Flipperende Centrale deurvergrendeling

Forumindex Forums Modellen Corsa Flipperende Centrale deurvergrendeling

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    OpeltjePopeltje
    Deelnemer

Hallo kenners,

Naast mijn topic ”foutcode” heb ik nog een ander probleem.

Wanneer ik mijn afstandbediening gebruik om de deur te openen flippert mijn knop van de bestuurderskant telkens en blijf het dicht. Alleen als ik heel snel ben en de deurgreep vastpak en open doe wanneer het zijn flipperactie uitvoert, dan wil het nog wel eens meewerken dat dan ook alle andere deuren open gaan behalve de linker achter deur.

Het vreemde is dan dat het met de afstandbediening wel weer normaal sluit, maar soms sluit de linker achterdeur niet mee (die ik dan handmatig heb geopend). Het grappige is, als ik dan weer op het knopje sluiten druk (terwijl de rest al gesloten is) gaat alles weer open en de linker achterdeur wel weer dicht. En als ik dan even speel met de afstandbediening, gaat alles uiteindelijk wel weer dicht. Maar dat geflipper gaat maar niet over.

Wie o wie weet waar ik hier tegen aan loop? :help:

Fgerrits
      Deelnemer

Ik heb een soortgelijk probleem, dat als ik de linkerdeur open met de AB en de deurgreep omhoog trek dat de deur weer op slot gaat.

Nadat ik  het paneel eraf had gehaald bleek dat de geleider waar de pin  (deurknop) welke omhoog en omlaag gaat te soepel weer naar beneden zakt(1 a 2mm)

Als je dan ook de deurgreep omhoog trekt zakt het nog 1mm, hierdoor ziet het portierslot dit als een inschakeling opslot.

Om dit te verhelpen heb ik met een zijkniptang de geleider een aantal maal ingeknepen, waardoor de pin zwaarder door de geleider gaat.

Misschien is het ook een optie om de pin en keer in te knijpen net boven de geleider waardoor de pin ook minder snel naar beneden zakt.

Succes.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.