Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › f23 astra coupe foto`s van f23 bak met sper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 13:03 #17232705
soms zit het ook nie mee en denk je alles te hebben gehad nu dit weer !
had al wel wat rond gevraagt wat het zou kunnen wezen. maar zoek even voor bevesteging.
nu het probleem, ik starte de auto en hoorde een soort aanlopent geluid en ging verder zoeken kwam het van de koppeling van daan een soort zingende koppeling zeg maar dat ie aan loopt ofzo en als je de koppeling in trapt dan is het weg.
nu zeggen ze dat het de koppelings lager is zou dat kunnen ?
en zoja is het mogelijk de versnellingsbak zelf in een garage te demonteren miss weet iemand een soort how to ?14 februari 2011 om 16:51 #17816375niemand die mij wat wijzer kan maken:sleeping
14 februari 2011 om 22:30 #17816376ik durf niet te zeggen wat het is, maar bak demonteren is wel een best karwei. Denk dat een astra coupe hetzelfde subframe heeft als mijn zafira opc?
ik probeerde het zelf te doen maar mn pa moest wel helpen, alles zit op het subframe gemonteerd.
zeker geen klusje ff snel te doen.15 februari 2011 om 09:26 #17816377hey,
Ik heb ook problemen gehad met mn koppeling, deze slipte door. Heb de koppeling zelf vervangen voor een sachs sinterplaat koppeling in combinatie met licht vliegwiel.
Het is nogal een karwei maar het is best zelf te doen met wat hulp van een 2e persoon.
Heb het sub-frame volledig gedemonteerd en het stuurhuis en radiateur opgehangen met ty-raps.
Het blok opgehangen met een bok die afsteunt op de spatschermen en vervolgens zo ver mogelijk scheef laten zakken naar de bak zijde. En vervolgens de bak gedemonteerd.
Na montage van het geheel is het aan te raden om de voorwielophanging weer opnieuw uit te laten lijnen.Als je verder nog vragen heb, laat maar weten. Ik heb eventueel ook nog wel wat fotos.
Groeten
15 februari 2011 om 16:24 #17816378kijk daar heb ik nog is wat aan
als jullie zeggen dat het zelf te doen is ga ik het ook zelf doen.
heb gelukkig zelf een garagebox dus komt wel goed denk . en ik ga er dan denk ik maar gelijk een project van maken want ik wil dan ook een licht vliegwiel en ga er dan ook een atb sper in de bak doen maar dat laat ik dan doen bij dhz twente .
denk dat ik toch wel geld uit spaar als ik zelf alles demonteer en de bak weg breng en zelf weer monteer15 februari 2011 om 16:26 #17816379[rquote=1869205&tid=142612&author=altocabrio]hey,
Ik heb ook problemen gehad met mn koppeling, deze slipte door. Heb de koppeling zelf vervangen voor een sachs sinterplaat koppeling in combinatie met licht vliegwiel.
Het is nogal een karwei maar het is best zelf te doen met wat hulp van een 2e persoon.
Heb het sub-frame volledig gedemonteerd en het stuurhuis en radiateur opgehangen met ty-raps.
Het blok opgehangen met een bok die afsteunt op de spatschermen en vervolgens zo ver mogelijk scheef laten zakken naar de bak zijde. En vervolgens de bak gedemonteerd.
Na montage van het geheel is het aan te raden om de voorwielophanging weer opnieuw uit te laten lijnen.Als je verder nog vragen heb, laat maar weten. Ik heb eventueel ook nog wel wat fotos.
Groeten
[/rquote]
zou wel handig zijn ja als ik tegen die tijd is wat zou kunnen vragen als ik iets niet weet
en een paar foto`s is altijd welkom kan ik is kijken hoe en wat
alvast bedankt !15 februari 2011 om 16:33 #17816380Ok ik zal alvast eens wat fotos op gaan zoeken dan ;)
15 februari 2011 om 17:40 #17816381Bij deze wat fotos van de operatie
15 februari 2011 om 19:44 #17816382ok bedankt is wel al wat duidelijker hoe en wat
en zit het blok dan aan de rechterkant nog vast aan de motorsteun
en merk je verschil met licht vliegwiel ?
en zijn er nog belangrijke dingen waar ik op koet letten?16 februari 2011 om 09:02 #17816383Motorsteun links is ook los want die zit boven op de bak vast. Het is wel handig om het blok op te hangen met zo’n bok als ik ook heb gedaan of motorkap demonteren en ophangen met een takel of iets dergelijks. Verschil met licht vliegwiel is enorm, weegt ongeveer 5,5kg in plaats van 10kg.
