Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Feit of Fabel Tigra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2011 om 21:58 #17234514
Afgelopen week vertelde mijn nieuwe collega dat ze ook een Tigra heeft gehad. Ik was dus wel benieuwd waarom ze hem weg had gedaan.
De reden was: Met dat ding was niet te rijden in de winter of met regen, ging alle kanten op, dan had hij geen grip meer en als ik harder dan 100 reed lag ik ergens in de berm…Wat moet ik hier nu mee? Denk dat het soort banden ook al veel doet?
20 maart 2011 om 22:00 #17841701volgens mij was dit puur een banden kwestie..
20 maart 2011 om 22:04 #17841702Ligt of aan de rijkwaliteiten van de bestuurster, of de staat van de auto.
als de uitlijning niet goed is, kan een auto alle kanten op gaan,
zitten er prut banden op, kan ie ook slecht rijden.
is de achteras of vooras krom door eerdere schade zal de auto ook slecht kunnen gaan rijden.ligt niet specifiek aan de tigra, deze moet probleemloos zelfs 200km/u kunnen rijden.
zal het mooier vertellen, mijn Combo-B staat aan de voorzijde op een zelfde aandrijf / voortrein als een Corsa-B GSi / Tigra-A, en een Bladgeveerde achteras (minder geavanceerd als de semi onafhankelijke as van de Corsa-B / Tigra-A, en zelfs deze is goed op de baan te houden op 195km/u..
Regen:
Buiten dat ie wat makkelijke doorslaat (doorslippen met wegrijden), is de auto verder prima te berijden in de regen.
Ik rijdt met mijn Combo zomers op Michelin Energy’s E3A, en S’winters op Vredestein snowtrac 2 achter en Snowtrac 3 Voor (winterbanden)
niks aan het handje.
Willem
20 maart 2011 om 22:18 #17841703schijnt ook te zijn als je veren naar de kl*te zijn dat ie gaat zwalken achter.. ;)
20 maart 2011 om 22:22 #17841704of schokbrekers, maargoed, dat is bij ELKE auto!!!!
heb ook een keer achterstevoren gestaan met mijn kadett station omdat er in een bocht met een knikje in het wegdek mijn schokbreker afbrak (kwaaltje bij de kadett-E en Astra-F stationwagens).
Willem
20 maart 2011 om 23:06 #17841705kan vanalles zijn dus lees je wel.. ;)
20 maart 2011 om 23:15 #17841706ik rijdt toch regelmatig met mijn tigra vrij hard en in de regen.
maar heb hier nooit last van bij 180 begint ie een beetje te trillen en verder niksook prima op de weg te houden in de regen!
21 maart 2011 om 08:11 #17841707Ook de bandenspanning in de gaten houden kan veel schaamte voorkomen.
Met m’n Corsa, met te lage bandenspanning, ook weleens beschaamd achterste voren op een [gladde:P] rotonde gestaan.
[ik weet ‘t, gaat over Tieg en niet over Corsa, maar in de basis zijn ze identiek:angel]21 maart 2011 om 09:54 #17841708Ik heb meerdere tigra’s gehad, allemaal gekocht op orginele ophanging en dit reed verder prima!
Uit eindelijk zijn al mijn tigra’s (net als mijn voorgaande auto’s) met Weitec onderstel uitgerust omdat ik lager en harder door bochten wou.
Ik zeg daarom: Fabel ;)
21 maart 2011 om 09:55 #17841709Busted!
21 maart 2011 om 09:58 #1784171021 maart 2011 om 13:03 #17841711Ik ben juist van mening dat je perfecte grip hebt met een Tigra. Ook bij regen en snelheden van 190 km/h op de Duitse Autobahn blijft hij strak op de weg met een originele ophanging.
Kortom overduidelijk een fabel!
21 maart 2011 om 13:13 #17841712Nou ben ik een newbie
Is de Tigra soms onnauwkeurig verlaagd dat de verhoudingen niet meer kloppen ?
Bij Peugeot moet alles in overeenstemming zijn anders heb je een probleem.21 maart 2011 om 13:23 #17841713[rquote=1896561&tid=144951&author=Bengel]Nou ben ik een newbie
Is de Tigra soms onnauwkeurig verlaagd dat de verhoudingen niet meer kloppen ?
Bij Peugeot moet alles in overeenstemming zijn anders heb je een probleem.
[/rquote]Nee, maar wel kan het rijgedrag ‘anders’ worden ervaren omdat een A-Tigra een afwijkende gewicht verdeling heeft. Wanneer je in Astra’s, of Corsa’s hebt gereden zal de kont wat ‘nerveus’ aan kunnen voelen. Bij een Tigra zit het grootste gewicht in de neus en in verhouding is de kont wat lichter.
Echter dat tigra’s op snelwegen niet te berijden of onvoorspelbaar zijn spreek ik tegen. Ik heb met mijn tigra’s (ook in duitsland) vaak tegen en over de 200 gereden en heb dit nooit als gevaarlijk of negatief ervaren en bleef de A-Tigras controleerbaar en ‘relatief’ comfortabel qua weggedrag
21 maart 2011 om 13:35 #17841714MIjn tigra was scheef.. trok 4 sporen in de sneeuw.. ipv 2.. dat was ook spannend hoor af en toe ;)
21 maart 2011 om 13:40 #17841715[rquote=1896574&tid=144951&author=custom]MIjn tigra was scheef.. trok 4 sporen in de sneeuw.. ipv 2.. dat was ook spannend hoor af en toe ;)[/rquote]
Met enige creatief handelen kan dat met ieder merk en type :)
21 maart 2011 om 21:06 #17841716Tigra met orginele schokdempers/veren+michelin 185/55 15= plakken
tigra met 60/40 verlaging apex +michelin 205/45 16=kleven en gigantisch kunnen hoeken:D:D
23 maart 2011 om 14:40 #17841717[rquote=1896575&tid=144951&author=1985][rquote=1896574&tid=144951&author=custom]MIjn tigra was scheef.. trok 4 sporen in de sneeuw.. ipv 2.. dat was ook spannend hoor af en toe ;)[/rquote]
Met enige creatief handelen kan dat met ieder merk en type :)[/rquote]
Ik hoefde er niets voro te doen, dat was natuurlijk niet de bedoeling.
6 april 2011 om 13:28 #17841718Ik neem aan pure bande kwestie.
Ik had eerst de orginele banden enzo nog onder liggen.
Heb pas nieuwe en bredere velgen/banden er onder gelegd en nu kan ik vlot op zo’n koeienpad weggetje 100 tot 140 rijden en dan lekker scherp door de bocht. In de winter lukt dit natuurlijk niet maar toen heb ik normaal gereden en nergens last van gehad…
( FABEL OFTWEL AANSTELLERIJ )
6 april 2011 om 13:31 #17841719Ik neem aan pure bande kwestie.
Ik had eerst de orginele banden enzo nog onder liggen.
Heb pas nieuwe en bredere velgen/banden er onder gelegd en nu kan ik vlot op zo’n koeienpad weggetje 100 tot 140 rijden en dan lekker scherp door de bocht. In de winter lukt dit natuurlijk niet maar toen heb ik normaal gereden en nergens last van gehad…
( FABEL OFTWEL AANSTELLERIJ )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.