F18 vs F18+ wat is het verschil?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) F18 vs F18+ wat is het verschil?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222906
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Waarom zou een F18+ sterker zijn dan een gewone f18?

      waarin zit het verschil?
      Er heeft mij nog niemand met 100% volle overtuiging kunnen zeggen DAT is het verschil DAAROM is de +bak sterker…

      En waardoor schijnt een f18 sterker te zijn dan een f20?
      Alleen qua leeftijd van de bak en tandwielen dan denk ik?
      Aangezien alle lagers en pakkingen exact gelijk zijn onderling (als ik de ebay rebuildsets na ga)

      Dus wie kan met 100% volle overtuiging en zekerheid zeggen zonder te gissen welke waarom sterker is….

      Liefst geen -offtopic geouwehoer.:thumbup

      #17692717
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        die heeft een lager meer dacht ik

        F18+ is ook meer bestand tegen diesel resonantie

        Willem

        #17692718
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          f18 heeft toch ook weer een zwakker deel? diff lagers of iets meen ik me te herrinderen?

          #17692719
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            ja ik wil het zeker weten. Diff lagers zijn na mijn weten gelijk!?

            op engelse forums hoor ik ze over ‘chocolate diff’s’…

            iemand ooit een diff ombouwd naar sper diff? en de ouwe nog liggen, misschien moeten we is GM nummers vergelijken met f20 diff (heb ik nog liggen)

            http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110376173682&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

            #17692720
            Bug Killer
              Lid sinds:
              29 March 2008

              diff van een f18 heb ik nog ergens liggen. zal ff zoeken voor je

              #17692721
              youri_corsa_gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2006

                Ik heb vrijdag toevallig men diff eruit gehaald, slingerd uiteraard nog ergens rond in de bende :P

                #17692722
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  ik heb van 2 diff’s nu de originele gm nummers.

                  de f20 en de gewone f18 diff verschillen wel qua bouwvorm, misschien dat ze daarom sterker zijn maar dat weet ik niet.

                  F20 diff met nummer: GM F20 90250840

                  gewone F18 diff. GM 90305301

                  Als iemand het diff is na wil kijken van een F18+???

                  #17692723
                  sjoerdie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2005

                    dan moet je youri even vragen, die geeft er een van me overgenomen.

                    maar ook op opelinfos.de staat dat de bak meer NM’s aankan.

                    #17692724
                    sw16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Ja weet ik, ik wil juist weten waardoor :P dat is net te intentie van dit topic.

                      hoop dat youri even wil kijken :thumbup

                      #17692725
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        In ieder geval sterkere lagering van de hoofd en price-as.

                        Willem

                        #17692726
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          ja en waarop baseer jij dat? ik wil feiten!!

                          #17692727
                          freek corsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 December 2004

                            Foto’s met schuifmaten erbij, dat wil ik :angel

                            #17692728
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              dat is wat ik meegekregen heb bij informatie over de deze bakken..

                              de hoofd en price as lagers draaide vaak kapot op Diesel motoren, daar hebben ze aan verbetert, en da klopt ook wel, deze gaan niet meer kapot..

                              de Diff’s van de F18+ gaan ook wel eens kapot, best kans dat het gelijk is aan de gewone F18.

                              Willem

                              #17692729
                              geert666
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 December 2004

                                vraag aan die vent van GEMA

                                #17692730
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Jou technisch Duits is beter Geert…. ik ken alleen vakantie duits, dus met handen en voeten :D

                                  #17692731
                                  sw16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    heb met googlen een duits topic gevonden.

                                    met dit er in:

                                    Das F18+ hat leider auch einen dicken Fehler und kommt immer öfter retour, auf der Hauptwelle sitzt ein großes Rollenlager das im Getriebegehäuse in einer Schale läuft, dieses Rollenlager kann schon mal brechen, dann fährt sich das Auto als wenn es vier ovale Räder hat. Es bricht aber nicht nur es blockiert anscheinend auch öfter mal, dadurch frisst es sich natürlich in die Oberfläche der Hauptwelle und es bilden sich sogenannte Pittings, mit der Zeit wird die Hauptwelle eiförmig und das Auto fährt sich ebenfalls wie auf Eiern, oder aber es gibt ständig Geräusche.
                                    Dieser Fehler ist leider nicht so einfach zu diagnostizieren von aussen, dazu muss man das komplette Lagerschild ziehen und das Rollenlager ab machen, das geht relativ einfach da es teilbar ist.

                                    Der Unterschied zwischen F18 und F18+ besteht lediglich in der Härtung der Zahnflanken, diese sind beim Plus Verfestigungsgestrahlt und halten etwas mehr NM aus, ebenso ist der Differentialkorb etwas massiver, die Löcher sind kleiner, und zwischen den Kegelrädern befinden sich noch Ausgleichsscheiben, diese spannen das Ausgleichsgetriebe härter vor, man kann es mit der Hand nicht drehen, nur mit einer eingesteckten Antriebswelle, bei den F18+ sind Differentialschäden deutlich seltener obwohl die gleichen Kegelräder verbaut wurden.

                                    leuk topic om ff door te spitten…..

