ik heb net een f28 verkocht, en zet een f20 achter mijn let motor, maar eerst laat ik de cassette die in de bak zit reviseren en aanpassen,
omdat wij hier nogal veel crossen (friesland autocross) moeten ze hier met orginele versnellingsbakken rijden, dus wat doet men, een f20 versterken, de tandwielen van een f20 bak grijpen aan op de uit-einden van een tandwiel, wat ze hier doen is het volgende, het dus daanig aanpassen van tandwielen dat ze dieper ingrijpen in elkaar tanden, dus je kunt meer vermogen er op kwijt, (en dat weten ze in de cross) want anders na 3 wedstrijden was de bak kapot (van koppeling laten schieten enz..) en nu blijft het na 3 jaar nog heel en goed, en tevens komt er 45% sper in de bak,
dus dan kan ik daarmee op de weg wel vooruit, het is mischien een ingreep (kost ook wel wat) maar wat moet je met een afgetrapte F28 voor 500 a 600 euro, het aanpassen is echt niet veel duurder… en je hebt een nieuwe bak van binnen die op krachten is gebouwt en wat nog belangrijker is, je hoeft hem niet aan te passen op 2wd, en hij past meteen (een f28 zover ik weet niet qwa steunen..)