Nadat ik van Amsterdam naar Assen verhuisd was, zag ik eindelijk het nut in van een rijbewijs. Zodoende heb ik vorig jaar op mijn 41ste alsnog mijn rijbewijs gehaald.
Ik heb gelest in een Opel, dus vanzelfsprekend is mijn eerste auto ook een Opel. Een Astra Tailgate 1.8 uit 94. Een automaatje. Natuurlijk vind ik ‘m de allermooiste auto op de hele wereld. Een paaltje is absoluut geen match voor mijn tank op vier wielen:wub.
Ik vind het wat zorgelijk dat de Tailgate al meer dan 10 jaar uit de productie is. Het is dus zaak om de mijne zo lang mogelijk op de weg te houden.
Maar goed, als auto van 16 jaar oud, heb je natuurlijk wel eens een probleempje. Momenteel start ie wat lullig als de motor warm is. Ik heb weliswaar van de week een afspraak met Opel Wander, maar diep in mijn hart zou ik het liefst zelf aan de slag gaan. (Al wat gegoogled en iets als brandstofrelais klinkt wel aannemelijk). Nu moet je na een jaartje rondrijden natuurlijk niet overmoedig worden; het zou natuurlijk vet balen zijn als ie na wat gesleutel mijnerzijds definitief de geest zou geven.
Nu zou ik het wel leuk vinden als er iemand is, die uit hobby overwegingen wil helpen om mijn Opel in topconditie te brengen en te houden.
groetjes,
Annette
Annette