                                    http://www.vectra-board.de/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=10518&pageNo=4

                                    #17692732
                                    youri_corsa_gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 April 2006

                                      Heb em nog in men handen gehad vanavond. Als ik morgen tijd heb maak ik een foto van het nummer

                                      #17692733
                                      sw16v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        90250840 is het nummer wat ik kreeg van youri.

                                        dit is het nummer van een F18+ differentieel, en deze is weer gelijk aan gewone F20 differentieel.

                                        ik kwam vanavond tijdens het hobbyen achter hoogte verschillen in de diff’s
                                        zit ongeveer 3mm verschil in hoogte.:hmmz

                                        van links naar rechts, Quaife sper diff, F18 diff, en het 3mm hogere F20 diff…

                                        ===================

                                        Zou dit de “+” zijn? het andere wss sterkere diff?

                                        #17692734
                                        sjoerdie
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 September 2005

                                          welke is nu de f18+?

                                          lijkt me die zonder tellerring, want die zat er namelijk niet op.

                                          #17692735
                                          sebastiaankadettcabriogsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 November 2005

                                            origineel gepost door sjoerdie
                                            welke is nu de f18+?

                                            lijkt me die zonder tellerring, want die zat er namelijk niet op.

                                            de rechter is van een f20 maar dit nummer is gelijk aan die van een f18+

                                            #17692736
                                            sw16v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              youri en ik wonen iets van 250km uit elkaar…. dus om alle diff’s op een rij foto zit er niet in helaas :D

                                              maar ben benieuwd of er meer verschillen zijn tussen de F18 en F18+

                                              #17692737
                                              mayhem
                                                Lid sinds:
                                                13 June 2006

                                                je moet toch hier zijn :P die 15km van mij naar youri maakt dan ook niet uit :jerry

                                                #17692738
                                                zetos
                                                  Lid sinds:
                                                  4 January 2009

                                                  origineel gepost door sw16v
                                                  heb met googlen een duits topic gevonden.

                                                  met dit er in:

                                                  Das F18+ hat leider auch einen slurfjeen Fehler und kommt immer öfter retour, auf der Hauptwelle sitzt ein großes Rollenlager das im Getriebegehäuse in einer Schale läuft, dieses Rollenlager kann schon mal brechen, dann fährt sich das Auto als wenn es vier ovale Räder hat. Es bricht aber nicht nur es blockiert anscheinend auch öfter mal, dadurch frisst es sich natürlich in die Oberfläche der Hauptwelle und es bilden sich sogenannte Pittings, mit der Zeit wird die Hauptwelle eiförmig und das Auto fährt sich ebenfalls wie auf Eiern, oder aber es gibt ständig Geräusche.
                                                  Dieser Fehler ist leider nicht so einfach zu diagnostizieren von aussen, dazu muss man das komplette Lagerschild ziehen und das Rollenlager ab machen, das geht relativ einfach da es teilbar ist.

                                                  Der Unterschied zwischen F18 und F18+ besteht lediglich in der Härtung der Zahnflanken, diese sind beim Plus Verfestigungsgestrahlt und halten etwas mehr NM aus, ebenso ist der Differentialkorb etwas massiver, die Löcher sind kleiner, und zwischen den Kegelrädern befinden sich noch Ausgleichsscheiben, diese spannen das Ausgleichsgetriebe härter vor, man kann es mit der Hand nicht drehen, nur mit einer eingesteckten Antriebswelle, bei den F18+ sind Differentialschäden deutlich seltener obwohl die gleichen Kegelräder verbaut wurden.

                                                  leuk topic om ff door te spitten…..

                                                  http://www.vectra-board.de/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=10518&pageNo=4

                                                  FF in het Nederlands:

                                                  De F18 + is helaas ook een slurfjeen fout en is vaker terug te keren naar de hoofdas zit een groot rollager dat in de versnellingsbak in een shell loopt, rollagers kan vóór die tijd te breken, de auto laten rijden als het vier ovale wielen. Het breekt niet alleen het blokkeren van zo lijkt het, vaak tijden, want het vreet zijn weg naar het oppervlak van de hoofdas en worden gevormd zogenaamde putjes, met de tijd, de hoofdas ovaal, en de auto rijdt en op de eieren of zijn er constante lawaai.
                                                  Deze fout is niet zo gemakkelijk te diagnosticeren, helaas, buiten, is het noodzakelijk om het gehele schild te trekken en de rollagers te maken van dat is relatief eenvoudig, omdat het deelbaar is.

                                                  Het verschil tussen de F18 en F18 +, u alleen bent in de verharding van de tand profielen, deze zijn Verfestigungsgestrahlt bij de Plus en houd een beetje meer van NM, evenals het verschil winkelwagen is meer massa, de gaten zijn kleiner, en tussen de conische tandwielen zijn nog steeds shims, deze spanning het differentieel harder voor, je kan het niet even met de hand, met slechts een schijf aangesloten op de F18 + zijn veel minder waarschijnlijk is het verschil, hoewel hetzelfde kegeltandwielen werden gebruikt schade

                                                  #17692739
                                                  zetos
                                                    Lid sinds:
                                                    4 January 2009

                                                    wel ff de regels in juiste volgorede zetten vertaler doet dat niet haha.

                                                    #17692740
                                                    Hacula
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 January 2008

                                                      Kan een van jullie even kijken wat het onderdeelnummer is van de tellerring voor het F18 diff?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.