Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Family man
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2012 om 19:23 #17251621
Hallo, Family man krijgt gezinsuitbreiding (3e) en daardoor hebben we een passende auto nodig.
Ik en mijn vrouw wonen in Noord Brabant onder Den Bosch en hebben nu 2 kinderen, maar over een week of 6 volgt nr 3.
De auto word voornamelijk door mijn vrouw gereden, nu rijden we al jaren in rijdende spaarpotten (2 Primera’s achter elkaar, de huidige houden we er nog even bij (model 2000/2002) en wordt nog altijd dealer onderhouden.
Ben zelf altijd al autogek geweest, heb ook gewerkt aanverwant aan de autobranche en ook in de bandenbranche maar ben geen technicus, maar vind het niet erg om de handen vuil te maken en vind sleutelen leuk.
Dat moet ook wel want ik ben al jaren (het einde nadert, volgend voorjaar helemaal rijklaar) met een MG B GT bezig (het is dan wel geen opel gt maar heeft wel van die rostyle velgen (chroom) (lijken op de oude sr velgen).
Overigens is de opel GT de eerste auto waarin ik ooit gestuurd heb, als 7 jarig jochie bij ons op het eiland, iemand had ‘s avonds zijn lampen aan laten staan bij het café, en toen naar huis gelopen ik mocht de volgende dag sturen en die kerel duwen…vond ik wel gaaf weet ik nu nog.
Daarna gelest in een vectra 1 (facelift model), en een vectra 2.
Daarna zakelijk veel vag gereden (golfjes 4, 5, passats, skoda) maar ook volvo en iets met een Frans wiebertje maar dat heb ik verdrongen..
Ook vind ik het niet erg om mijn auto’s netjes bij te houden, dacht dat ik dat redelijk kon maar sinds ik op sites als autodetailing en carclean kijk..blijk ik een newbie, maar kan uren op die sites zitten kijken (wellicht daarom nog niet aangemeld, overmand door alle info…)
Op deze site ook al een paar keer gekeken, zag er enkele leuke weetjes (functies elektronica, foutmeldingen lezen etc.) daarom meld ik me hier aan.
Onze nieuwe aanwinst! (na langdurig wikken en wegen/betrouwbaarheid/leeftijd/kilometerstand/full size mpv of midi mpv/ 5 of toch 7 zitplaatsen/wegenbelasting/verbruik(i.v.m ongeveer 13000 km per jaar moest het toch benzine worden) is het geworden een….
Opel Zafira Cosmo, 1.8 benzine 103kw 5bak, eind sept. 2006/model 2007
Kleur Pannacotta, interieur half stof(beige)/half leer met onderste gedeelte dashboard in het beige met houtafwerking.Opties.
Mica lak
comfort pakket (cruisecontrol, seat comfort pakket 2, pdc voor en achter, ECC,)
radio cd40 opera met wisselaar (speelt mp3 en 7x45w
Panoramadak met elektrisch bedienbare hemel en opbergvakken inc. ESP en warmtewerende voorruit.
Bi Xenon met afl en koplampsproeiers
Elektrisch wegklapbare spiegels
Veiligheidsnet achter hoofdsteunen
Velours matten met beige randje (matcht interieurkleuren)
Waxoil behandeling vanaf nieuw en heeft 3 jaar lang een jaarlijkse nabehandeling gehad.1 (particuliere) eigenaar, NAP, dealer onderhouden met alle boekjes en stempels en uitdraai onderhoudshistorie van dealer opgevraagd.
nog een half jaar Opel assistance plus, en ook de orginele afleverbon en aankoopfactuur, brochure, opties en prijslijst zitten erbij net als een setje lakstiften.
Auto heeft nu 57500 gereden en laatste beurt was in feb. 2012 5000 km geleden, apk pas weer mrt. 2014.We zijn er erg blij mee, een mooie complete uitvoering dat is zeker niet behelpen!
we hebben ‘m pas een week en hoop dat ie net zo betrouwbaar blijkt als onze japcars (uit Engeland.) (Waar word deze Zafira eigenlijk gemaakt?, zal eens onder de kap kijken..Verder nog wel wat vragen, maar heb al wat tips gezien over opcom en lightshow..dus dat komt wel.
Ik houd altijd meestal wel van oem parts (uitzonderingen zoals bv BBS daargelaten), en zal t.z.t nog wel wat dingen kopen om auto completer te maken.
Verbanddoos/gevarendriehoek in achterklep. GM lampensetje, GM slotbouten, evt een LM reservewiel (elegance), en een set winterwielen (alu 5 spaaks, of staal 5 spaaks met dop of elegance of twinspoke wielen) (alles 16 inch). en wellicht in de toekomst nog een (gebruikte?) afneembare trekhaak voor een fietsdrager. en ook een rubber voor rond de antennevoet want die is nu al aangetast door rubberrot…(heb al een linkje van ebay..komt goed)Vind de auto fijn rijden, pittiger dan de primera (die heeft 115 pk, maar is ook 180 kg lichter), en stuurt lekker stug waar ik van houd, ondanks de hoge zit (toch wel fijn) gaat ie lekker door de bocht (nog niet zo geprobeerd als de octavia (2.0 tdi 103 kw met dsg) (stoel altijd helemaal zo laag naar de grond) maar toch..fijn, de rest moet ik nog ervaren (en de boekjes nog lezen)..
Wel heb ik de dealersticker van de achterruit gehaald en de typeaanduidingen (zafira, 1,8) verwijderd.
Dit doe ik eigenlijk al sinds mijn 1e auto (behalve bij de oldtimer..), je kunt niet meer zien dat ze er ooit gezeten hebben..
Ik beloof het, ik zal de Zafira eens grondig gaan reinigen, wassen, beschermen en laten blinken..de wielen zijn al schoongemaakt (remstof in de hoeken en de logos in de naafdoppen waren bruin) de rest volgt..Helaas weet ik nog niet hoe ik een foto moet uploaden, maar goed dan later nog eens.
Groeten uit Brabant!
22 augustus 2012 om 19:34 #1805902122 augustus 2012 om 20:07 #18059022welkom hier. veel leesplezier..
25 augustus 2012 om 19:48 #18059023ook welkom hier :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.