Facelift bumper Corsa C op een Corsa C GSI. Doen? Of niet?

Forumindex Forums Modellen Corsa Facelift bumper Corsa C op een Corsa C GSI. Doen? Of niet?

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sevendust

Hoi allemaal,

Na lang wikken en wegen wil ik toch iets doen aan de GSI bumper van mijn auto.
      De bumper zit op sommige plaatsen niet goed meer vast aan de rest van de auto, ik weet niet of dit te maken kan hebben met kapotte wielkasten want op die plaatsen “hangt” hij er maar losjes bij en lijkt of het naar binnen staat gebogen. Dit is vooral merkbaar aan de linker kant van de auto, hier is de wielkast namelijk van onder tot boven doorgescheurd ( ik denk dat de vorige eigenaar een paar schroefjes is vergeten los te halen voordat hij/zij de bumper los heeft gehaald ) Ook heeft het een flinke deuk aan de rechterkant zitten ( de vorige eigenaar wss niet goed opgelet of iemand heeft zijn trekhaak erin gezet ) Al naar een auto herstel bedrijf geweest voor een diagnose op de bumper en dat grapje zou me meer dan 350 euro kosten voor een paar centimeter bumper te herstellen.

Na het verwisselen van mijn koplampen heb ik de bumper al iets meer vast gekregen, maar het lijkt erop dat hij weer aan het “verzakken” is. Dit vind ik uitermate jammer want ik vind de 2001 versie van de bumper een mooi ding om te zien bij de auto. Het heeft ongeveer een paar dagen goed gezeten tot ik vandaag onderweg naar mijn werk een tik hoorde, ik dacht eerst dat het een steentje was op mijn voorruit maar uiteindelijk bleek dat de bumper weer van z’n plaats was gekomen. Het zit voor de rest goed vast aan mijn auto dus hij kan er niet zomaar er af vallen ( gelukkig! )

Nu heb ik zitten denken over een facelift bumper van een Corsa C te plaatsen op mijn auto ( ze zijn alleen niet zo snel te vinden zonder te grote schade ) of gewoon nieuwe wielkasten te kopen en die erin te plaatsen.

Moraal van het verhaal:

Is het mogelijk mogelijk om een bumper na bj ’03 te plaatsen of is het makkelijker om gewoon de wielkasten te vervangen aangezien er stukken van missen.
      Ik heb op dit moment helaas geen foto’s hiervan, maar deze kan ik morgenavond hopelijk uploaden zodat jullie kunnen zien wat de schade is.

Alvast bedankt :D

PyroNiels

Facelift bumper is 1 op 1 te wisselen met een pre facelift bumper.
        Houd er wel rekening mee dat de mistlampen anders zijn en je deze dus mee moet vervangen.

Als je de achterbumper ook wilt verwisselen moet je ook de mistlampen/reflectoren achter mee vervangen.

En ten slotte de wielkastrandjes die zijn achter ook anders op een facelift.
        Voor zijn deze hetzelfde en hoef je ze dus niet te vervangen.

Sevendust

Hoi Niels,

De achterbumper is nog in goede staat dus deze laat ik zitten.
          Het grootste probleem van de auto is nog altijd de voorbumper vanwege de schade e.d. :(
          Ik ben de auto weer aan het opknappen en dat vordert gelukkig allemaal goed, het is alleen de voorbumper die niet helemaal op zijn plek wilt blijven zitten.
          Met een beetje geluk heb ik vanavond wat foto’s hierbij zodat jullie beeld hebben wat er mis mee is.
          Ik neem aan dat de wielkasten gewoon te koop zijn ergens op internet? Of dat ik deze bij de Opel dealer moet aanschaffen.

Het gaat om het kunststof gedeelte aan de binnenkant tussen het wiel en de carrosserie, als ik het zo goed kan benoemen als “wielkast”

B.v.d. :)

PyroNiels

Ja klopt.
            Kijk anders eens op http://www.artaparts.nl

Sevendust

Ok mooi! Ik denk dat deze ook wel iets meer voor versteviging zorgen bij de bumper dat deze op zijn plek blijft zitten i.pv. dat de bumper naar binnen buigt.
              Afijn, de foto’s volgen nog :)

thereaper
              Deelnemer

Ik heb zelf wel een fase 2 bumperset op mijn gsi, vind het zelf mooi staan, maar dan zou ik ook je achterbumper mee vervangen, anders ziet het er niet mooi uit.

combo c tour
                Deelnemer

die bumper is zeer lastig aan te komen.
                  is vanaf bouwjaar 2004.
                  ben ook al een tijdje op zoek naar zo’n bumper.
                  liefst natuurlijk in de juiste kleur. (Z157)

