Forumindex › Forums › Techniek › Cih › ff vraagje electronsche bosch onsteking!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2010 om 13:21 #17229197
hoi hoi
ik ben dus bezig met mn kadett om electronische ontsteking er in tezetten
maar ik las ergens dat er een draad bij getrokken moest worden klopt dat??
en alvast bedanktbtw ik heb maar 1 draad uit de kabelboom die naar de bobine gaat
3 december 2010 om 19:48 #17768699Die draad die uit je kabelboom komt,is een weerstandskabel.
(heeft transparante isolatie).
Deze moet u vervangen door een gewone kabel anders krijg je geen 12V op uw bobine.3 december 2010 om 20:09 #17768700Transparante isolatie is niet bij ieder model het geval. Maar normaalgesproken moet je inderdaad een plusdraad van je contact rechtstreeks naar je bobine laten lopen, en de normale plusdraad mag er niet meer bij aan.
Ik moet overigens zeggen, de mijne loopt ook met de 9 voltsdraad prima met zijn elektronische ontsteking :wtf
3 december 2010 om 21:02 #17768701Dan ben je de enigste, normaal gesproken kan dat niet.
De enigste keer dat de motor draait met de 9 volt aansluiting is op het moment dat je de startmotor bekrachtigd met je sleutel, zodra je de sleutel loslaat slaat de motor gelijk af, zou je de sleutel beet houden daan draait je startmotor ook mee, maar blijft de motor wel draaien.
Transparante kabel staat aangegeven in elk schema tot 1982 op de modellen waar geen magneetspoel ontsteking op zat, zit hij niet in je kabelboom tewijl hij d’r wel in zou moeten zitten, dan kan je kabelboom al een keer vervangen zijn of hij is d’r al uitgehaald.
Of er is wat aan de hand, maar wat dat dan is…
5 december 2010 om 18:03 #17768702Heb ook elec. onsteking op de A Manta zitten gewoon op de transparante draad aan gesloten. (orginele kabelboom)
Henk, vraag het maar aan Johan van team Eefde, die kon het eerst ook niet geloven dat het ging, totdat hij het zelf had gezien.5 december 2010 om 18:11 #17768703heb ik ook zo gaat nog steeds goed
5 december 2010 om 19:46 #17768704hoi hoi
ff een gestuurde draad getrokken
en na wat fiddlen en op tyd zetten en gelijk lopen
veel rustiger dan met de contactpuntjes9 december 2010 om 18:51 #17768705origineel gepost door The_Undertaker
Ik moet overigens zeggen, de mijne loopt ook met de 9 voltsdraad prima met zijn elektronische ontsteking :wtf
goh… doe het hier al vaker, werkt perfect :D
14 januari 2011 om 20:59 #17768706[rquote=1812536&tid=138021&author=henk 400rr]Dan ben je de enigste, normaal gesproken kan dat niet.
De enigste keer dat de motor draait met de 9 volt aansluiting is op het moment dat je de startmotor bekrachtigd met je sleutel, zodra je de sleutel loslaat slaat de motor gelijk af, zou je de sleutel beet houden daan draait je startmotor ook mee, maar blijft de motor wel draaien.
Transparante kabel staat aangegeven in elk schema tot 1982 op de modellen waar geen magneetspoel ontsteking op zat, zit hij niet in je kabelboom tewijl hij d’r wel in zou moeten zitten, dan kan je kabelboom al een keer vervangen zijn of hij is d’r al uitgehaald.
Of er is wat aan de hand, maar wat dat dan is…[/rquote]
dit klopt voor 200%
14 februari 2011 om 08:16 #17768707ik zoek nog een electronische ontsteking voor op een 2.0S !
15 februari 2011 om 07:57 #17768708Ginoceros,
u2u
15 februari 2011 om 08:02 #17768709u2u terug, ben wrschijnlijk voorzien maar toch bedankt !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.