fietsdrager

Forumindex Forums Modellen Astra fietsdrager

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235514
    Ben Casey
      Lid sinds:
      11 April 2011

      Ik heb het nieuwste type Astra 2010 1.4 turbo cosmo
      en wil graag een fietsdrager monteren maar heb geen trekhaak.
      Op de website van Thule kan ik geen wijs worden en bovendien werd deze afgeraden bij Opel dealer Het motorhuis. Wie weet raad?

      #17854015
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        trekhaak monteren.

        #17854016
        Ben Casey
          Lid sinds:
          11 April 2011

          Zo slim kan ik zelf ook wel wezen, maar een onnodige trekhaak van zo’n 500,– Euro zit ik niet op te wachten.

          #17854017
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Ik kan me voorstellen dat jou dealer zegt dat je niet zelf naar een trekhaak moet gaan zoeken.
            Want nu verdienen ze er zelf niets aan.

            Vaak wordt er een bosal gemonteerd, of een brink.

            Gewoon even rondzoeken naar de goedkoopste.

            Wil je een vaste of een afneembare kogel?
            7 polig of 13 polig.

            Je moet zoiezo een redelijk dure verlichtingsset moeten aanschaffen ivbm canbus.
            De 7polige stekkerset klik je zo achterin bij de zekeringkast aan, vanaf daar loopt ie naar buiten. Bij de 13 polige net zo alleen moeten er draden naar de accu getrokken worden.

            Waar kom je ergens weg? Ik heb wel tijd om een keer een trekhaak te plaatsen.

            #17854018
            Ben Casey
              Lid sinds:
              11 April 2011

              Voor alle duidelijkheid, ik zoek GEEN trekhaak maar een fietsdrager.

              #17854019
              forcemaple
                Lid sinds:
                21 May 2010

                De flex fix? Ik weet het, dat is ook niet goedkoop, maar wel heel netjes en zeker met zo’n nieuwe auto, en als je vaak met de fietsen weg gaat lijkt het me geen overbodige uitgave….bij eventuele verkoop is het ook weer een plus….

                #17854020
                crossagek
                  Lid sinds:
                  13 January 2005

                  lijkt mij niet dat zo’n flex fix achteraf nog in te bouwen is , of wel ??

                  en ik denk dat je met zo’n flex fix een stuk duurder uit bent dan een trekhaakje monteren .

                  kun je wel zeggen dat je geen trekhaak wilt , maar een fietsendrager kan veel , maar vliegen of zweven kan ie niet , dus zal ergens op gemonteerd moeten worden .

                  #17854021
                  martijnenyvonne
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 August 2005

                    waarom de fietsen niet op het dak plaatsen.

                    #17854022
                    X.otic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Hoi Ben,

                      om je vraag te beantwoorden zoals jij hem graag wilt. Je kunt fietsendragers gebruiken zonder trekhaak. Google even op: fietsendrager zonder trekhaak. Je krijgt dan flink wat reacties en 1 daarvan is: Klik hier Je ziet dan dat Thule er meerdere heeft. Bijvoorbeeld deze voor 100 euro:

                      Halfords heeft er trouwens ook meerdere. Zij hebben ook de merken Thule en Mont Blanc. Kijk maar eens op hun site.
                      Op het dak plaatsen kan ook maar het plaatsen van fietsen is dan wel zwaarder natuurlijk.
                      Ik hoop dat deze info je helpt.

                      Groetjes, Klaas

                      #17854023
                      forcemaple
                        Lid sinds:
                        21 May 2010

                        [rquote=1912524&tid=146223&author=crossagek]lijkt mij niet dat zo’n flex fix achteraf nog in te bouwen is , of wel ??

                        en ik denk dat je met zo’n flex fix een stuk duurder uit bent dan een trekhaakje monteren .

                        kun je wel zeggen dat je geen trekhaak wilt , maar een fietsendrager kan veel , maar vliegen of zweven kan ie niet , dus zal ergens op gemonteerd moeten worden .
                        [/rquote]

                        ik weet eerlijkgezegd niet of de ff achteraf is in te bouwen…is idd wel een stuk duurder, maar met zo’n jonge auto, en er vanuitgaande dat ik er de komende jaren in zou blijven rijden, en vaak met fietsen op pad ga, zou ik geen consessies doen, maar da’s persoonlijk :)

                        #17854024
                        Ben Casey
                          Lid sinds:
                          11 April 2011

                          Hartelijk dank voor de tips guys.
                          Hier kan ik wat mee. Ik hoop dat die van Thule past op de Astra.:D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.