ff voorstellen

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik ff voorstellen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Igor
    Deelnemer

Goedemiddag! Ik wilde mij even voorstellen. Sinds vorige week een trotse bezitter van een Opel Vectra C uit 2003 met net 130.000 km op de teller. Niet de nieuwste auto, maar ben er erg blij mee! Uiteraard zijn er een aantal (kleine) mankementen die ik in de loop der tijd wil verhelpen en wat functies die ik wil toevoegen. Bij deze:

Gedaan:
      – Nieuwe remblokken voor. Had toen ik de auto kocht al door dat deze versleten waren. Inmiddels al laten vervangen. Heb dit zelf nooit gedaan en durfde het daarom eigenlijk niet aan om het zelf te doen. Het gaar hier ten slotte toch om de remmen. Misschien de volgende keer de remblokken achter zelf doen? Hmmm ga er nog over nadenken.

Binnenkort:
      – Koplampen opnieuw polijsten. Zelf doen of laten doen. Kosten voor laten doen: EUR 75,- Niet veel meer dan de spullen aanschaffen en zelf doen (indien je het goed wilt doen) dus misschien dan maar gewoon laten doen.
      – Uitlaat weer mooi polijsten. Indien ik mijn koplampen laat doen, dan maar gelijk even mee laten nemen. Anders even met metaal polish of zo weer poetsen denk ik.
      – Achter ruitenwissermotor vervangen. Deze doet het nl niet. De zekering is nog goed. Of kan het nog aan een relais liggen? Of misschien dat het contact geoxideerd is. Zal dit even moeten bekijken.
      – Deurvanger vervangen. Deze maakt een harde klik wanneer je de deur opent. Moet alleen nog het deurpanneel zien de demonteren. Vorige keer wilde dat niet helemaal lukken. Binnenkort maar nog een poging wagen.

Toekomst:
      – Dashboard lampje maken. Het lampje voor deur/kofferbak nog open geeft rare pixels. Hopelijk is dit displaytje te vervangen. Maar zal wel een rot klus zijn lijkt mij. Dus schuif ik nog maar even voor me uit.
      – Carkit inbouwen. Gelijk ook maar even iets monteren op het dashboard voor mijn iphone. Weet alleen nog niet echt wat precies. Wil nl mijn iphone als navigatie kunnen gebruiken, dus het liefst iets wat rond de luchtventilatie roosters gemonteerd kan worden.

Mankementen:
      1. Ik heb soms het gevoel als ik bv op de snelweg rij en ik mijn gas loslaat en dan weer gas geef, dat het 1 sec duurt voordat ik dit voel. Hij houd verder niet in of zo, maar voel daardoor soms een schok. Als ik heel langzaam mijn gas intrap, dan voel ik dit niet.
      2. Als ik ‘s ochtends wegrij in de wijk en mijn stuur heen en weer beweeg of over drempels rij, dan hoor ik soms wat geklonk onder de auto. Ik denk zelf dat het iets speling in de aandrijf assen is, maar weet dit nog niet zeker. Misschien dat punt 1 hier ook door komt?

Owja nog 1 ding. Ik wil nog even mijn auto uitlezen op foutcodes dus ben van plan om een Opcom setje aan te schaffen (nu nog alleen eerst mijn Security Code zien te achterhalen). Of is er misschien iemand in de buurt die mij hierbij kan helpen? Ik zat nl te denken dat punt 2 misschien ook een sensor of iets dergelijks kon zijn.

Dat is het wel denk ik.

inayat
      Deelnemer

Hi welkom.

Misschien nog pics van je wagen?

Kermitkiller

ook welkom hier :thumb

Igor
          Deelnemer

Ahja pics. Nou ik heb er even snel 1 genomen:

Let niet op de stoflaag die er op ligt (al ben ik verbaasd dat je het niet heel erg ziet op de foto) want ik werk tegenwoordig echt naast (nouja bijna op) een bouwplaats. Dus kan wel bijna elke dag mijn auto schoon spuiten :(

Vanavond alvast mijn deurpaneel gedemonteerd en er uit gehaald om bij de deurvanger te komen. Ze hadden hem helemaal vol met een vettig goedje gespoten om het geknak dat je hoorde te maskeren. Helaas haalde dat echter niks meer uit. Morgen maar even kijken of ik bij de dealer een nieuwe kan regelen en anders even online proberen. Was wel een hele operatie om het deurpaneel er uit te krijgen als je dat nog niet eerder hebt gedaan. Vooral het laatste stuk moet je maar net weten. Je moet nl het paneel schuin omhoog er uit tillen waarbij je de kant bij de spiegel uiteindelijk als laatste een klein stukje omlaag moet kantelen. Ben iig blij dat het me gelukt is. Voel me al bijna een volwaardige automonteur :D

Oh btw even voor de duidelijkheid. Ben op zich best handig met elektronica en computers, maar auto’s heb ik echt nog nooit wat aan gedaan. Heb altijd huurauto’s, leaseauto’s en dealer onderhouden auto’s gereden. Mijn Vec wordt de eerste auto waar ik dus zelf mijn handen vies aan ga maken :agent

To be continued…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.