Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Fabrieksalarm.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2011 om 22:46 #17234691
Kan iemand me eens uitleggen hoe dit hele alarm nou eigenlijk werkt?
Ik heb het maar uitgezet nadat ik vorige keer werd verrast maar zou het toch maar al te graag aan hebben staan.
Hoe schakel ik dit in? gaat dit automatisch of moet ik elke keer dat knopje bij de sensor indrukken?
hoe stop ik hem als hij afgaat? ik heb geen extra knopje op mn sleutels, gaat hij uit als ik mn sleutel in de deur steek?vraag me dit al een tijdje af, omdat het er naar mijn mening niet erg vanzelfsprekend uitziet en wil de buurt niet tot last zijn door het uitproberen :jerry
24 maart 2011 om 22:48 #17844040[rquote=1899378&tid=145177&author=DeMeistah]Kan iemand me eens uitleggen hoe dit hele alarm nou eigenlijk werkt?
Ik heb het maar uitgezet nadat ik vorige keer werd verrast maar zou het toch maar al te graag aan hebben staan.
Hoe schakel ik dit in? gaat dit automatisch of moet ik elke keer dat knopje bij de sensor indrukken?
hoe stop ik hem als hij afgaat? ik heb geen extra knopje op mn sleutels, gaat hij uit als ik mn sleutel in de deur steek?vraag me dit al een tijdje af, omdat het er naar mijn mening niet erg vanzelfsprekend uitziet en wil de buurt niet tot last zijn door het uitproberen :jerry[/rquote]
Handleiding van de auto? (anders zoeken op Inet?)
Ik heb zelf eigenlijk nooit iemand in mijn omgeving gehad met een ‘standaard’ auto alarm van opel dus heb er zelf geen enkel idee van :wub
24 maart 2011 om 22:50 #17844041hmm handleiding heb ik zelf niet, kan het ook niet zo snel vinden op internet in het nederlands. alarm zit er denk ik in omdat ik het schuifkanteldakje heb..
gaat om mijn tigratje uit 95 trouwens.
24 maart 2011 om 23:01 #17844042Ik las net iets op een omega forum dat je er een apartehand zender (als ik het goed heb begrepen zelfde als van de centrale vergrendeling) bij zou moeten hebben en dat dit erg veel geld kost.
Misschien even afwachten of hier iemand op het forum precies kan uitleggen hoe het zit met die zendertjes :D
24 maart 2011 om 23:07 #17844043als je voor de orginele module nog een microwave sensor zoekt dan heb ik
die toevallig nog één liggen die ik van de sloop heb meegenomen :D1 april 2011 om 21:52 #17844044[rquote=1899395&tid=145177&author=Dominic]als je voor de orginele module nog een microwave sensor zoekt dan heb ik
die toevallig nog één liggen die ik van de sloop heb meegenomen :D[/rquote] werkt deze direct op mn alarm? is dat wat je nodig hebt met het standaard alarm? vreemd dat ik die niet mee heb gekregen dan. ga morgen ff langs de dealer kijken wat die zegt en anders neem ik hem wel van je over :)2 april 2011 om 14:06 #17844045Dag, DeMeistah, ik heb ook het fabrieks alarm op men tieg zitten, en als je je sleutel in het contakt steekt waneer je alarm af gaat, zou je je sleutel naar links heen moeten draaien tot dat hij niet verder kan, en ff paar seconden vast houden, dan zou het alarm moeten stoppen, dit werkt bij mij teminste wel zo, mijn tieg is uit 97′ maar misschien dat het bij oudere modelen anders is? daar zou je even naar moeten kijken.
Groet normen!:D
2 april 2011 om 14:43 #17844046Anoniem
1 January 1970Op m’n Astra zit een origineel anti-diefstalsysteem.
Heeft geen rood ledje in de interieurverlichting.
Wordt ingeschakeld door hem op safelock te zetten en als je hem eraf haalt gaat het alarm uit.2 april 2011 om 18:32 #17844047ik heb m uit een tigra gehaald met het fabrieksalarm.. moet je wel ff kijken of er
een aansluiting voor is op de module.. ;) |(6 pins geloof ik)2 april 2011 om 22:32 #17844048[rquote=1905498&tid=145177&author=normen1991]Dag, DeMeistah, ik heb ook het fabrieks alarm op men tieg zitten, en als je je sleutel in het contakt steekt waneer je alarm af gaat, zou je je sleutel naar links heen moeten draaien tot dat hij niet verder kan, en ff paar seconden vast houden, dan zou het alarm moeten stoppen, dit werkt bij mij teminste wel zo, mijn tieg is uit 97′ maar misschien dat het bij oudere modelen anders is? daar zou je even naar moeten kijken.
Groet normen!:D[/rquote]
oke bedankt ga dit morgen eens proberen!
was vanmorgen naar de dealer geweest ervoor, en niemand ook geen monteurs konden mij vertellen hoe het werkt, schijnbaar zijn er maar heel weinig tigras die dit origineel hebben.. zou van de week meer horen als ze het uitgezocht hadden. maar die van het contact ga ik morgen eens uitproberen dan! hij gaat wel aan door middel van het knopje op je hemel toch of heeft die er niks mee te maken? zit wel naast de sensor.mvg
3 april 2011 om 15:05 #17844049Vandaag even het opel handboek van de tigra er bij gepakt., Blz 31 t/m34
: Mechanische beveiliging tegen diefstal. van beide deuren in- en uitschakelen door het draaien van de sleutel in het slot van de bestuurder. de vergrendelingknoppen van beide deuren worden tegen openen beveiligd.
