Fietsenrek met led verlichting geeft alarmen

Forumindex Forums Modellen Astra Fietsenrek met led verlichting geeft alarmen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    opel-mark
    Deelnemer

@gerijsma wrote:

Voor iedereen die wil weten hoe het gemonteerd moet wordenkijk hier : https://www.youtube.com/watch?v=hLmQSVmX7hw” onclick=”window.open(this.href);return false;

Weerstand parallel op de desbetreffende leds aansluiten. de weerstand wordt warm dus niet tegen plastic leggen.

IJsbrand

ik kan hier veel over zeggen, punt 1 ze gebruiken geen fatsoenlijke tang om de kabels aan te knijpen, punt 2 ze plaatsen de weerstanden in serie met de massa, ipv parallel dit gaat met canbus dus niet goed werken, naast dat je het in serie zet ga je nu vreemde effecten krijgen doordat er soms een, soms twee of zelfs drie lampen door dezelfde weerstand gaan en ze plaatsen shunt weerstanden die heet worden in een plastic kastje bovenop andere draden.

iedere led hoort zijn eigen shunt weerstand te krijgen (net als bij canbus leds) die parallel over de led zit.

aan de andere kant gebruiken ze wel de juiste connectoren dat dan weer wel.

juruca
      Deelnemer

@Fearless wrote:

Dan zou ik eens nauwkeurig naar je aansluitingen kijken. Met name bij boottrailers omdat die altijd met de verlichting en al in het water geparkeerd worden. Dat gaat roesten..

Bedankt voor alle reactie..

Ik kan je vertellen dat er met de bekabeling/stekkerdozen en de verlichtingsbalk nix mis mee is.

Geen van allen hebben in het water gelegen want ik weet eenmaal contact met het (zee)water betekend het volgende jaar dikke ellende :shock:

Dus dat zit wel goed.

Ik kan me nog herrinneren ten tijde van m’n astra h dat ik alle meldingen van de trailer verlichting toen heb laten uitschakelen bij de dealer want ik werd er gek deze onterechte meldingen.

Maar weet iemand voor dit voor de astra j ook weer kan ?

Thx allemaal

bart-gsi
        Deelnemer

ook een canbus gevalletje denk ik.. als je led verlichting hebt…

juruca
          Deelnemer

geen led verlichting, gewone normale gloeilampen….

bart-gsi
            Deelnemer

hmm.. lastig lastig.. meet een canbus ook als er een teveel aan weerstand is als kapot?? dat een canbus is berekend op een bepaald aantal lampen met een bepaalde weerstand.. en als je er een lamp bij hangt dat het te veel wordt??

Fearless
              Deelnemer

En je hebt met een andere aanhanger/lichtbalk geen problemen?

juruca
                Deelnemer

ik heb maar één boottrailer :cry

Nee niet geprobeert maar is wel een goed tip :thumb

Fearless
                  Deelnemer

Ja dat vraag ik altijd maar, want soms zie je iets over het hoofd met je eigen aanhanger.
                    Zou eens een ander proberen :thumbup

opel-mark
                    Deelnemer

idd je zult niet de eerste zijn met een trailer waar ooit eens een ‘handige Harrie’ wat veranderd heeft aan de bedrading.

zo heb ik nu een twinnyload liggen waarvan ik de bedrading na moet kijken omdat daar ook iemand in aan het knutselen is geweest.

juruca
                      Deelnemer

Ik heb alles zelf aangesloten en een rvs lichtbalk gemaakt ;)

Hier nog een plaatje met de astra h maar zonder lichtbalk :D

opel-mark
                        Deelnemer

Mooie combinatie

juruca
                          Deelnemer

@Fearless wrote:

Ja dat vraag ik altijd maar, want soms zie je iets over het hoofd met je eigen aanhanger.
                            Zou eens een ander proberen :thumbup

Ik heb ff een (test) kabel gemaakt met aan één kant een 13polige stekker en aan de andere kant gloeilampen zoals in een verlichtings balk :D

En wat denk je: geen enkele storings melding :(

Blijkbaar zit het bij de trailer toch niet helemaal jofel, terwijl de verlichting wel functioneerd :cry

Dus dat gaan toch nog maar eens onderzoeken wat de oorzaak hier van is…..

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.