F 23 6-bak achter een x16xel?

Forumindex Forums Modellen Astra F 23 6-bak achter een x16xel?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    opelsports1985
    Deelnemer

Hallo,

daar zijn we weer….heb de astra weer door de keuring gekregen, van 1999, en ondertussen 354dkm gelopen, EN vanaf 160dkm op gas….

Loopt nog steeds top, maar de vraag is eigenlijk: past hier zonder aanpassing een 6 bak van een opc 1 achter? Kan ik dan dezelfde drukgroep enz gebruiken?

Hiphip voor de opel rijders!!!!

Weet Wimv6 dat misschien?

Groetjes, Ben :unsure:

Haasje17
      Moderator

Als je de bak hebt inclusief aandrijfassen en baksteunen past deze achter een X16XEL, enkel moet je achter een lip afslijpen van je blok omdat deze anders in de weg zit. Volgensmij past je huidige koppeling en drukgroep hier gewoon achter. Vertanding van de spline is volgens mij bij beide gelijk.

In het ergste geval moet je een koppelingswet en vliegwiel regelen van een ander type. Ik heb gereden met de originele drukgroep en vliegwiel en een koppeling van een Volkswagen op een F18 bak. Maar die heeft andere vertanding.

F23 is geen 6 bak trouwens. Dan bedoel je de M32 en die past per definitie aan de X16XEL, in de Astra H en J is deze ook achter smal Blocks gebruikt. Dan wel koppeling bestellen van de modernere motoren zoals de Z16LET.

Corsa_GSi
        Deelnemer

F23 is toch een bak voor big blocks?

opelsports1985
          Deelnemer

als ik de verkoper moet geloven, komt hij achter een opc 1 blok vandaan, een x20xer. Is dat geen 6-bak dan? :scratch:

Haasje17
            Moderator

Is inderdaad voor bigblock, maar boutenpatroon van smal block is gelijk, past er gewoon achter.

Deawoo heeft ook de bigblok bakken achter smalblocks hangen.

De F23 is een 5 bak in de astra G is eigenlijk nooit een 6 bak geleverd.

Overigens past een M32 bak er wel in met de baksteunen van een astra H.

opelsports1985
              Deelnemer

Goede morgen,

heb nog een andere vraag: als ik de auto op de brug heb staan, dan zie ik in de carterpand een oliepeilsensor zitten, maar aan de originele kabelboom zit nog een stekker op een sensor, schuin rechts erboven, ongeveer 10cm….wat is dit voor een sensor?

Gr Ben

opelsports1985
                Deelnemer

Hallo, Wim

ff een vraagje: ik heb een astra Z18XE, en ik wil de brandstofpomp

ipv met het relais, rechstreeks op de accu aansluiten, ivm leeghalen

van mijn benzinetank. Welke aansluitingen zijn dan de plus en de min,

weet jij dat zo??

Gr Ben

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.