FK sportstoelen mogelijk in vectra a?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum FK sportstoelen mogelijk in vectra a?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    akinyalcin1985

Korte introductie

Ik heb hem aangeschaft op de autoveiling te Barneveld in 08-2005 met km-stand van 149000km. Onderhoudsboekjes waren ingevuld t/m 126000km. Vandaar dat ik direct een grote beurt had laten uitvoeren. Sindsdien wend ik mij voor betreffende onderhoud-intervallen naar eenzelfde vriendelijk garage, waarbij reparatie geschiedt met nieuwe onderdelen. De auto heeft mij godzijdank tot en met de dag vandaag nooit in de steek gelaten. Jaarlijkse onderhoudskosten bedragen ca.300 a 400 euro. Huidige km-stand is 208000km. Pluspunten noem ik o.a. de lage vaste kosten, ruime kofferbak. Minpunten: karig interieur.

De volgende aanpassingen heb ik reeds toegepast:
      – Sport einddemper
      – Lexus achterlicht
      – FK angel eyes
      – Xenon 10000k
      – 17 inch evolution velgen
      – K&N performance filter

De volgende issues, gerangschikt op prioriteit toekenning, wil ik graag met tips van jullie bewerkstelligen:
      – FK leder sportstoelen voor
      – Hoofdsteunen achter
      – Armsteun voor
      – Blauwe dasboardverlichting
      – DVD speler met klapscherm
      – ramen tinten
      – 2.0i motor inlepelen als huidig motor begeeft

Het moge jullie niet ontgaan zijn dat ik begonnen ben met exterieur, en me nu wil begeven naar interieur.

Met jullie ervaring en kennis, moet het lukken!

Dit zijn de foto’s

Mijn vraag

Ik heb een oogje laten vallen op een v/d FK leder sportstoelen op carfantasy.
      Echter alvorens tot overgang aankoop, heb ik een aantal vraagtekens:
      1) Als ik me niet vergis staat FK bekend om zijn duitse kwaliteit, hebben een van jullie ervaring met de FK stoelen?
      2) Zullen de FK sportstoelen in mijn vectra passen(denk aan afmetingen)?
      3) Naast de stoel moeten er toch ook puntgordel en onderstel aangeschaft worden?
      4) Ik ben niet bepaald een handige harry, maw is een van jullie bereid om ze te plaatsen tegen vergoeding?

Bij voorbaat bedankt.

Groeten

Akin Yalcin

sw_reijnders
      Deelnemer

origineel gepost door akinyalcin1985
        Korte introductie

Ik heb hem aangeschaft op de autoveiling te Barneveld in 08-2005 met km-stand van 149000km. Onderhoudsboekjes waren ingevuld t/m 126000km. Vandaar dat ik direct een grote beurt had laten uitvoeren. Sindsdien wend ik mij voor betreffende onderhoud-intervallen naar eenzelfde vriendelijk garage, waarbij reparatie geschiedt met nieuwe onderdelen. De auto heeft mij godzijdank tot en met de dag vandaag nooit in de steek gelaten. Jaarlijkse onderhoudskosten bedragen ca.300 a 400 euro. Huidige km-stand is 208000km. Pluspunten noem ik o.a. de lage vaste kosten, ruime kofferbak. Minpunten: karig interieur.

De volgende aanpassingen heb ik reeds toegepast:
        – Sport einddemper
        – Lexus achterlicht
        – FK angel eyes
        – Xenon 10000k
        – 17 inch evolution velgen
        – K&N performance filter

De volgende issues, gerangschikt op prioriteit toekenning, wil ik graag met tips van jullie bewerkstelligen:
        – FK leder sportstoelen voor
        – Hoofdsteunen achter
        – Armsteun voor
        – Blauwe dasboardverlichting
        – DVD speler met klapscherm
        – ramen tinten
        – 2.0i motor inlepelen als huidig motor begeeft

Het moge jullie niet ontgaan zijn dat ik begonnen ben met exterieur, en me nu wil begeven naar interieur.

