Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Fietsenrek met led verlichting geeft alarmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2015 om 14:36 #18288678
@gerijsma wrote:
Voor iedereen die wil weten hoe het gemonteerd moet wordenkijk hier : https://www.youtube.com/watch?v=hLmQSVmX7hw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Weerstand parallel op de desbetreffende leds aansluiten. de weerstand wordt warm dus niet tegen plastic leggen.
IJsbrand
ik kan hier veel over zeggen, punt 1 ze gebruiken geen fatsoenlijke tang om de kabels aan te knijpen, punt 2 ze plaatsen de weerstanden in serie met de massa, ipv parallel dit gaat met canbus dus niet goed werken, naast dat je het in serie zet ga je nu vreemde effecten krijgen doordat er soms een, soms twee of zelfs drie lampen door dezelfde weerstand gaan en ze plaatsen shunt weerstanden die heet worden in een plastic kastje bovenop andere draden.
iedere led hoort zijn eigen shunt weerstand te krijgen (net als bij canbus leds) die parallel over de led zit.
aan de andere kant gebruiken ze wel de juiste connectoren dat dan weer wel.
29 juni 2015 om 19:32 #18288679@Fearless wrote:
Dan zou ik eens nauwkeurig naar je aansluitingen kijken. Met name bij boottrailers omdat die altijd met de verlichting en al in het water geparkeerd worden. Dat gaat roesten..
Bedankt voor alle reactie..
Ik kan je vertellen dat er met de bekabeling/stekkerdozen en de verlichtingsbalk nix mis mee is.
Geen van allen hebben in het water gelegen want ik weet eenmaal contact met het (zee)water betekend het volgende jaar dikke ellende :shock:
Dus dat zit wel goed.
Ik kan me nog herrinneren ten tijde van m’n astra h dat ik alle meldingen van de trailer verlichting toen heb laten uitschakelen bij de dealer want ik werd er gek deze onterechte meldingen.
Maar weet iemand voor dit voor de astra j ook weer kan ?
Thx allemaal
29 juni 2015 om 19:35 #18288680ook een canbus gevalletje denk ik.. als je led verlichting hebt…
29 juni 2015 om 19:37 #18288681geen led verlichting, gewone normale gloeilampen….
29 juni 2015 om 19:43 #18288682hmm.. lastig lastig.. meet een canbus ook als er een teveel aan weerstand is als kapot?? dat een canbus is berekend op een bepaald aantal lampen met een bepaalde weerstand.. en als je er een lamp bij hangt dat het te veel wordt??
29 juni 2015 om 19:46 #18288683En je hebt met een andere aanhanger/lichtbalk geen problemen?
29 juni 2015 om 19:52 #18288684ik heb maar één boottrailer :cry
Nee niet geprobeert maar is wel een goed tip :thumb
29 juni 2015 om 21:03 #18288685Ja dat vraag ik altijd maar, want soms zie je iets over het hoofd met je eigen aanhanger.
Zou eens een ander proberen :thumbup30 juni 2015 om 10:52 #18288686idd je zult niet de eerste zijn met een trailer waar ooit eens een ‘handige Harrie’ wat veranderd heeft aan de bedrading.
zo heb ik nu een twinnyload liggen waarvan ik de bedrading na moet kijken omdat daar ook iemand in aan het knutselen is geweest.
30 juni 2015 om 17:15 #182886871 juli 2015 om 13:42 #18288688Mooie combinatie
19 juli 2015 om 14:14 #18288689@Fearless wrote:
Ja dat vraag ik altijd maar, want soms zie je iets over het hoofd met je eigen aanhanger.
Zou eens een ander proberen :thumbupIk heb ff een (test) kabel gemaakt met aan één kant een 13polige stekker en aan de andere kant gloeilampen zoals in een verlichtings balk :D
En wat denk je: geen enkele storings melding :(
Blijkbaar zit het bij de trailer toch niet helemaal jofel, terwijl de verlichting wel functioneerd :cry
Dus dat gaan toch nog maar eens onderzoeken wat de oorzaak hier van is…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.