Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › f13 bak vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2011 om 18:07 #17235513
hallo allemaal
ik wil graag weten of een f13 versnellings bak achter mijn c20ne past
alvast bedankt
gr willem11 april 2011 om 18:40 #17854002Weet bijna zeker van niet, is een smallblok bak…
11 april 2011 om 19:37 #17854003Met de juiste drukgroep, koppeling en een aangepast vliegwiel zal deze wel passen.
Waarom wil je een F13 aan de c20ne hangen? En in wat voor auto komt dit dan te hangen?
In een kadett? Want volgensmij kun je dan beter een F16 bak gebruiken.11 april 2011 om 20:27 #17854004ja hij komt in een dett station en waarom om dat die bak er nog in zit
gr willem11 april 2011 om 21:09 #17854005Als je het al voor elkaar krijgt trek je die bak finaal tot poeier, volgens mij.
Een F13 is niet gemaakt om het koppel en vermogen van een C20NE te vreten.11 april 2011 om 21:17 #17854006Er zijn gasten met een f13 achter een c20xe :o
Ik had een f13 op een c18nz.(ook bigblock 8v)..volgens de handleiding op Corsanovatuning.
Heb dus het vliegwiel laten boren.Maar je het ook anders doen met een vliegwiel van een diesel….staat ook wel ergens op die site.
Ik wou persee die f13 bak er achter omdat ik niet wou klooien met apparte aandrijfassen op de Corsa. Kon zo de boel overhangen toen.
12 april 2011 om 06:05 #17854007Dat tot poeder trekken valt wel mee. Zolang je niet veel schakelfouten maakt zal het allemaal vrij lang heelblijven.
En meestal is het eerste wat gaat sneuvelen je diffrentieel. En volgenmsij kun je die van een F15 of F17 erin gebruiken mocht dat gebeuren.
12 april 2011 om 07:42 #17854008zie http://www.corsa-novatuning.nl
Daar staan 2 verschillende manieren om dit uit te voeren.
De bak past er op zich wel achter hoor.Wordt wel vaker gedaan en heb ze inderdaad ook al achter c20xe’s gezien.
De opel bakken kunnen best veel hebben.
Zo snel sneuvelen ze niet12 april 2011 om 14:38 #17854009kan ik mijn vlieg wiel van mijn 16 er ook achter maken??
gr willem13 april 2011 om 14:46 #17854010http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8vF13.htm
Als je dit stukje leest, weet je alles wat wel en niet past icm F13 versnellingsbak.
13 april 2011 om 16:08 #17854011[rquote=1912021&tid=146222&author=McKaamos]Als je het al voor elkaar krijgt trek je die bak finaal tot poeier, volgens mij.
Een F13 is niet gemaakt om het koppel en vermogen van een C20NE te vreten.
[/rquote]Volgens mij is een F13 gelijk aan een F15 ? ?
Ik reed met 300 nm en 200 pk met een F15 versnellingsbak.
http://www.youtube.com/watch?v=3rTQlZD3lEY
Ik denk dat de F13 wel heel blijft achter een standaard C20NE :P
13 april 2011 om 16:11 #17854012De mooiste optie:
quote van de cnt site…:
vliegwiel+koppeling van opel diesel 17da 17dtr (geen isuzu) aan f13 en je hoeft niks te boren
—-
Het vliegwiel laten omboren en afdraaien koste me 100 euro in zwolle. Perfect werk geleverd.
Denk dat je goedkoper aan zon diesel vliegwiel kan komen.
Koppelingsset neem je toch nieuw neem ik aan…..14 april 2011 om 14:44 #17854013[rquote=1913181&tid=146222&author=Fearless]De mooiste optie:
quote van de cnt site…:
vliegwiel+koppeling van opel diesel 17da 17dtr (geen isuzu) aan f13 en je hoeft niks te boren
—-
Het vliegwiel laten omboren en afdraaien koste me 100 euro in zwolle. Perfect werk geleverd.
Denk dat je goedkoper aan zon diesel vliegwiel kan komen.
Koppelingsset neem je toch nieuw neem ik aan…..[/rquote]Diesel vliegwiel is idd wel goedkoper, Ik heb m hier van de lokale sloop inclusief koppeling en drukgroep voor 4 tientjes ;)
14 april 2011 om 20:13 #17854014ik kon niet zo snel 1 vinden dus ik hat hier nog een F 16 bak liggen met assen dus die zet ik er op
bedankt voor alle reacties jongens ik hat nog geprobeerd om het vlieg wiel om te zetten van mijn 1600
maar dat wou niet de gaten van de bouten voor het vast zetten aan de krukas .
gr willem -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.