)
Naast de hoederplank zitten ook 2speakers, Ik heb ze altijd zien zitten maar nooit aangesloten omdat ik dacht dat het standaard Opel speakers waren en ze niet voor niets niet aangesloten waren.
Maar toen ik bezig was met de hoederplank zag ik het merk van die speakers.Ja, kenwood dus :D
Heb deze ook aangesloten en het klinkt heerlijk! :D :D
Binnenkort krijg ik nieuwe deur tweeters dus dat maakt het helemaal af :)Ook gelijk een afspraak gemaakt bij de garage om mijn spanwiel en spanrol te vervangen
Al met al, leuk dagje werk aan het Fje :)9 mei 2016 om 07:47 #18315018Gisteren avond veel rook uit de moter, koelvloeistof lag op de grond, vanavond naar huis slepen.
Volgens mij was ik net op tijd met het uitzetten van de motor.9 mei 2016 om 19:37 #18315019Vandaag weer nieuwe koelvloeistof in gedaan, liep er niet uit. Dus gewoon naar huis gereden. Erg gek dat alle koelvloeistof er zo in eens uit gespoten is. Kan geen losse slangetjes vinden, geen gescheurde slangetjes. Kwam er gister achter dat de ventilator en de verwarming t niet meer deed. Die doet het nu weer wel, iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij rijdt nu weer gewoon prima
9 mei 2016 om 19:56 #18315020Van de ene kant is het mooi zo zonder die strips, van de andere kant jammer dat die ene lijn niet doorloopt op de deur.
Verder zou ik niet weten waarom je ventilator niet aan ging. Misschien is het een van deze dingen?11 mei 2016 om 13:16 #18315021@Floeske wrote:
Vandaag weer nieuwe koelvloeistof in gedaan, liep er niet uit. Dus gewoon naar huis gereden. Erg gek dat alle koelvloeistof er zo in eens uit gespoten is. Kan geen losse slangetjes vinden, geen gescheurde slangetjes. Kwam er gister achter dat de ventilator en de verwarming t niet meer deed. Die doet het nu weer wel, iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij rijdt nu weer gewoon prima
Hoe was de koelvloeistoftemperatuur op het moment dat dit gebeurde?
Was jij trouwens niet de gene die rondreed met een lekke koppakking?
11 mei 2016 om 13:38 #18315022De temperatuur meter op mijn dashboard gaf 90 / 95 aan.
Dat was ik inderdaad, kan er mee temaken hebben. Deze auto is al bijna 6 jaar in de familie. en toen had hij al een lekke koppakking.
Ik vind het alleen zo vreemd dat hij alle koelvloeistof eruit gegooid heeft maar er nergens een gat, scheur of losse slangentjes te vinden zijn.11 mei 2016 om 18:15 #18315023Als je weet dat de koppakking lekt sta je vroeg of laat een keer stil
Spreek uit ervaring11 mei 2016 om 18:17 #18315024@Floeske wrote:
De temperatuur meter op mijn dashboard gaf 90 / 95 aan.
Dat was ik inderdaad, kan er mee temaken hebben. Deze auto is al bijna 6 jaar in de familie. en toen had hij al een lekke koppakking.
Ik vind het alleen zo vreemd dat hij alle koelvloeistof eruit gegooid heeft maar er nergens een gat, scheur of losse slangentjes te vinden zijn.Hoezo is dat gek?? de compressie komt in je koelsysteem, daardoor knalt de koelvloeistof eruit.
12 mei 2016 om 08:01 #18315025Ik vind dat gek dat hij de koelvloeistof buiten de moter heeft gegooid, niet een beetje,maar echt alles..
Maar goed, in de aankomende 3 weken gaan we de pakkingen vervangen :)
Gister het motortje eens goed schoon gemaakt en kijken waar de olie vandaan komt.Gister ook nog een klein deel van de lak gepolijst, GROOT VERSCHIL :D
12 mei 2016 om 09:55 #18315026Kleppendekselpakking dus en geen koppaking.
Ik vraag me af waarom je 6 jaar zou wachten met het vervangen daarvan, 10 minuten werk en dat ding kost 5 euro.
12 mei 2016 om 11:08 #18315027Even om alles duidelijk temaken, ik heb deze auto pas een half jaar, hij is 6 jaar in de familie (broer van mijn zwager, zwager, schoonmoeder)
Ik probeer hem nu flink te kietelen.Ik weet vrij weinig van auto’s en wist dus niet dat een kleppendekselpakking zo makkelijk te vervangen is.
Daar ben ik gister achter gekomen en ga ik dus zo snelmogelijk oplossen :)13 mei 2016 om 16:18 #18315028Je weet vrij weinig van auto’s, en je probeert hem flink te kietelen
Hoe moet ik dat voor me zien, met een klauwhhamer? :jerry13 mei 2016 om 21:03 #18315029Probeer zoveel mogelijk ;)
Hem er weer mooi uit te laten zien, motorisch goed onderhouden.Er is in geen jaren onderhoud gepleegd
Overigens ook het lekke koelvloeistof slangetje gevonden, van t weekend vervangen. Daarna kijken of tie nog steeds koelvloeistof lekt
13 mei 2016 om 22:20 #18315030Al doende leert men, Iedereen is ergens begonnen met sleutelen,
Ik vindt het in ieder geval top dat je probeert deze Astra steeds netter te maken :thumb :thumb24 mei 2016 om 12:03 #18315031Centraal deurvergrendeling aan de rechterkant is gemaakt, motortje bleek niet kapot te zijn.
Kabel breuk dus. Na lang zoeken de breuk gevonden, zat achter het dashboard kastje. Kabeltje vervangen en hij werkt weer :D
Nu dus een reserve motortje liggen, ga ik misschien inbouwen op de achterklep.Heb kurken kleppendeksel pakking en vloeibare pakking klaar liggen :)
De lekke slangentjes worden binnenkort vervangen tijdens de afspraak van de spanrol
24 mei 2016 om 12:53 #18315032Kurken lekken binnen 3 weken weer, zou een rubberen pakken.
24 mei 2016 om 21:39 #18315033Moet je ze niet te strak draaien.
Bij mijn 16SV heeft ie na vervangen 3jaar niet gelekt.
Toen de auto gesloopt.Bij mijn kadett-E 1.6 is ie 150.000km lekvrij geweest.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 mei 2016 om 08:57 #18315034Netjes 8nm op de 1.4 8v’s
25 mei 2016 om 13:08 #183150358nm? hoe moet ik dat meten?
Net een nieuwe tid binnen gehad en snel ingebouwd :)
25 mei 2016 om 13:18 #18315036 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.