Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Fifth gear hapert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2014 om 06:33 #17264379
Ik heb problemen met mijn handbak. De laatste tijd kan ik em steeds moeilijker in de 5e versnelling doen. Sinds gisteren eigenlijk nauwelijks meer. Het voelt als een blokkade en de pook trilt dan enorm als ik tegen die blokkade druk om em in de versnelling te krijgen.
Ik heb niet veel technisch verstand, maar mijn gedachte is de koppeling. Bij de overige versnellingen heb ik echter geen last en ik heb nou ook niet het idee dat ik heel hoog pas koppel.
Iemand een idee? Als je mn soort bak wilt weten, laat even weten waar ik dat ook alweer vind.
26 februari 2014 om 07:12 #18220370Veelal te laag in toeren rijden in de 5de en 6de versnelling resulteert vaak in defecte versnellingsbak.
Ik vermoed dat je een 6 bak hebt?26 februari 2014 om 07:54 #18220371klinkt als een synchromech ring die de geest gegeven heeft.
Denk dat je aan een ruil bak moet of op het forum hier iemand kan vinden die een bak revisie uit kan voeren
26 februari 2014 om 08:36 #18220372Klopt, heb een zes bak.
Hmm dat is wel :fy1 :thumbdown… Over wat voor getallen hebben we het dan…? En hoeveel uur werk?
En hoe vind ik ookalweer welk type bak ik heb? Kan het niet meer terugvinden op het forum.
26 februari 2014 om 14:48 #18220373dat word carloastra of wim-v6 een mailtje sturen kijken of die wat voor je kunnen betekenen.
Wat ik nog van het forum weet is dat het op je bak aan de zijkant moet staan.
Bij een ruilbak zou ik de koppelingsplaten en drukgroep ook gelijk meenemen, alles is dan toch los.
26 februari 2014 om 16:57 #18220374Zal wel een m32 zijn.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
26 februari 2014 om 17:01 #18220367@CAlberts wrote:
Klopt, heb een zes bak.
Hmm dat is wel :fy1 :thumbdown… Over wat voor getallen hebben we het dan…? En hoeveel uur werk?
En hoe vind ik ookalweer welk type bak ik heb? Kan het niet meer terugvinden op het forum.
Tussen de 500 en 1000 euro. Afhankelijk van waar je het laat doen. En of je je bak laat reviseren (beste optie)
2e hans bak heeft vaak na loopt van tijd zelfde probleem.26 februari 2014 om 17:03 #18220368Hier zit een F40 wide ratio bak onder
26 februari 2014 om 17:07 #18220375Is het een Z19DTH of Y/Z30DT.
Dan zit er een normaal onverwoestbare F40 bak onder inderdaad.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
26 februari 2014 om 18:27 #18220376Fijn dat je ook meekijkt, Wim! Wat denk jij dat er speelt? De motor is een Z19DTH, dus zal het wel een F40 bak zijn.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
26 februari 2014 om 18:29 #18220377de Z19DTH zit geen F40 onder.
26 februari 2014 om 18:32 #18220378Onder de Z19DTH zit wel een F40 hoor, onder de Z19DT zit een M32
Bij de astra H zit er wel een M32 op de Z19DTH
26 februari 2014 om 18:49 #18220369Z19DTH is met F40bak in de Vectra-C / Signum
Als de andere versnellingen wel goed schakelen zit het in de bak zelf.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
27 februari 2014 om 05:40 #18220379Hmm, oké… Heb maar eens even een prijsvraag uitgezet bij een revisiebedrijf in de buurt…
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
28 februari 2014 om 15:06 #18220380Vandaag bij Ganzeboom Transmissies in Almelo geweest. Inderdaad de synchromechring van de 5e versnelling versleten en die van de 3e begint ook.
Kosten revisie tussen de € 1.100 en € 1.500 ex BTW… Als de koppeling er bij komt zit je zo op € 2.000… Pfff dat is wel heel veel geld.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
28 februari 2014 om 15:11 #18220381pff dat is zeker een boel euro’s.
dan is misschien een ruilbak een betere optie.
28 februari 2014 om 18:52 #18220382Tja, maar dit kosten nog € 600+…
Ik laat maandag de hele auto controleren. Heb ook het idee dat ik een gebroken veer heb rechtsachter, mn turbo stottert, iets bij mn voorwielen piept bij het sturen, cruisecontrole doet het niet…
Zucht… Volgens mij is het meest slimme een andere bak, maar kheb dr het geld niet voor met een bruiloft over 2 maanden en een verbouwing achter de rug…
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
28 februari 2014 om 19:01 #18220383als je dat ook allemaal moet laten maken is een andere Vectra misschien wel een betere optie.
Heb je wim-v6 als benaderd of die iets voor jouw en de vectra kan betekenen
3 maart 2014 om 18:41 #18220384Staat valt gelukkig mee. Motor lekt geen enkele olie, turbo lijkt ook goed, geen speling. Veer achter inderdaad gebroken.
Denk dat ik toch maar ga kijken voor een ruilbak. Maar eens even een mailtje naar Klein Gunnewiek gestuurd.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
3 maart 2014 om 21:54 #18220385vervelend zeg, zit je even niet mee met de Vec!
3 maart 2014 om 22:42 #18220386Balen zeg,2000€ is serieus geld en dan zit je ook nog met de gebroken veer.
Mijn Signum is tot nu toe ook wel de opel waar ik de meeste onkosten/reparaties aan heb gehad.
Met als laatste hoogte/diepte punt een afgebroken peilstok,en een 3cm stukje metaal ergens zwervende in het blok :-?
Gelukkig heb ik nog een beetje buffer,omdat mijn vorige A Vectra juist het tegenovergestelde was van de Signum.
Helaas door roest weg moeten doen,dat doet de Signum dus weer niet.Veel succes met de zoektocht naar een goede vervangende bak,kun je de staat van de synchromesch ringen ook controleren voordat je de vv bak eronder plaatst ???
4 maart 2014 om 07:08 #18220387balen zeg, hopen dat klein gunnewiek wat voor je kan betekenen
groeten Leon
5 maart 2014 om 10:31 #18220388AnoniemLid sinds:
1 January 1970Niet leuk zeg. Slijtage aan de bak :shock: :(
5 maart 2014 om 15:44 #18220389soms zit het mee en heel vaak zit het tegen Chiel :(
heb zelf ook last van een gebroken veer achter en een lekkend stuurhuis. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.