Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › fles 5w30 per maand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2010 om 18:54 #17696219
gaat goed he…
Willem
20 juli 2010 om 10:09 #17696220Gelukkig (klopt nu op een houten tafel) verbruikt die van ons niets tot zeer weinig.
21 juli 2010 om 13:29 #17696221origineel gepost door wim-v6
Cilinderwandjes versleten??of kleprubbers Versleten??
Willem
:thumbup ..
damn wat een olie verbruik.. bij zoveel olie verbruik beter het onderblok vervangen en de kop van nieuwe kleprubbers voorzien..
ik denk dat dat de beste oplossing is.. een beetje dealer fixt het zo…21 juli 2010 om 14:52 #17696222en wat zijn de kosten van zoiets :D
ben wel eens benieuwd..
21 juli 2010 om 15:44 #17696223origineel gepost door Dominic
en wat zijn de kosten van zoiets :Dben wel eens benieuwd..
500 euro als het mee zit denk ik:hmmz
21 juli 2010 om 16:58 #17696224origineel gepost door duhast1988
[
500 euro als het mee zit denk ik:hmmzX 3 minimaal.
een d riem vervanging kost bij de vod al bijna 400€
een onderblok revisie en een koprevisie red je dan niet bij de vod of beun.
alleen als je het zelf doet misschien, maar dan is deze 500euri al aan de lage kant.
21 juli 2010 om 21:48 #17696225kun je net zo goed je complete motor reviseren?
of een andere tigra.. haha..
22 juli 2010 om 11:45 #17696226of met dat geld 3 jaar lang met de taxi
22 juli 2010 om 12:23 #17696227Beter een ander blok dan :D
24 juli 2010 om 09:04 #17696228ik heb mn tigra voor nu weer terug,
De garage heeft de motor ‘geflushed’ … men gaf aan dat er de nodige onderdelen vervuild konden raken waardoor olie in gaten en kieren kon verdwijnen, en dit voor hun een zeldzame, maar ook 1 van de laatste oplossingen ‘zou kunnen zijn’ …
nu eerst weer kilomters maken …
24 juli 2010 om 10:37 #17696229origineel gepost door 1985
ik heb mn tigra voor nu weer terug,De garage heeft de motor ‘geflushed’ … men gaf aan dat er de nodige onderdelen vervuild konden raken waardoor olie in gaten en kieren kon verdwijnen, en dit voor hun een zeldzame, maar ook 1 van de laatste oplossingen ‘zou kunnen zijn’ …
nu eerst weer kilomters maken …
Ga er maar niet vanuit dat het geheel opgelost word..
Heb je het kleppendeksel al nagekeken, gooit deze geen olie door naar de Gasklep??
Willem
24 juli 2010 om 10:38 #17696230origineel gepost door duhast1988
er verdwijnt bij mij om de maand een fles olie, in het blok…
hoelang doen jullie met een fles5liter kannen halen..
Dan gooit je 1 kan in de 5 maanden erin
meestal voordeliger ook nog.
:jerry:jerry
24 juli 2010 om 20:53 #17696231origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door 1985
ik heb mn tigra voor nu weer terug,De garage heeft de motor ‘geflushed’ … men gaf aan dat er de nodige onderdelen vervuild konden raken waardoor olie in gaten en kieren kon verdwijnen, en dit voor hun een zeldzame, maar ook 1 van de laatste oplossingen ‘zou kunnen zijn’ …
nu eerst weer kilomters maken …
Ga er maar niet vanuit dat het geheel opgelost word..
Heb je het kleppendeksel al nagekeken, gooit deze geen olie door naar de Gasklep??
Willem
De auto zit in de G2 garantie periode, dus dat laat ik allemaal aan de dealer over :)
vandaag van Assen naar Heerlen, via Valkenburg naar Maastricht gereden en weer terug (totaal 625km van deur tot deur) op 40 liter benzine, olie ga ik morgenvroeg peilen :)
Bij weg gaan in Maastricht leek het of alles in orde was op de peil stok, alleen heeft die maar kort stil gestaan, dus denk niet dat ik daar veel waarde aan mag hechten qua peilen.:)
8 augustus 2010 om 23:08 #17696232dus even voor alle volledigheid,de 1,4 tigra’s hebben dus over het algemeen minder olieverbruik dan de 1.6 jes?
Als ik het goed begrijp.
Dit is interessant omdat mn neefje gek is van een tieg,ik heb t hem tot dusver afgeraden,maar met een 1.4 heb je dus miinder risico op een olieschuit?9 augustus 2010 om 17:35 #17696233ja ze houden bijde wel van olie verbruiken..
Goed de tests uitvoeren bij aanschaf.
Belangrijk is dat de motor op uiterst koude toestand kan worden gestart.
>> Koud test.
Motor starten, even rustig op oliedruk laten komen (ca 5 a 10 tellen voordat alles rond is)
motor onbelast op een 4000 toeren houden.
Kijken of er olierook uit de uitlaat komt, (ook goed snuffelen, kan weinig verbruik zijn, vaak is dit wel te ruiken).
als deze rookt of naar verbrande olie ruikt heb je olieverbruik langs de zuigers.
>> warm test.
Laat de motor lang stationair draaien met warme motor.
Geef een Flinke dot gas.
Kijk en ruik of er olie verbrand word.
>>> een ernstig zwarte uitlaat kan al op olieverbruik duiden
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.