Filemeldingen niet leesb aar

Forumindex Forums Modellen Grandland X Filemeldingen niet leesb aar

Diusplay navigatiesystyeem Grandland

Opel geeft niet meer thuis.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

lonius41
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 59

Zojuist via dhr Dillen van Opel NL/BE bericht ontvangen dat alle Grandlands een “euvel” (lees in hollands fabricagefout) hebben mbt het display van oa filemeldingen. Het woord “Filemelding” is helder, maar tijdens het rijden zijn de plaatsen WAAR de file staat niet of nauwelijks leesbaar (allen door de bijrijder als deze er 20cm van af gaat zitten!!!!!)

Opel BE/NL gaat er NIETS meer aan doen.

Wel wordt er op dit moment een reclamespot via TV uitgezonden mret een uitstekend werkend Navigatiesysteem op de Crossland. Dit is volgens mij hetzelfde systeem. Maar Opel doet NIETS aan het EUVEL in de grandlands, maar verkoopt deze nog steeds met deze fabricagefout.

Doet u mij een plezier en check uw navigatiesysteem tijdens het rijden en verwittig uw dealer van deze fout, misschien dat wij met zijn allen Ople kunnen  bewegen om een systeemupdate te laten uitvoeren of anders de kopers van een Grandland financieel tegemoet te komen. Ik denk hierbij aan een schadevergoeding van minimaal € 2500,–\

Alvast dank voor uwe reactie. :help: :help:

Quadrijder2
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 29

Hallo

Ik weet niet wat u bedoeld maar als ik op filemelding druk dan krijg ik heel de lijst van mijn route waar ze staan en hoelang ze duren.

Mijn navigatie werkt verder perfect.

Ik heb flitsmeister op mijn telefoon en meld mij voor files en zelfs voor een slecht wegdek.

En het bespaart ook nog bekeuringen voor te hard rijden  :yes:

Grandland X 1.2 130 PK Business Executive , Diamond Black. Met camera en agr stoelen (2019) 6 handbak en afneembare trekhaak.

lonius41
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 59

Zie foto. De aanduidingen “gevaar” en/of “weg afgesloten” zijn nog redelijk leesbaar, maar waar?????? is on der normale omstandigheden tijdens het rijden niet te lezen. Mijn echtgenote moet er bijna bovenop kruipen om te zien waar eea plaatsvindt. Voor de bestuurder in een normale zitpositie is het lezen levensgevaarlijk.

In een garage of binnen heb ik geen probleem, maar de helderheid onder het rijden is puur slecht.

Opel geeft zelf aan dat dit een “euvel”  is bij alle grandlands.

Graag uw reactie. :help:

file-4

Jan Driebeen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 171

2 vragen:

1) waarom wordt dit onderwerp in een nieuw topic onder de aandacht gebracht terwijl het reeds eerder besproken is. Zo ontstaan steeds meer topics over hetzelfde onderwerp en wordt het forum vervuild  :wacko:

2) waarom is er een peiling toegevoegd aan dit topic :unsure:

Ik gebruik het navigatiesysteem van de GrandlandX niet. Naast de slechte info over files worden ook flitsers en omleidingen ivm wegwerkzaamheden niet gemeld. En de kaarten zijn niet superactueel. Ik ben zeer tevreden over Waze (van Google) als navigatiesysteem en ga geen moeite doen om Opel op andere gedachten te brengen.

Grandland X 1.2, automaat, 19”velgen, Quartz grey met zwart dak, innovation+pakket, 2-12-2017 besteld en 14-7-2018 geleverd

lonius41
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 59

Waarschijnlijk  begrijt u de frustratie niet.   Als iedereen zijn mond houdt tegenover Opel  en als er geen goede oplossing komt vanuit het forum dan moet er wel iets gebeuren en een ander systeem koppelen ipv het navigatiesysteem van de grandland dat is flauwekul. Bij een wagen van ca € 43k  mag je verwachten dat alles goed en veilig werkt.  En dat is NIET het geval.

Marco knoope
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 8

Gebruik zelf ook google maps of waze en heb mij nog nooit verdiept in het navigatiesysteem waar vind ik deze melding kan ik het ook even checken en zonodig melden

lonius41
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 59

Via diverse knopjes naar filemeldingen.

Dan op de rij autotjes drukken en

dan op de lijstmiddenbovenin.

Kunt u mij ook vertellen wat de datum en versie is van  uw systeem. Dat is te vinden onder de instellingen

Alvast dank

Marco knoope
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 8

is inderdaad slecht leesbaar in het zonnetje maar als ik op de melding tik zie ik de file op de kaart systeemsoftware is nog orgineel volgens mij begin 2018 maar lees hier alleen maar berichten dat je geen verschil merk na softwareupdate dus zolang hij het voor de rest goed doet zal ik bij de volgende beurt is vragen om een update maar verwacht hier geen wonderen van

FS
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 32

bij mij verdwijnt het scherm niets meer te zien en dan weer wel

mjameijer
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 3

De ene keer zie ik niets rood afgebeeld en de andere keer wel, werkt inderdaad niet vlekkeloos. Ook heeft deze navi geen flitsmelding, ook niet zoals Skoda een knop waarop je alle filemeldingen in tekst krijgt. Tevens te lang uitgesproken teksten waarvan je het laatste deel al weer vergeten bent. En irritant ‘ga de snelweg op’  terwijl er echt geen andere mogelijkheid is. Wel eens betere navigatie gehad.

lonius41
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 59

Na een half jaar van het kastje naar de muur gestuurd te zijn (oa door de serviceafdelingen van Opel voor BE en NL) heb ik besloten deze Grandland terug te geven aan Opel met daarbij de aantekening, dat Opel niet heeft geleverd wat er beloofd is. Zij heeft dus mi (en van de Rechtsbijstandverzekering)  een wanprestatie geleverd.

Lezers: doe hier uw voordeel mee. :negative: :negative:

lonius41
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 59

Kunt u aub een foto maken van de Lijst met filemeldingen.

Maar laat deze foto dan onder ht rijden door uw bijrijder maken, het wordt anders wel erg gevaarlijk op de weg.

Overigens is de lijst op mijn Grandland X 8 traps automaat tijdens het rijden nagenoeg NIET te lezen. Mijn echtgenote moet er op ca 15 cm afstand naar kijken alvorens ze kan lezen waar de files en/of gevaarlijke situaties zijn. En alvorens er allerlei opmerkingen worden geplaatst over haar gezichtsvermogen: deze is 100% oke.

Alvast dank voor uw foto’s

jopsa
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 52

ik zal dat zeker doen wanneer er zich meldingen voordoen.

Grandland X innovation 1.2 turbo ecotec manueel
    moonstone grey,lederen zetels,donker getinte ruiten,cd-mp3 speler,18" velgen elegant style,park & go 2,executive pack,vaste trekhaak

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.