Met jullie ervaring en kennis, moet het lukken!

Dit zijn de foto’s

Mijn vraag

Ik heb een oogje laten vallen op een v/d FK leder sportstoelen op carfantasy.
        Echter alvorens tot overgang aankoop, heb ik een aantal vraagtekens:
        1) Als ik me niet vergis staat FK bekend om zijn duitse kwaliteit, hebben een van jullie ervaring met de FK stoelen?
        2) Zullen de FK sportstoelen in mijn vectra passen(denk aan afmetingen)?
        3) Naast de stoel moeten er toch ook puntgordel en onderstel aangeschaft worden?
        4) Ik ben niet bepaald een handige harry, maw is een van jullie bereid om ze te plaatsen tegen vergoeding?

Bij voorbaat bedankt.

Groeten

Akin Yalcin

sw_reijnders
        Deelnemer

Hoi Akin,

welkom hier.
          Leuk A’tje heb je daar.

Ik moet zeggen dat ik daar niet zo veel verstand van heb en met je stoelen enzo.

Een nieuwe motor er in lepelen is altijd mogelijk, de ene motor is iets meer werk dat de andere.
          Maar zolang het tussen je veerpoten past, kan het.

Zou je geen C20XE erin lepelen uit een vectra 2000 tegen die tijd?
          Ik bedoel als je het doet . . . doe het dan goed :angel
          Een C20LET zou ook kunnen natuurlijk, maar ja, kost weer zoveel geld :hmmz

akinyalcin1985

Ik zal trachten een volgende keer de foto’s aan te passen aan forum beeldformaat:D

Bedankt voor je snelle en informatie reactie Bas (als ik me niet vergis)

Ik ben een leek o.a. op het gebied van motoren, dus ik zal je info in mijn achterhoofd onthouden.

Ik heb zitten googlen en als ik me niet vergis zijn dat de rood-metallic achtige.

En het is toch raadzaam om een reeds gereviseerde te kiezen?

sw_reijnders
            Deelnemer

tja het hangt er vanaf wat je budget is.

tuurlijk is een gereviseerde motor beter, maar daar betaal je ook de volle mep voor.

maar jij komt uit den haag?
              neem eens contact op met Wim-V6.
              Die woont bij jou om de hoek en doet regelmatig sleutel klussen.

akinyalcin1985

Update FK stoelen

De klantenservice van carfantasy heeft mij zojuist te woord gestaan, en meneer heeft aangegeven dat een FK stoel wel past in mijn auto.

Daarnaast kun je de sledes los bestellen, en ook uiteraard FK puntsgordels zijn los te bestellen.

Ik zal in eerste instantie de linkervoor kopen.

Ik twijfel tussen de volgende:

Ik hoor graag jullie meningen?

akinyalcin1985

Dank je wel voor je wijze raad tav de motor.
                  Ik heb het genoteerd, ooit op een dag zal ik mijn motor gaan vervangen.
                  Dan zal ik met Wim contact opnemen. Het is mooi meegenomen dat hij bij mij om de hoek woont:D

Fearless
                  Deelnemer

Ik heb zelf honkieponkie stoelen en heb een poosje terug in een stel FK stoelen gezeten. Deze zitten al een heel stuk beter. Wat breder in de rug als wat ik zelf nu heb.

Probeer er voor de gein maar eens een paar, want een te krappe stoel is niet lekker rijden.

akinyalcin1985

Ik heb de knopen doorgehakt en heb besloten om onderstaande te nemen:

Op deze site kost hij 219 excl. verzendkosten voor 2 stoelen.
                      http://cgi.ebay.de/FK-Automotive-Sportsitz-Set-Halbschalensitz-Atlanta-/280549699098?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item415210ae1a

