Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Filters nokkenas verstelling Z18XER.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2011 om 19:12 #17243596
Hoi,
Ik hoorde laatst dat de filters van de nokkenas verstelling verstopt kunnen gaan zitten.
En dat dan het “tikken” bij stationair lopen veroorzaakt.Nu is mijn vraag weet iemand waar deze zitten bij de Z18XER ?
Gr
Stefan15 december 2011 om 20:01 #17946711filters voor de nokkenas verstelling?
noooooooit van gehoord.
volgens mij een lulverhaaltje als ik eerlijk ben.nokkenasverstellers gaan vaak stuk, ook bij andere merken (Renault uiteraard koploper) :jerry
vervangen is de enigste optie.
15 december 2011 om 20:53 #17946712Het olie filter zeker.
Ik werk bij mercedes en wij moeten ze ook af en toe vervangen. Soms kan je ze nog reiniger maar dan stel je het maar 10000km uit.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
15 december 2011 om 20:54 #17946713Filtertjes van de Nokkenas verstellers is geen lulverhaal.
Ze gaan kapot ivm, verstoppen van de filtertjes…
Dealer is een Vervangings bedrijf, dus als het niet meer werkt, vervang je het gewoon…
Willem
15 december 2011 om 21:11 #17946714waar zitten die filtertjes dan, Willem?
heb er nog nooit van gehoord.
zitten die in de versteller zelf?
en dan alleen bij Opel of bij meer merken?Ben zelf automonteur, dus leergierig op dat gebied.
Zo kunnen we altijd van elkaar leren :thumb15 december 2011 om 21:21 #17946715haal zo’n steller er maar uit, zie je ze zo zitten.
Laatst nog een aangepaste Kop geplaatst samen met Carlo op een Z18XE, dit was trouwens kop nr3 dealer levert ook geen aangepaste LPG koppen, we hebben er nu dus een aangepast kop op gezet (lees tellerstand 130.000km!!)
Ik weet alleen van Opel dat ze zo zitten.
Willem
15 december 2011 om 21:30 #17946716@wim-v6 wrote:
Filtertjes van de Nokkenas verstellers is geen lulverhaal.
Ze gaan kapot ivm, verstoppen van de filtertjes…
Dealer is een Vervangings bedrijf, dus als het niet meer werkt, vervang je het gewoon…
Willem
idd,repareren en meedenken met de klant is er niet meer bij,zie mijn topic astra g 3 cilinders.
prijsopgave(schatting) 1900 euro minimaal omdat ze het heleblok uit elkaar wilden trekken ivm geen compressie 1e cilinder.en niet konden bekijken wat het allemaal kon zijnnu zelf gedaan (met medewerking van een renault garage)nadat we eerst de klepdeksel hadden verwijderd kwamen we al snel achter dat de 2de inlaatklep niet goed functioneerde.
volgens de vod was het niet mogelijk om de gebroken klepveer te vervangen bij ingebouwde cilinderkop,het bleek dus dat dat wel degelijk kon :argue
zijn met elkaar wel 2X5 uur bezig geweest maar dat had meer te maken met niet hebben de juiste speciaal gereedschap en dat we het gelijk gecombineerd hebben met groot onderhoud +d riem wissel
15 december 2011 om 21:44 #17946717Ok,
Maar waar zitten de filtertjes nu?
In de versteller zelf?15 december 2011 om 21:46 #17946718Op de versteller zelf.
ook te herleiden uit het antwoord hierboven..
Willem
15 december 2011 om 21:48 #17946719Zitten die filters ook op andere motoren? O.a. de x18xe1? Of alleen op motoren met een verstelbare nokkenas?
En moeten die met een bepaalde regelmaat worden schoongemaakt?Ik had er nog nooit van gehoord…
15 december 2011 om 21:49 #17946720zitten alleen op motoren met verstelbare nokkenassen lijkt me
15 december 2011 om 21:55 #17946721Nokkenas verstellers alleen op motoren met nokkenasverstelling.
Willem
15 december 2011 om 21:59 #17946722Okay, dus die filters ook, want die zitten in de verstellers.
16 december 2011 om 17:17 #17946710right ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.