F13 5-bak Ascona 1.6 past op Kadett D 1.3??

Forumindex Forums Modellen Kadett F13 5-bak Ascona 1.6 past op Kadett D 1.3??

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

Zal zeker niet zomaar passen…

De F13bak is zwaarder uitgevoerd, en zal andere lageringen hebben, en waarschijnlijk ook andere (interne)Asdikten..

Willem

astrid_fahrer
      Deelnemer

Ik zal eerst eens wat grondiger op onderzoek uit gaan wat voor een bak ik nu precies in de Kadett heb zitten.
        Er werdt er namelijk door Aapje namelijk op gewezen dat ik waarschijnlijk geen F10 4-bak heb maar een F13 4-bak.
        Ik kan namelijk dat F getal nergens vinden in de buurt van het schakelhoedje :hmmz

Stel dat ik een F13 4-bak zou hebben dan zou het makkelijker te wisselen moeten zijn met een F13 5-bak ga ik vanuit?

wim-v6
        Deelnemer

Dat zou je echt even uit moeten vinden, heb niet heel veel ervaringen met deze bakjes..

je kan ook net onder het zijdeksel de code opzoeken (bij linker voorwiel dus), daar kan je m ook vinden..

Willem

insane31
          Deelnemer

cassettes van een f13 5bak en f15 passen zonder aanpassingen in de behuizing van een f10 4bak, al vele malen gedaan zonder problemen
            schakelhoedje van de 5bak mee overzetten inderdaad

Aapje

@wim-v6 wrote:

[…]heb niet heel veel ervaringen met deze bakjes..

Amen, dat blijkt.

insane31 heeft in elk geval onwijs veel ervaring mee, ik enige ervaring.

Wel ben ik door astrid_fahrer erachter gekomen dat de site opel-infos ook fouten kan bevatten :-)

astrid_fahrer heeft dus een bak met 3,94 eind diff gekocht, en een F10 bak in de auto met 3,94 eind. Dus zover mijn kennis rijk is dit gewoon plug and play wat cassette betreft. Met de pook kan hij wellicht iets meer moeite krijgen dan alleen een nokje weg zagen.

Want als er hetzelfde schakelsysteem in zit zoals in de ascona-c’s dan moet ie een complete 5-bak pook regelen.

Verschil tussen F10 en F13 lag zover ik weet in de lagers van de hoofdas(pries as).

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.