Flikkerend scherm Opel Asta K 2016

Forumindex Forums Modellen Astra Flikkerend scherm Opel Asta K 2016

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    mrs. Bibi
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik een beeldscherm wat meer op een disco lamp lijkt dan een beeldscherm van een Opel Astra K van 2016.
      Bij het starten van de auto flikkerde het beeld heel snel. Ik heb toen de auto uitgezet en opnieuw gestart. Helaas na meerdere keren dit gedaan te hebben stopte het niet. Heb toen gekeken of het scherm nog reageerde op touch en ja dat werkte nog. Ik ben toen gaan rijden en na een poosje stopte het flikkeren en was het beeldscherm in veelal grijstinten lijkt op nachtmodus. Alleen dan in 2en gedeeld.
      Ik kan de functies nog gewoon gebruiken hij reageert overal op. Maar de kleuren en het flikkeren bij starten en even rijden is er nog steeds.

Nu heb ik de garage gebeld. Ik had hem net een maandag (lees 1 dag geleden opgehaald )van de grote beurt. En die belde mij net terug dat het € 1200,- gaat kosten!! Ik ben mij rot geschrokken. Dit is toch niet normaal voor een auto van bijna 5 jaar oud!! De levensduur van zo’n scherm moet toch langer zijn dan 4,5 jaar!!

Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn? En is dit normaal bij een auto van deze jonge leeftijd?
      Heeft iemand dit al eens meegemaakt en wat is dan je ervaring hierin?

Ik ben de 1ste eigenaar. En de auto krijg altijd keurig de beurten enz.

Alvast dank je wel voor het antwoorden op dit bericht.
      Groet,

Bibi

Nick-GSI
      Deelnemer

scherm stuk, je kan kijken voor een gebruikte, deze hoeven namelijk niet geprogrammeerd te worden

Bart…
        Deelnemer

Die schermen kan je laten reviseren, 1200 is voor een nieuw scherm.

opel-mark
          Deelnemer

1200 durft een opel dealer er voor te vragen, op ali express zijn veel goedkopere schermen te vinden en je kunt als je een klein beetje handig bent het voor een fractie van het bedrag doen.

ga maar eens naar het astra K forum op facebook https://www.facebook.com/groups/astrakforumnl

mrs. Bibi
            Deelnemer

Dank je wel voor jullie reactie’s.

Ondertussen de dealer weer gesproken. Er is ook een mogelijkheid voor een gebruikte die het zelfde als een nieuwe 1 jaar garantie krijgt. Kosten 450 euro.

Nu scheelt dat al heel wat maar, toch vind ik het eigenlijk niet moeten kunnen. De levensduur van zoiets mag toch wel hoger verwacht worden als 4,5 jaar?  Heb het eens in de google gegooid en zag toch wel opvallend veel meldingen met het zelfde probleem bij deze astra uitvoering. Lijkt in mijn ogen dat er dan iets van een fabrieksfout in zit. Anders komt dit toch biet zo vaak voor. En betekend dat dat je iedere 4 a 5 jaar een nieuw scherm zal moeten!!

opel-mark
              Deelnemer

Ja dit hoort niet te kunnen, ja dit is een ontwerp fout, denk je dat Franse opel dit ooit zal toegeven, vergeet het maar.

Net als dat onstar niet meer werkt en je geen updates meer zal krijgen voor het navigatiesysteem van een auto van 2 jaar oud, monsieur u bent genaaid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.