Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › ff vr aagje omtremd inbouw 16v xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2009 om 12:08 #17209833
heb een 2.0 16v xe gekocht helemaal compleet alles erop en eraan maar nu zit ik met een paar vragen
olie koeler wel of niet erop doen??? welke koelvin kan ik het beste gebruiken
gaat om een b manta waar ie in komt te hangen
groetjes Ferrie
16 mei 2009 om 12:09 #17482495ohja vergeet nog wat iemand elektrisch schema van de kabelboom van 16v van wat wat is???
16 mei 2009 om 16:35 #17482496ja die kan ik ook wel gebruiken :)
16 mei 2009 om 16:42 #17482497je hoeft maar 3 of 4 draadjes aan te sluiten,
die naar de brandstofpomp is blauw rood
dikke rode is de voeding vanaf je accu
zwart volgens mij das de massa
rood zwart das die van de geschakelde plusals je die aansluit moet ie willen lopen.
16 mei 2009 om 16:48 #17482498zwart is geschakelde plus, bruin is massa ;)
ik zou lekker met koeler rijden, zit er niet voor niets op. koelvin van een gsi dacht ik
16 mei 2009 om 18:53 #17482499bij dit blok zit dus geen olie koeler vandaar dat ik het vroeg en koelvin van kadett gsi werkt dus wel????
16 mei 2009 om 20:13 #17482500origineel gepost door mayhem
zwart is geschakelde plus, bruin is massa ;)ik zou lekker met koeler rijden, zit er niet voor niets op. koelvin van een gsi dacht ik
wist het niet helemaal zeker haha:P
meestal is het kleur op kleur en manta heeft die kleuren er ook in zitten
en ja de koeler kan je gebruiken met de koelvin. en de oliekoeler zal ik ook gewoon plaatsen
16 mei 2009 om 20:31 #17482501origineel gepost door Ferrie_manta
bij dit blok zit dus geen olie koeler vandaar dat ik het vroeg en koelvin van kadett gsi werkt dus wel????ff wachten or..
motor ging in een manta b toch? volgens mij moet je dan de radiateur gebruiken van een manta gsi, icm de fan. kan overigens ook gewoon met een Spalletje, das enkel wat duurder.
wij hebben by een C kadett SEH een manta gsi rad met een omega B fan gebruikt, en dat werkt prima.
17 mei 2009 om 08:24 #17482502ik heb de radiateur van een manta gsi idd maar de vin die er nu opzit is er 1 die meedraaid met de motorzeg maar dus ik moet wel een andere vin hebben
en was vroeger een 1.8 dus vandaar dat ik ff vroeg omtremd een schema want in deze 1.8 bekabeling klopt ook geen ruk meer van dus een schema is erg handig kunnen we alles ff nalopen etc18 mei 2009 om 13:54 #17482503Spal kost op Ebay rond de 100 euro dus dat zijn de kosten ook niet meer.
21 augustus 2009 om 12:46 #17482504heb alles klaar en gevonden ondertussen
nu heb ik hele verkeerde kabelboom bij het blok geleverd gekregen heb die klojo ff opgebeld en heb geld terug gestort gekregen
moet nu alleen ff kabelboom vinden
en die heb ik ook al gevonden ondertussen maar die heb ik maandag pas binnen dus me weekendje sevenum gaat ook niet door :(
29 augustus 2009 om 16:29 #17482505nog probleem aansluiten kabelboom…
we zijn bezig met de kabelboom aansluiten Nu heb ik 2 kabelbomen van een c20xe 16v liggen maar heb er 1 stekke ropzitten die 6 potige is…. die naar de stationair regelaar gata als ik het goed heb
nu is het probleem mijn LMM is ook 6 potige stekker wat daarop gaat dus mijn vraag is nu welke LMM hoort bij een 16v want begin nu echt te twijfelen of het niet een bij mekaar geraapt zooitje is…… en iemand misschien een close up foto van zijn LMM zodat ik ff kan verglijken met de mijne???
en wat ik denk is dat de lmm meter van een 16v 3 potige stekker op moet toch??? of 4 potige????dus als iemand wat heeft liggen dan hoor ik het graag
29 augustus 2009 om 17:20 #17482506lmm van 16v is 4 polig
en als jij n 6polige overhebt bij je gasklephuis, dan is die kabelboom van een astra met tractioncontroll, en die zal daar dus foutcode op geven als jij die niet hebt…
29 augustus 2009 om 17:39 #17482507origineel gepost door TRPower
lmm van 16v is 4 poligen als jij n 6polige overhebt bij je gasklephuis, dan is die kabelboom van een astra met tractioncontroll, en die zal daar dus foutcode op geven als jij die niet hebt…
als dat de tractioncontroll is kun je die gewoon vergeten met aan sluiten
hij geeft daar geen foutcode van op de MM
TC heeft eigen computer vandaar
dus niks aan de hand3 september 2009 om 16:40 #17482508komen er niet meer uit 3de kabelboom is onderweg deze kant op maar op me inlaat zit een zwart doosje waar ook weer een 6 potige stekker opmoet jullie hadden trouwens gelijk onder me inlaat zit idd traction control dus die vergeten we maar mijn luchtmassa meter is ook 6 potige ik snap er geen hol meer van alleen kabelboom nog en dan loopt ie maarja waar gaat het nu mis??? iemand misschien in de buurt van uithoorn Die eventueel keer kan komen kijken want wor echt ff gek ervan :(
3 september 2009 om 16:57 #17482509oliekoeler hoef niet perse, ik en een vriend rijden beide zonder in een manta en geen klachten.. al wil ik wel zelf binnenkort die van mij erop zetten. die ene vriend rijdt al over de 10jaar zonder en geen problemen. en ik heb een radiateur van een manta en een lose fan ervoor. indien je foto’s ervan wil hebben laat het even weten dan maak ik welke
4 september 2009 om 12:10 #17482510heb de olie koeler eral inzitten dat is het probleem ook niet meer me probleem is me kabelboom krijgt die zooi niet aangesloten klopt naar mijn weten geen ruk meer van :(
4 september 2009 om 20:00 #17482511u2u
5 september 2009 om 08:34 #17482512u2utje terug :D
5 september 2009 om 11:59 #17482513Heb een andere gevonden die beter geschikt is voor de manta gaat maandag op de post ;)
Gr.kerni
5 september 2009 om 20:41 #17482514oke toppie kerni zat al te wachten erop :$ wou eigenlijk al dat ik morgen zal rijden maar goed dan zie ik hem dinsdag of woensdag wel :D
9 september 2009 om 18:22 #17482515is ie al onderweg dan kerni ??? ik heb nog steeds niks binnen gehad????
9 september 2009 om 21:03 #17482516AnoniemLid sinds:
1 January 1970fan tips
citroen bx schijnt redelijk te passen op n manta radiateur
en zelf heb ik voor m,n ascona 1 van een volvo 850
lekker groot
zelfs groter dan spallen veel goedkoper;):thumbup
heb bij m,n manta wel n thermocontact in de radiateur gesoldeert die de fan schakelt via n relais;)9 september 2009 om 22:52 #17482517dankje louwe ik heb een fan gevonden tijdje terug van een 2.0 8v van kadett gsi en die gaat tijdelijk ff contact geschakeld worden met relais ertussen maar zit gruwelijk in de knoei met me kabelboom :(
10 september 2009 om 04:18 #17482518hmm…zo moeilijk is dat toch niet??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.