Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › F28bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2013 om 21:47 #17255197
Hallo.
Ik kom uit helmond en ben bezig met een project
Heeft iemand enig idee wat een f28bak kan hebben ..
Calibra word 400/450 pk.. Met 4×4 locksysteem..
Voor mense die het project willen volgen dit is de websitehttp://www.arnomotive.nl/opel-calibra-turbo/” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 februari 2013 om 17:55 #18104244denk toch dat je dat zelf moet ondervinden,,
wat ik wel weet is dat een F25 bak het niet zo fijn vind als er een 3.0v6 met 211pk en 318nm
mijn bak is nu ongeveer naar zijn grootjes, heb er 7000 km mee gereden, er was al wel wat hoorbaar in de bak
toen de c25xe er nog voor stond, Nu merk je het met alles terug schakelen en vooral als hij stationair draait . denk een lager wat erg slecht is !10 februari 2013 om 19:20 #18104245F25 bakken willen zowiezo wel kapot hoor..
zo ook de F28, al dan niet zelfs nog sneller als de F25 bakken..Ik heb mijn F25 ook Kapot gehad, maar dat lag echt niet aan de 3.0 V6 die ervoor hing..
Mijn bak was in 2004 toen ik de auto kocht al gaar, Deze sprong uit zijn achteruit, en had de olie met 5 a 10.000km al zwart met gruis.
Deze is pas na bijna 7jaar, en Dik 120.000km echt gesneuveld..dan denk ik dat deze echt op zijn klote gehad heeft van de ritjes in Duitsland… (daar heeft de auto denk 1/4 van zijn kilometers die ik gereden heb gereden..)
Willem
11 februari 2013 om 07:22 #18104246Hmm dus wa ik ervan begrijp is dat de f28 iets langer tege de pk’s kan dan de f25
Maar tot hoeveel pk zou een f28 bak geschikt zijn.. Zou ik met de 400 pk’s die met juiste setup lang kunnen vol houden .
Alles aan de motor is vernieuw en versterkt plus de 4×4 bak ook mijn enige min punt is de versnellingsbak.. Heeft er mense nog ervaring mee .. Moet ik een of ander manier versterken of houd de bak wel vol.. Alvast bedankt voor jullie info ..11 februari 2013 om 11:48 #18104247Aan mijn v6 hangt ook een F25, en die heeft al ruim 30.000km bij mij ook best op zijn kloten gekregen!
Tot op heden nog geen problemen gehad met de bak, wel met de motor, maar dat is niet van belang.De F25 vind ik heerlijk lange versnellingen hebben! 110 in 2 en 180 in 3 is makkelijk haalbaar!
Mooi project trouwens, al vind ik je bumperkeuze wel afdoen tegen de rest :hmmz
Gr.
Pastra14 februari 2013 om 22:26 #18104248De F25 en F28 lopen kwa sterkte niet ver van elkaar weg…
De F25 is een geniale bak, met voor een GOEDE V6 motor goede verhoudingen (eigenlijk zijn ze van de F23 gewoon te kort voor een V6)
1: 60km/u
2: 110km/u
3: 175km/u
4: 220km/u
5: topsnelheid (theoretisch 249km/u)Wim’s zelf gebeunde F23 met dieselverhoudingen:
1: 65km/u
2: 117km/u
3: 182km/u
4: 251km/u
5: Theoretisch: 305km/uWillem
22 maart 2013 om 14:08 #18104249een gelockte bak is ook niet bullet proof, zelf dat gaat kapot.
het zal best steviger zijn, daar ben ik van overtuigd.
wat kost het om een verdeelbak bij jullie te locken, ben al verschillende prijzen tegen gekomen namelijk.
heb je het diff achter ook nog veranderd?
probeer anders is in contact te komen met die met die eigenaar van die 600+pk calibra, is dacht ik een zweed, en is wel via you tube te vinden.
die heeft ook met 4×4 gesprint, en misschien kan/wil hij je wel info over de bak geven.
voor de rest een gaaf project, vind alleen die velgen wel erg bruut staan :thumbdown :thumbdown .groeten.
23 maart 2013 om 15:53 #18104250Er rijden er genoeg in de dragrace scene met F28’s die gewoon heel blijven, alleen zijn dat allemaal FWD’s.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.