Op de site van Fk kost enerzelfde 285 euro excl. verzendkosten.
                      http://www.fk-automotive.org.uk/websale7/FK-Sport-Seat-Set-Atlanta-%281xleft%2b1xright%29.htm?Ctx={ver%2f7%2fver}{st%2f3eb%2fst}{cmd%2f0%2fcmd}{m%2fwebsale%2fm}{s%2ffk-automotive%2fs}{l%2fEnglish%2fl}{mi%2f59-2834%2fmi}{pi%2f6410355%2fpi}{type%2fartikelnummer%2ftype}{po%2f1%2fpo}{tpl%2fEnglish%2fws_widerrufsbelehrung.htm%2ftpl}{sf%2f%3Cs1%3EFKRSE010155%3C%2fs1%3E%3Cs5%3E3%3C%2fs5%3E%2fsf}{p1%2f7e3ac96d5a00b1371ad99831bc987e25%2fp1}{md5%2ffb2d640e187f7c5b0f190affca0bf6ba%2fmd5}

Echter er saat op de site van jematuning het volgende:

* Die Sitze sind nicht zugelassen im Bereich der STVO. Eine Eintragung müsste ggf. per Einzelabnahme erfolgen

Betekent: De stoelen zijn niet toegestaan op het gebied van de wegenverkeerswetgeving. Een inzending moet eventueel kunnen worden gemaakt door individuele registratie

Kan iemand mij vertellen of deze dus toegestaan zijn op openbare weg, want op de site van FK staat dergelijke waarschuwing niet.

Bedankt

Akin Yalcin

sw_reijnders
                      Deelnemer

nee de stoelen zijn in duitsland niet goed gekeurd.
                        als daar iets niet origineel voor de auto geleverd is, mag het niet . . . of zoiets.

Maar in nederland mag je er alles inzetten zolang je het maar degelijk monteert.

akinyalcin1985

Nogmaals hartelijk bedankt voor uw hulp.

Ik stel het zeer op prijs.

De rails die zijn al reeds gemonteerd zie ik op de foto’s.

Als ik me niet vergis rest nog het regelen van FK seat console en FK puntgordels.

Ik heb via ebay dit als zoekresultaat voorgeschoteld gekregen:
                          http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=FK+Sitzkonsole

2 universele FK kosten 89 euro exclusief verzendkosten op EBAY.

Carfantasy Nederland hanteert 89 euro per seat console.

FK site die heeft een speciale seat console bestemd voor de vectra, geprijsd voor 57 euro.
                          http://www.fk-automotive.org.uk/websale7/FK-Seat-Console—fixed%2fleft—fit-for.htm?Ctx={ver%2f7%2fver}{st%2f3eb%2fst}{cmd%2f0%2fcmd}{m%2fwebsale%2fm}{s%2ffk-automotive%2fs}{l%2fEnglish%2fl}{mi%2f282-2834%2fmi}{pi%2f3010044%2fpi}{p1%2f7e3ac96d5a00b1371ad99831bc987e25%2fp1}{md5%2ff412e1e381e1e860a57befa6e158d0ba%2fmd5}

Op ebay kun je deze seat console vectra a niet vinden, alleen dus maar de universele.
                          Bij de universele melden ze dat het past op alle FK seats.

Zal ik dan de universele nemen?

Dank u wel

Akin Yalcin

akinyalcin1985
                            Henk042
                            Deelnemer

Goed bezig Akin, ziet er prachtig uit.:thumbup

akinyalcin1985

Dank je wel voor de complimenten Henk :wors

Ik moet ze alleen nog betalen met mijn paypal.

Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik lees dat daarmee je beschermd bent tegen eventuele oplichtingen etc.

En ik moet het nog thuis aan mijn ouders gaan uitleggen omtrent hoeveel ik er wel niet aan kwijt zal zijn:)

Maar dit moet wel uit te leggen zijn, omdat ik eerst plannen had om een auto van 7 a 8 duizend euro te kopen. En ik heb nog niet gesproken over ca. 2 keer zo hoge vaste lasten per maand inzake wegenbelasting,verzekering, en onderhoud.

Als ik volgend zal gaan werken, dan krijg ik een leasebak aangeboden en zal dat mijn forens middel worden.

Groeten

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.