F16 of F18 op C20XE – wat is beter

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) F16 of F18 op C20XE – wat is beter

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17790677
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      tja wat is snelheid met z,n korte bak er achter hou het rond de 220/230 wel op denk ik.

      en wat betreft de sterkte. zolang je geen burnouts gaat zetten in de 3de versnelling oid. dan blijft het wel heel.

      er is natuurlijk altijd een maar.

      mijn f16 cr van me cabrio is ook niet fris maar die lekt olie en is niet bijgevuld…./lek op tijd gedicht.

      of je hebt een bak uit de cross….

      maar zolang er olie in zit en je doet niet al te gek, gaan ze niet zo snel stuk achter een c20xe.

      #17790678
      youri_corsa_gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2006

        Hoe korter hoe beter :D

        #17790679
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Ik gooi in mn eigen bakken altijd Atf……in de Corsa zit het ook. Bak lekt niet, maakt geen herrie.
          Gewoon geluk gehad en voor 50 euro aangeschaft………..Het kan dus wel:D

          #17790680
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            [rquote=1835279&tid=139899&author=sebastiaankadettcabriogsi]tja wat is snelheid met z,n korte bak er achter hou het rond de 220/230 wel op denk ik.

            en wat betreft de sterkte. zolang je geen burnouts gaat zetten in de 3de versnelling oid. dan blijft het wel heel.

            er is natuurlijk altijd een maar.

            mijn f16 cr van me cabrio is ook niet fris maar die lekt olie en is niet bijgevuld…./lek op tijd gedicht.

            of je hebt een bak uit de cross….

            maar zolang er olie in zit en je doet niet al te gek, gaan ze niet zo snel stuk achter een c20xe.

            [/rquote]

            hoe krijg je ze stuk dan?
            mijne krijgt alleen maar op z’n lazer, en die doet t perfect. de F16 bak zit al 5 jaar achter een c20xe.

            #17790681
            ditten16
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 December 2010

              Dus als ik het goed versta kan je sneller optrekken met een F16 maar niet zo hoog gaan in topsnelheid.
              En met een F18 trek je minder snel op maar daar ligt de topsnelheid hoger dan.
              En hoeveel scheelt dat dat in snelheid of trekken.
              Thanks

              #17790682
              ditten16
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 December 2010

                Ik heb nog iets vergeten te zeggen , die F16 of F18 is voor in een calibra , misschien dat dat ook scheelt voor het gewicht met welke auto je rijdt.

                #17790683
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  F16 en F18 Bakken het je in C en W varianten de W bakken trekken langzamer op maar hebben een hogere top
                  W staat voor wide en c staat voor close.

                  F16CR is korter dan een F18C bak.

                  #17790684
                  ditten16
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 December 2010

                    Oke, maar een F18C zal toch ook wel goed optrekken denk ik, het is toch ook close ratio he , het is geen wide ratio he, maar misschien wel niet zo goed als de F16 maar toch.
                    Ja, ik zal moeten kiezen he

                    #17790685
                    sebastiaankadettcabriogsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 November 2005

                      @ mayhem

                      ze kunnen wel kapot, door bijvoorbeeld
                      burnouts in de 3de versnelling waarbij 1 viel stil bijft staan.

                      of uberhoubt burnouts,

                      olie loos rond rijden (als je het niet door hebt dat ze leeg gelekt zijn)

                      ik ken genoeg die ze kapot hebben gereden (maar het daar ook naar gemaakt hebben.

                      soms verbaas ik me er ook over hoe lang het goed gaat.
                      zoals boris zijn bak gaat ook al tijden mee en daar staat genoeg vermogen op :) maar hij zal wel met een sper rijden dat zal vast wel wat helpen wat betreft het niet stuk draaien van de bak.

                      ook willen ze wel stuk gaan op de 5de versnelling met veel vermogen. schijnt een zwak punt te zijn omdat de 5de versnelling er bij het ontwerpen van de bak bij opel niet op zat en dus soort van een ontwerp fout is.

                      bij c20xe hoef je je daar niet zo snel druk om te maken, maar bij een gebalzen motor met veel koppel wel.

                      #17790686
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        die 5 dat weet ik, heb een tijd gehad dat we iedere 3 maanden een f20 moesten wisselen bij dezelfde astra. 4x de 5 naar de klote.

                        maar ik begrijp dat ze olie loos naar de klote gaan, maar naar mijn idee gaat een f20 eerder als een f16

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.