Hi,
heb in de service-instellingen van mn NAVI 900 gemerkt dat ik op v176 zit van infotainment en dat men ondertussen al op versie v208 zit. Ik heb op t net al enorm veel posts gevonden over het updaten (heb zelfs een cd liggen, gebrand met v208) maar iets houdt me tegen. Ik las ook al dat er enkelingen met troubles zaten achteraf, lees zwart navischerm en geen geluid meer. Dat wil ik dus niet meemaken. De twijfels:
* is het echt nodig om te updaten ? Ik heb een sd besteld met kaarten van 16-17 en las ergens dat je firmware ook up-to-date moet zijn ivm compatibiliteit..
* mn lokale opel garagist (Gman A’pen) zei dat de werkplaats het kan doen, maar dat dit gebeurt via de pc en duurt een uur of 3 (aan 75 euro werkuur excl BTW), dus iets van een 300 euro . Op t net talloze video’s gezien en posts gelezen waar de update via cd of usb maar 10 minuten in beslag neemt. Heb dit gezegd aan de dealer maar die meent dat met de cd maar 1 deel van de radio wordt geüpdatet en via de pc bij Opel alles ??? Wie moet ik nu geloven, denk dat iedereen er een beetje maar niet het fijne van weet …
* met de nieuwe firmware zou er 3D ondersteuning zijn voor de kaarten ?
* de garagist zei me dat Insignia gevoelig is inzake software en het zeer gevaarlijk zou zijn het zelf te doen.
Wie oh wie heeft de pasklare antwoorden aub. Ik heb ook veel positieve video’s/posts gezien met aangepaste thema’s als achtergrond enz… maar er zou dus toch eea kunnen misgaan en dat wil ik ten stelligste vermijden. In Nederland zit er een Opel dealer die op zn website voor 48 euro een update aanbiedt van de firmware : http://www.fred-janssen-autos.nl/opel-navigatie-updaten/ vermits dit een officiële dealer betreft, waarom weten zij het wel en bieden ze het aan terwijl er andere dealers andere dingen beweren?
Grt
Denis