Fabricagefout Opel Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Fabricagefout Opel Corsa D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Draconian
    Deelnemer

Goedemorgen, ben net even nieuw geregistreerd om wat te laten zien. Ik heb van de week de remschijven en remblokken van de Opel Corsa D 1.2 bouwjaar 2014 van mijn vrouw vernieuwd. Binnen uurtje heb je zo een klus klaar. Stelt echt niets voor. Kosten 83 euro.

Maar als ze helemaal naar links stuurt dan hoor je staal op staal. Dus ik ben gisteravond onderzoek gaan doen. Op internet niets te vinden dan alleen andere oorzaken. Auto weer op de heftruck. Ik zag gelijk het probleem en de oude remschijven even bekeken. Ze hadden de binnenkanten van de remschijven dunner gemaakt. Ik vermoed op een draaibank. Ik gok 2 mm eraf.  Ik heb een foto ervan gemaakt nu. De nieuwe remschijven zijn uiteraard even dik en als je dan op zijn uiterste gaat sturen dan gaat het aanlopen aan de onderkant tegen de remschijf.

photo_2021-11-04_06-04-43

Je ziet dus dat ze allebei dunner zijn gemaakt aan de binnenkanten. Ik wist dat Opel veel mankementen had maar dit slaat alles. Ik ga de nieuwe schijven niet afdraaien want dan kun je net zo goed met een slijptol 2 mm van dat andere deel eraf halen wat ertegenaan loopt. Het is alleen bij zijn uiterste sturen. Ik snap gewoon niet dat je als fabrikant zo een ontwerpfout kan maken.

Dat wilde ik even kwijt. Ik zag veel vragen over aanlopen en de remblokken werden dan als schuldige aangewezen. Maar bij deze modellen is het dus een ontwerpfout lijkt mij. Binnenkanten remschijven zijn dus ook sneller versleten omdat het materiaal mist.

Draconian
      Deelnemer

Ik zit even Youtube filmpjes te bekijken en zie dat ze overal dunner zijn aan de binnenkant.  Vanaf 4:12 zijn de nieuwe dat ook.

Vaag dat het systeem zo gemaakt is. Autopartsonline kun je onderdelen op kenteken bestellen en deze remschijven worden dan geleverd aan de hand van je chassisnummer welke ze nog checken. Maar de nieuwe in het filmpje zijn wel dunner. Autoparts maar bellen straks.

Motormuis
        Deelnemer

er is niks van de originele schijven afgedraaid dat is af fabriek zo jij heb alleen de verkeerde schijven gekregen van de automaterialen zaak er zijn trouwens meer auto merken die het zo leveren scheelt in de fabrikage kosten minder materiaal is goedkoper

Draconian
          Deelnemer

[quote quote=18443650]er is niks van de originele schijven afgedraaid dat is af fabriek zo jij heb alleen de verkeerde schijven gekregen van de automaterialen zaak er zijn trouwens meer auto merken die het zo leveren scheelt in de fabrikage kosten minder materiaal is goedkoper[/quote]

Klopt. Ik krijg vandaag de goede binnen. Maar wel vreemd want aan de binnenkant is de slijtage dus sneller. Normaal heb je gelijkmatige slijtage, en aan de buitenkant zien ze bij een APK keuring wat de slijtage is. Persoonlijk vind ik het niet veilig. Doe het dan aan de buitenkant.

Bart…
            Deelnemer

Het binnenste remblok komt altijd als eerste tegen de schijf aan. Dat komt doordat aan die kant de remzuiger zit. Elke auto die dit soort remklauwen heeft heeft ongelijke slijtage.

Ik weet niet waar jij je auto laat keuren maar je checkt altijd de binnen en buitenkant van de remschijf.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.