Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Flikkerende lampen + andere problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2013 om 17:01 #17258146
Beste mensen,
lange tijd nie aanwezig geweest, heb al een tijd lang een Corsa B diesel 1.7 uit 2000
sindskort flikkerende lampen zowel interieur als koplampen etc.
zelf dacht ik aan de koolborstels van de Dynamo, is er iemand die dat kan bevestigen?2e is als ik van de drempel afrijd de achterkant erg klappert dus echt een Klap hoort.
de uitlaat was vervangen en daarna kwam het geluid, uitlaat nagelopen en komt nergens tegen aan.3e
auto heeft CV
rechterdeur gaat niet open wanneer ik vanaf bestuurderskant de auto open.
andersom gaan alle deuren enz open en dicht.4e
versnellingspook is net ene soeplepel is daar wat aan te doen?29 mei 2013 om 19:00 #18147482niemand? :hmmz
29 mei 2013 om 20:03 #18147481Erg geduldig ben je iig niet…als je al na 2u “niemand? :hmmz ” neer zet…
29 mei 2013 om 20:36 #18147483als je niks zinnigs te melden hebt reageer dan niet
29 mei 2013 om 20:39 #18147484Geen ruzie maken, anders helpt niemand meer, maar Heks heeft opzich wel gelijk…
Dynamo’tje even vervangen, weet je het.
Wat voor klap is het, kan best wel de uitlaat zijn, lijkt het dan niet maar kan wel.
Slot even loshalen en nakijken, desnoods vervangen voor een andere.
Pookjes zijn vaker soeplepels in die corsa’s…29 mei 2013 om 20:58 #18147485Schakelmechaniek op de bak reviseren ivm speling
En idd dynamo wissellen en ff n ander slot halen
29 mei 2013 om 21:58 #18147486zou het motortje van de centrale deurvergrendeling eens nakijken.
zal aan het slot niet liggen lijkt mij.29 mei 2013 om 22:06 #181474871e
Even meten op de accu met draaiende motor met en zonder verbruikers. Moet ongeveer 14,5 zijn. Veel hoger of lager betekent dat de dynamo het niet bijhoudt. Zomaar vervangen zal ik even mee wachten.2 is waarschijnlijk toch de uitlaat. Auto komt vrij dicht bij de bodem bij drempels en dan kan de beugel van de uitlaat hem ergens raken. Vaak moet je de middendemper iets verdraaien waardoor de bocht verder van de as af komt. Het kan ook zijn dat de uitlaatklem zo gemonteerd zit dat die met het schroefdraad richting de achteras zit. Zoja, draai die dan naar de zijkant.
3 kan zomaar aan de cv unit of bedrading liggen. Controleer even het slot zelf aan de passagierskant. werkt de CV wel vanaf de passagiersdeur?
4 ligt aan de rubbers en bussen van het schakelmechanisme. Die kun je vrij makkelijk zelf vervangen.
29 mei 2013 om 22:50 #18147488Ik heb dit probleem met dat geklap ook, zeker sinds ik een zware sub in mn kofferbak heb liggen en met volk achterin is het bij elke drempel feest. Denk dat het bij mij idd de uitlaat is. Ben hiervoor ook bumpstops aant overwegen (om deze reden en omdat mn banden door hetzelfde euvel aanlopen tegen mn spatborden:p)
30 mei 2013 om 11:15 #18147489@Looney wrote:
1e
Even meten op de accu met draaiende motor met en zonder verbruikers. Moet ongeveer 14,5 zijn. Veel hoger of lager betekent dat de dynamo het niet bijhoudt. Zomaar vervangen zal ik even mee wachten.2 is waarschijnlijk toch de uitlaat. Auto komt vrij dicht bij de bodem bij drempels en dan kan de beugel van de uitlaat hem ergens raken. Vaak moet je de middendemper iets verdraaien waardoor de bocht verder van de as af komt. Het kan ook zijn dat de uitlaatklem zo gemonteerd zit dat die met het schroefdraad richting de achteras zit. Zoja, draai die dan naar de zijkant.
3 kan zomaar aan de cv unit of bedrading liggen. Controleer even het slot zelf aan de passagierskant. werkt de CV wel vanaf de passagiersdeur?
4 ligt aan de rubbers en bussen van het schakelmechanisme. Die kun je vrij makkelijk zelf vervangen.
1: na het werk maar eens d emultimeter eraan hangen
2: voor de zekerheid kan ik het nog eens nalopen.
3: CV werkt gewoon vanaf de passagiersdeur, alle sloten gaan open en dicht, wel gaat het een stuk zwaarder als bestuurderskant.
4: heb je maybe artiekelnummers om rubbers etc te vervangen?en dan heb ik nog een vraag.
Elektrische ramen inbouwen, gaat dat makkelijk?
heb het vaak gedaan bi jde golf 2 en 3 :D
opel nog nooit eigenlijk.30 mei 2013 om 11:46 #18147490De voorbereiding ligt vaak al klaar in de corsa B. Dus in een 2000 model zal dat wel goed zitten. Misschien kun je gewoon de deuren overzetten van een model met elektrische ramen? Staan zat op de sloperij en marktplaats.
De uitlaat zul je niet zien als je hem opkrikt. Dan komt de achteras namelijk naar beneden. Dus op een brug of oprijplaten zetten. Desnoods met lading of passagiers.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=541&mid=86
Via mtech, maar kan natuurlijk ook goedkoper.30 mei 2013 om 11:51 #18147491Hoe makkelijk het is ligt idd aan de voorbereiding, had pas een model uit 99 waar helemaal niks was voorbereid. Ben je even bezig..
30 mei 2013 om 19:54 #18147492heb er een met airco.
ben een leek met opels maar sleutelen kan ik zeker wel ( golf 2 TDI gebouwd, golf 3 cabrio vr6 )
beiden kabelbomen omgesoldeerd etc.
hoe zie ik dat het voorbereid is?denk dat ik sowieso komplete deuren ga halen gezien de huidige deuren roest onderop hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.