Vorige week zaterdag pech onderweg gehad.
Eenmaal op de snelweg hoorde ik een geluid wat duidde op een slappe band..dusja in afwachting van een tankstation doorgereden..Maarja wanneer kom je een tankstation tegen als je het nodig hebt? Niet dus… Het rijgedrag werd steeds extremer en het stuur begon steeds harder te trillen, ik kon echt niet wachten en moest de vluchtstrook op! Gevarenlichten aan en rond de auto gelopen, rook kwam uit de wielkast van het voorwiel en een verbrande bandengeur, band plat!
Sjjjjeeeej en ik balen want mijn auto licht zeer plat op de grond (zonder enige aanpassing past er geen krik onder… Dan maar die sideskirt verbuigen, en onder spanning de krik eronder.! Voila dat was dat, wiel eraf en het reservewiel uit de achterbak gehaald…
Eenmaal bij het voorwiel aangekomen: f@ck, reservewiel past NIET aan de voorzijde! :cry :hmmz
Kreeg het met geen mogelijkheid erop (remklauw te groot)
En ik moet weg daar aan de snelweg…dan maar anwb bellen… Die zijn gekomen en hebben het achterwiel voor gelegd en reserveband achter (remklauw achter was kleiner, weer wat wijzer geworden)
Al met al een duur middagje gezien we geen lid waren van anwb ( maar inmiddels wel)
Oorzaak bleek een grote schroef in de band… Maar nu is die helemaal niet meer redbaar en volledig aan gort (toch jammer aangezien er nog genoeg profiel op zat):