Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › F16 of F18 op C20XE – wat is beter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2011 om 18:07 #17230581
Hey, graag had ik eens geweten wat er in feite beter is van versnellingsbak voor een c20xe , een F16 of een F18.
Ik heb horen zeggen dat een F16 korter schakelt dan een F18.
En aan wat kan je dat zien dat deze korter schakelt, staat er ergens een code op de versnellingsbak.
Die F18 die ik heb is van het jaar ’97 en komt uit een Calibra X20XEV en die F16 is van ’90.
Graag had ik jullie mening eens gehoord over dit topic.
Thanks6 januari 2011 om 18:27 #17790653als je de bak code weet kan je ze vergelijken op opel-infos.de
mensen roepen altijd dat een f16 te zwak is voor een c20xe, maar ik rij er al jaren mee, zonder problemen.
6 januari 2011 om 18:40 #17790654je hebt 3 verschilldende f16’s ( eind overbrenging )
en ook 3 verschilldende f18’s ( wr, + en een korte )moet je toch echt ff de hele code geven
6 januari 2011 om 18:49 #17790655Ik rij met een korte f16 achter mn Xe..Gaat prima.
Al zit ik stiekem te denken aan een langere bak. Heb laatst een lange bak achter een 2 liter geplaatst die eerst een korte bak had, ding gaat in zn 2 nu 115 op de klok:D
6 januari 2011 om 20:25 #17790656[rquote=1834392&tid=139899&author=Fearless]Ik rij met een korte f16 achter mn Xe..Gaat prima.
Al zit ik stiekem te denken aan een langere bak. Heb laatst een lange bak achter een 2 liter geplaatst die eerst een korte bak had, ding gaat in zn 2 nu 115 op de klok:D[/rquote]
die van mij ook;) met F18
7 januari 2011 om 08:54 #177906577 januari 2011 om 08:58 #17790658F16 en F18 Bakken zijn beide bruikbaar, de F18 bakken hebben alleen een zwakker diffrentieel dan de F16 bakken.
Wil je snelle sprintjes trekken zul je voor een F16CR bak moeten gaan. Wil je zuinig rijden en een hoge topsnelheid dan moet je voor een F18WR bak gaan.7 januari 2011 om 09:04 #17790659[rquote=1834846&tid=139899&author=Haasje17]F16 en F18 Bakken zijn beide bruikbaar, de F18 bakken hebben alleen een zwakker diffrentieel dan de F16 bakken.
Wil je snelle sprintjes trekken zul je voor een F16CR bak moeten gaan. Wil je zuinig rijden en een hoge topsnelheid dan moet je voor een F18WR bak gaan.[/rquote]weet je dat zeker?
ik meende dat het juist omgekeerd was.
sw16v heeft hier een soort gelijk topic over gehad,
daar kwam naar voren dat de f18 een f20 sper had, (meen ik)
en de prise as van de f18 versterkt was omdat hij ook op diesels geleverd was, en dus meer NM koppel aan moest kunnen.
7 januari 2011 om 09:07 #17790660hier het topic er ff bij gezocht,
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128752#pid1699838
7 januari 2011 om 09:19 #17790661De F18+ Schijnt een F20 Sper te hebben maar dit zijn vaak de WR bakken lange bakken voor onder de diesels.
De F18 heeft een zwak diff
De F16 heeft een sterker diff dan de F187 januari 2011 om 12:09 #17790662als ik het topic van sw lees hangt het af waar de f18 uit komt.
als hij uit een astra g komt weet je zeker dat er een sterk dif in zit (zo lees ik het)
zijn nou bijde diff in bijde bakken geleverd en zijn de sterkere alleen in de latere modellen gekomen?
dat maak ik er van.7 januari 2011 om 12:20 #17790663nee beter lezen.
F18 en f16 hebben beide het zelfde ‘zwakkere diff’
f18+ en f20 hebben het sterktere diff.
7 januari 2011 om 12:35 #17790664[rquote=1834997&tid=139899&author=sw16v]nee beter lezen.
F18 en f16 hebben beide het zelfde ‘zwakkere diff’
f18+ en f20 hebben het sterktere diff.[/rquote]
Zojuist even F16 Dif en F18 Dif naast elkaar gelegt zijn toch kompleet verschillend. Dus of het hetzelfde zwakke dif is dat betwijfel ik.
7 januari 2011 om 12:48 #17790665[rquote=1725351&tid=128752&author=Neetmans]in navolging op mijn eigen bakprobleem ben ik weer wat gaan speuren, en heb de nummers van SW ook eens door EPC gehaald.
nummer 90250840, is geleverd in de volgende bakken :
astra f f18 f20,
astra g + zaf a, f18, f18+,
calibra f18 f20,
kadett e f20,
vectra a f20,
vectra b f18, f18+nummer 90305301 is geleverd in de volgende bakken :
ascona c F16,
astra f F16 F18,
calibra F16 F18,
vectra F16 F18,
kadett F16,
vectra b F16, F18+[/rquote]dat poste neetmans is sw z,n topic
de onderste is toch het zwakke dif en de bovenste het sterke?
7 januari 2011 om 13:04 #17790666Owhja sorry :D
bovenste is idd F20 diff, onderste f16 diff.
7 januari 2011 om 13:13 #17790667aha dan zijn er dus wel f18`s met zowel een f16 diff als een f20 diff :)
7 januari 2011 om 13:40 #17790668Als de gegevens uit EPC kloppen wel ja,
word tijd dat het andere topic weer eens geupt word :P
7 januari 2011 om 15:17 #17790669Heb ook een paar weken met een f18wr+ achter mijn c20xe gereden maar vond het 3x niks. Vooral 4e+5e versnelling is veel te lang, heb je niks aan. Nu een leuke korte bak erachter ;)
7 januari 2011 om 16:10 #17790670Hey, ik heb een F 18 met code C357 dus dat wil zeggen close ratio , dus meen ik dat deze toch het niet zal slecht doen op een C20XE.
7 januari 2011 om 16:52 #17790671Ze zullen het allemaal niet slecht doen, het is maar net wat je fijn vind. Maar ik kwam met die WR+ bijna niet op eens op gang in 5e versnelling. En dat in een Corsa’tje met 180pk XE ofzo
7 januari 2011 om 17:19 #17790672mij lijkt z,n wr leuk voor dagenlijkse auto, die langste bak van de wr serie doet 2500 toeren met 120. in de 5
en das onder de 3000, zolang die 2.0 motoren onder de 3000 toeren blijven is het verbruik nog best netjes.
maar voor stoplicht sprintjes idd een korte bak.
7 januari 2011 om 17:25 #17790673mijne komt geeneens vooruit onder de 3000 toeren??
(leuk, die snelle nokkenassen)
7 januari 2011 om 17:29 #17790674zou het zelf ook niet aanraden op een atmo motor een lange WR bak.
voor op een 310pk c20let is het goed vertoeven.
7 januari 2011 om 17:32 #17790675Ja oke maar voor wat zouden jullie opteren en F16 is ook 1 met korte versnellingen of een F18 c357 die in feite niet veel verschilt van de F16.
Ik ben een nogal sportieve rijder, ik trek graag op maar hou ook van snelheid, een beetje een dilemma zeker denk ik7 januari 2011 om 17:34 #17790676Met mijn f16Cr op de c20xe red ik de 230 (teller) ook nog wel, ligt er maar net aan hoever ik mn toerenbegrenzer heb ingesteld.
En optrekken…..tja, ben het ondertussen al wel gewend. maar heb menig auto achter me gelaten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.