PyroNiels

Moeilijk aan te komen?
                    Iedere sloop heeft er wel 3 liggen ;)
                    En nieuw (imitatie) kosten ze ook maar een paar tientjes, in de primer en al.

combo c tour
                    Deelnemer

Heb hier al diverse sloops gebeld masr nada.
                      Ja eentje van voor 2003.

tamiya
                      Deelnemer

Bumpers zijn zeker wel te vinden. Zover ik weet staat er sowieso eentje op de sloop in Nunspeet, Veghel, Joure en Uden. De Laatste twee sloperijen hebben opvallend veel auto’s afkomstig uit Duitsland. Het is misschien even rijden, maar het is wel degelijk te krijgen ;)

combo c tour
                        Deelnemer

dus het gefacelifte model van de corsa-c??

Sevendust

De bumper heeft iig veel geleden onder de vorige eigenaar, dus ik weet niet of ik de originele bumper laat fixen (of ik doe het zelf) of er een facelift bumper erop komt.
                            In zeeuws-vlaanderen is er het geval van sloop C’tjes niet erg veel ;)

dion87

dikste bumper voor op een C.. naar mijn mening :P

Sevendust

Haha, dat is zeker wel een mooie ;)
                                Maar zoals ik het heb gezien heb ik er nog wel ff werk aan.

Er moeten zowel links als rechts nieuwe modderkuipen in want deze zijn zover kapot dat je het hoort rammelen tijdens het rijden.
                                Ook moet ik er nog aan beide kanten nieuwe spatbord verbreders opzetten, want deze zijn ook kapot en er missen nogal wat schroeven.

Nessuno
                                Deelnemer

Zoals eerder gezegd winparts heeft beide voor een prikkie.
                                  Die modderkuipen Gaan vaker stuk.
                                  Net als de wielkast randen.
                                  Dit komt mede omdat de bevestiging een klein beetje te wensen overlaat.
                                  1 schroefje stuk of 6 plastic klemmetjes en een paraplu dopje.
                                  Vervangen kan je makkelijk zelf.
                                  Voor het gemak even het wiel er afhalen.
                                  Dat je bumper los schiet kan ook te maken hebben met dat je bumper railtje afgebroken is of dat hij er gewoon niet lekker in zit.

Sevendust

Ik heb vorig jaar met de apk nieuwe modderkuipen laten steken en ik heb zelf het e.e.a. gedaan en blijft nu redelijk strak zitten. Bij de garage destijds hebben ze gezegd dat het te maken heeft met de klemmen die er zitten om de bumper vast te zetten niet meer 100% zijn en dat een voorkomend probleem is bij het C type. Nu alleen nog kijken hoe ik de trekhaak schade van de vorige eigenaar voor een redelijke prijs kan laten fixen.

Nessuno
                                    Deelnemer

@Sevendust wrote:

Ik heb vorig jaar met de apk nieuwe modderkuipen laten steken en ik heb zelf het e.e.a. gedaan en blijft nu redelijk strak zitten. Bij de garage destijds hebben ze gezegd dat het te maken heeft met de klemmen die er zitten om de bumper vast te zetten niet meer 100% zijn en dat een voorkomend probleem is bij het C type. Nu alleen nog kijken hoe ik de trekhaak schade van de vorige eigenaar voor een redelijke prijs kan laten fixen.

Bumper rail kan je ook wel krijgen is het niet bij winparts dan bij de dealer,wel kijken of je bumper niet uitgelubberd is op die plaats.
                                      Heb je een foto van die trekhaak schade ?

Sevendust

Daar heb ik op dit moment geen foto van. Zal ik straks even doen, het valt niet echt op maar is wel zonde van de bumper. En omdat ik weet dat het er zit erger ik me er ook aan :P

Nessuno
                                        Deelnemer

@Sevendust wrote:

Daar heb ik op dit moment geen foto van. Zal ik straks even doen, het valt niet echt op maar is wel zonde van de bumper. En omdat ik weet dat het er zit erger ik me er ook aan :P

Klinkt bekend had een deukje in de motorkap.
                                          Zit je in de auto zie je het niet ….
                                          Maar moest het gewoon laten herstellen :lol:

combo c tour
                                          Deelnemer

ik heb een facelift bumper op de kop getikt voor een prikkie. :afro
                                            mist alleen alle roosters onder en bumper stootlijst/strips.
                                            tevens de verkeerde kleur. :wtf
                                            na wat rond vragen is laten spuiten in een ander kleur wel aan de erg dure kant.
                                            minimale prijs is 150,- euro. :puke

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.