Beveiliging: de sleutel in het slot van de gesloten bestuurderdeur naar rechts tot in de horizontale stand draaien en sleutel verwijderen, op slot doen dus, hierdoor activeer je automatisch het alarm, als men dit heeft geactiveerd. Nadat men de auto op slot heeft gedaan, kan men ook de sleutel weer terug draaien in horizon tale stand, als het goed is., staat de auto dan niet op het alarm, hier na kan men de sleutel gewoon verwijderen.
Beveiliging opheffen: sleutel naar links terug draaien vooribj de loodrechte stand tot tegen het drukpunt(diefstal alarm)
Diefstal alarm bewaakt:– Deuren
– Kofferdeksel
– Motorkap
– Radio
– Ontsteking en start motor
– Stroom kring van het diefstalalarmsysteem en verhindert het startenInschakelen: ruiten, schuifdak, deuren bagageruimte en motorkap sluiten. Diefstalalarm inschakelen door op de knop te drukken bij het interieur verlichting. (led brand ongeveer 10 seconden daarna is het systeem geactiveerd. Led knippert tot dat het systeem wordt uitgeschakeld.
Volgens mij geld dit dus ook voor het uitschakelen van binnen uit.
Ik hoop dat je hier mee wat kan.
Groet normen:D
3 april 2011 om 15:46 #17844050> Startonderbreker:
– Startonderbreker staat GEHEEL los van het Alarm.
– Meeste tigra’s hebben een originele startonderbreker> Radio:
– Word enkelt op inschakelen en loskoppelen gecontroleerd wanneer een Originele is gemonteerd.> Startmotor:
– Deze gaat gewoon draaien hoor, als je met het alarm op de auto de auto binnenkomt, de sleutel omdraait met een trasnpondrloze sleutel, of zlefs zonder sleutel.
– Motor zal niet aanslaan ivm onderbreking Brandstof / ontstekingWillem
3 april 2011 om 20:18 #17844051[rquote=1906257&tid=145177&author=normen1991]Vandaag even het opel handboek van de tigra er bij gepakt., Blz 31 t/m34
: Mechanische beveiliging tegen diefstal. van beide deuren in- en uitschakelen door het draaien van de sleutel in het slot van de bestuurder. de vergrendelingknoppen van beide deuren worden tegen openen beveiligd.
Beveiliging: de sleutel in het slot van de gesloten bestuurderdeur naar rechts tot in de horizontale stand draaien en sleutel verwijderen, op slot doen dus, hierdoor activeer je automatisch het alarm, als men dit heeft geactiveerd. Nadat men de auto op slot heeft gedaan, kan men ook de sleutel weer terug draaien in horizon tale stand, als het goed is., staat de auto dan niet op het alarm, hier na kan men de sleutel gewoon verwijderen.
Beveiliging opheffen: sleutel naar links terug draaien vooribj de loodrechte stand tot tegen het drukpunt(diefstal alarm)
Diefstal alarm bewaakt:– Deuren
– Kofferdeksel
– Motorkap
– Radio
– Ontsteking en start motor
– Stroom kring van het diefstalalarmsysteem en verhindert het startenInschakelen: ruiten, schuifdak, deuren bagageruimte en motorkap sluiten. Diefstalalarm inschakelen door op de knop te drukken bij het interieur verlichting. (led brand ongeveer 10 seconden daarna is het systeem geactiveerd. Led knippert tot dat het systeem wordt uitgeschakeld.
Volgens mij geld dit dus ook voor het uitschakelen van binnen uit.
Ik hoop dat je hier mee wat kan.
Groet normen:D
[/rquote]
yes bedankt norm! heb ik enorm veel aan, gelukkig geen oude afstandsbediening nodig die dus wss iemand anders nog van mijn auto zou hebben dan.4 april 2011 om 17:50 #17844052haha:P zou raar zijn als je er niks aan had want dat kwam gewoon leterlijk uit het opel handleidings boek van de Tieg:D
4 april 2011 om 18:48 #17844053[rquote=1907083&tid=145177&author=normen1991]haha:P zou raar zijn als je er niks aan had want dat kwam gewoon leterlijk uit het opel handleidings boek van de Tieg:D [/rquote]
haha, krijg het alleen nog steeds niet werkend, eerst stond tie wel altijd aan dan maar hij is uitgezet dan omdat ik zonodig op dat knopje moest drukken :D
maar nu gaat mn ledje niet knipperen als ik hem op slot doe, maar krijg hem ook niet aan dmv dat knopje. moet je contact aan/uit/op een bepaalde stand staan dat jij weet?
mvg4 april 2011 om 19:10 #17844054in de handleiding staat gewoon van:
Inschakelen alarm: ruiten, schuifdak, deuren bagageruimte en motorkap sluiten.
Diefstalalarm inschakelen door op de knop te drukken bij het interieur verlichting. (led brand ongeveer 10 seconden daarna is het systeem geactiveerd. Led knippert tot dat het systeem wordt uitgeschakeld. (denk dat je het knopje gewoon een aantal seconden in moet houden voor dat ie zich weer activeert, :hmmz4 april 2011 om 19:12 #17844055hmm oke morgen nog eens proberen dan, vind het zo omslachtig werken allemaal. had er gewoon een kastje bij gedaan joh :jerry
7 april 2011 om 17:07 #17844056nouw , al gelukt:D?
7 april 2011 om 18:11 #17844057ja hij knippert nu 10 sec lang ofzo als ik hem indruk, maar als ik dan dus uitstap en hem op slot zet. gaat tie niet meer knipperen :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.