Het verschil is vooral te merken tijdens acceleratie, motor gaat veel soepeler en stuk sneller door de toeren heen.
En het grootste voordeel is natuurlijk dat je koppeling geen beperking meer is voor de newton meters:)
Toch is er door deze aanpassing nog heel goed “normaal” mee te rijden. Koppeling grijpt iets heftiger aan en het moment dat de koppeling slipt is ook iets korter. Het is een klein beetje wennen maar je kan nog probleemloos file rijden zonder dat je linkerbeen 2x zo dik wordt:P
Owja voor montage van vliegwiel voor zekerheid maar nieuwe boutjes gebruikt en je moet niet schrikken als de boutgaten niet overeen komen. Dan moet je vliegwiel iets verder doordraaien want gaten zitten onder verschillende hoeken geboord. Het past dus maar op 1 manier.;)
Veel succes!
16 februari 2011 om 09:05 #17816384Sorry foutje zie nu dat je vroeg of rechtermotorsteun nog vast zat in plaats van links.
Ja die zat inderdaad nog vast bij mij ;)16 februari 2011 om 20:45 #17816385en waar heb jij dat vliegwiel vanddan dan ?
17 februari 2011 om 08:55 #17816386Vliegwiel heb ik bij Mtech gehaald. Was toen de snelste manier om een vliegwiel te krijgen want had niet verwacht dat vliegwiel ook beschadigd zou zijn door slippende koppeling. Tijdens demontage bleek dat dit wel zo was dus snel ff vliegwiel wezen halen. En koppeling bij een tuner hier in de buurt. Bij elkaar een grapje van bijna 1000 euro:P
17 februari 2011 om 17:08 #17816387ja ik weet het zijn dure grapjes ja :)
maar gelukkig heb ik al een sachs sinterplaat en drukgroep dat valt dan weer mee19 februari 2011 om 09:07 #17816388nou ik ben der uit !
er komt een andere bak op met een sper waar al een sper in zit
heb namelijk een mooie deal kunnen sluiten en ga hem volgend weekend ophalen
moet aleen nog even kijken waar ik een vliegwiel vandaan haal en of ik die toch ook egt nodig heb ?
ik hou jullie op de hoogte22 februari 2011 om 18:52 #17816389misschien ben ik vanplan om dit vliegwiel te kopen mede om de prijs
maar wou tog eerst hier is vragen of het ook wel wat is
het merk zegt mij vrij weinig
hier is de link van het vliegwiel
http://cgi.ebay.co.uk/Astra-GSi-Turbo-Coupe-SRi-Lightened-Flywheel-5-6kg-/140508081046?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20b6ef2b9623 februari 2011 om 08:57 #17816390Het lijkt wel veel op mijn vliegwiel maar geen idee wat voor merk mijn vliegwiel is. Heb het bij Mtech gekocht toen, en stond geen merk op. Gewicht van mijn vliegwiel is ongeveer 5,5kg.
24 februari 2011 om 18:53 #17816391na over leg en wat telefoontjes tog geen lichtvliegwiel ze raden het mij niet aan om het te doen
en heb vandaag ook castrol olie besteld voor in de bak
en zaterdag ga ik me bak met sper ophalen24 februari 2011 om 19:58 #17816392ok ben wel nieuwschierig om wat voor redenen een licht vliegwiel wordt afgeraden?
Ik ben er namelijk wel tevreden over:P25 februari 2011 om 09:27 #17816393ik heb me laten vertellen dat een lichtvliegwiel beter geschikt is in een lichte auto bijv speedster
+dat de meeste slecht gebalanseerd zijn en dat er dan motor schade kan ontstaan
maar als iemand dit tegen spreekt hoor ik dat graag want zit nog te twijfellen25 februari 2011 om 10:18 #17816394Ik zou het ook niet doen martin…
25 februari 2011 om 18:59 #17816395ja en waarom dan niet jordy ???
27 februari 2011 om 13:30 #17816396heb zelf ook een licht vliegwiel, maar als het nat of glad is, veel sneller last van spinnen ed.
27 februari 2011 om 16:02 #17816397had zaterdag me bak opgehaald in amersfoort (ff 4uur in de auto !!)
en vandaag heb ik hem is goed bekeken in de garage ,en kwam tot ontdekking dat de sper is ingebouwd door frank janssen in 2008
en na verder zoeken is de bak afkomstig van de astra coupe die frank had gebouwd staan ook foto`s van op zijn site
dus dit was wel weer leuk om te weten
en ook gelijk maar ff olie besteld voor de bak castrol smx-s
zodra dat binnen is kunnen we gaan sleutellen
dan hier nog een paar foto`s
en ik hou jullie op de hoogte -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.