Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Extreme kou op komst…….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2010 om 23:12 #17581646
Wat doe ik als voorbereiding op de kou:
> Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag
> heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien
> Koelvloeistof van beide auto’s is tot -30, dus komt wel goed.
> in bijde auto’s vrij recente accu’s (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.
> Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.
> Stuurpomp olie op peil!!
> Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.
> Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).
> om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.
> zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.
> niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.
Willem
8 januari 2010 om 23:21 #17581647‘s avonds de auto voor je hem weg zet effe goed warm stoken, sauna temperatuur, hoe warmer, hoe langer het duurt voor ie bevriest, hoe minder krabben de dag erop. :P Heb bij lichte vorst laat thuiskomen wel eens meegemaakt dat ik de dag erop zo kon weg rijden terwijl de hele straat de auto’s potdicht bevroren had. king:
8 januari 2010 om 23:24 #17581648:jerry
gewoon als een iedioot weg knallen, zo hard mogenlijk, is de motor sneller warm…
:jerry
of warm draaien met een steen op het gas…
dit laatste heb ik wel eens meegemaakt bij een postorder bedrijf (TNT) lieten een sprinter gewoon op zeer hoog toeren draaien…
:jerry
9 januari 2010 om 10:35 #17581649Owjah :P , Die postorderbedrijf busjes hebben elke 4 maanden een blokrevisie :wors
9 januari 2010 om 11:16 #17581650Trucks lopen ook te kloten met hun luchtpotten zeker ?
9 januari 2010 om 11:21 #17581651nee geen last van
elke avond voor je hem wegzet ff aan de nippel trekken, en kijken of er vocht uit komtzoja moet er ook een andere ontvochter in
9 januari 2010 om 11:22 #17581652origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door danny
Ik rij morgen in breda rond, tank is vol gegooid gisteren
dikke slaapzak achterin hoop kussensmaw niet te rijden is slapen :D
zorgt jouw baas niet voor winterbanden??
zo ook een setje kettingen in de wagen???
haha ik heb geen standkachel, maar wel winterreiffen een een set dubbele kettingen (vallen over 2 achterbanden tegelijk / dubbellucht).
Morgen ook trucken, Welliswaar Prive klusje (verhuizen) maar moet wel trucken..
Willem
winterbanden wel, kettingen niet :mad:
9 januari 2010 om 11:22 #17581653@ danny: Alles heel gehouden !?
9 januari 2010 om 11:33 #17581654Ja tuurlijk, sinds 1 jaar beroeps chauffeur nog geen schade gehad
en rij toch altijd in kleinne straatjeswij doen winkel distributie
9 januari 2010 om 11:54 #17581655:thumbup baas kan weer trots op je zijn.
geen gekke dingen gezien ?? veel wegenwacht ??
9 januari 2010 om 12:40 #17581656nee erg rustig op de weg
1 wegenwacht gezien met een landrover op de a16 thv de moerdijkthats it
9 januari 2010 om 18:13 #17581657> Stillekracht:
Trucks lopen ook te kloten met hun luchtpotten zeker ?
origineel gepost door danny
nee geen last van
elke avond voor je hem wegzet ff aan de nippel trekken, en kijken of er vocht uit komtzoja moet er ook een andere ontvochter in
Wij hebben op de Mercedes Benzen niet eens aftap ventieltjes op de ketels, zitten gewoon dichte bouten onderin..
Wel allemaal voorzien van een Dubbele luchtdroger..
> Luchtdroger behoeft onderhoud, bij ons worden ieder half jaar de afscheiders gereinigd en filters ervan vervangen..
> Mercedes heeft standaard GEEN voorgloei of Vlamstart installatie, en ik blijf me dan ook verbazen dat die apparaten zelfs bij -17 gewoon in 3 slagen draaien, welliswaar slaan ze vaak aan op een Cilindertje of 2 minder dan ze hebben, maar draaien doen ze!!
na een 10seconde lopen de motoren soepel op alle cilinders rond..
Willem
9 januari 2010 om 18:15 #17581658kan jouw baas je salaris nog wel betalen wim??????????
:jerry
9 januari 2010 om 18:16 #17581659origineel gepost door wim-v6
Wat doe ik als voorbereiding op de kou:> Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag
> heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien
> Koelvloeistof van beide auto’s is tot -30, dus komt wel goed.
> in bijde auto’s vrij recente accu’s (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.
> Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.
> Stuurpomp olie op peil!!
> Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.
> Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).
> om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.
> zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.
> niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.
Willem
Auto op de handrem??? Wel eens gehoord van vastgevroren kabels???
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ADRA_nlNL337NL337&q=vastgevroren+handrem9 januari 2010 om 18:19 #17581660Is gewoon regulier onderhoud..
We hebben problemen gehad met remsystemen, daar we niet kunnen afwateren omdat we geen aftap plugjes in de ketels hebben, handremmen die niet los kwamen, compresooren die kapot draaiden.
dat is vaak dure schade.
Filters schijnen niet de kop te kosten, maar deste groter is het plezier van een goed werkend rem en handrem systeem..
en reinigen schijnt te gebeuren met een of ander vloeistof in het systeem te voegen, auto blaast dan altijd een paar dagen een blauwe vloeistof uit zijn druk ventiel haha…
bij de nieuwere auto’s is 1x per jaar onderhoud voldoende, en dat gebeurt dan ook kort voor de winter..
Willem
9 januari 2010 om 18:29 #17581661Extra sterk bakkie koffie doen… :thumbup
9 januari 2010 om 18:31 #17581662origineel gepost door Botho
origineel gepost door wim-v6
Wat doe ik als voorbereiding op de kou:> Zet de auto op de handrem en NIET in de versnelling, nooit problemen eigenlijk!! :vertag
> heb zojuist ruitensproeier van antivries voorzien
> Koelvloeistof van beide auto’s is tot -30, dus komt wel goed.
> in bijde auto’s vrij recente accu’s (Combo zelfs een combo Diesel accu van jaartje oud + Flinke accu (bijna nieuw) uit een kajuit boot.
> Mijn bijde voertuigen rijden op 5w40 volsysnthetische motorolie welke bij de vec altijd op peil is en bij de combo altijd onder peil staat.
> Stuurpomp olie op peil!!
> Combo voorzien van 4x 14inch zwart staal met 2x Vredestein Snowtrac 2 6mm dik op de achteras / 2x Vredestein Snowtrac 3 nieuw op de vooras.
> Combo voorzien van en setje passende Schnee ketten in de gelade raum (sneeuwkettingen bij me).
> om de ruiten te ontdooien van de combo starten we gewoon de motor en draaien met de andere sleutel de auto op slot, en laten we draaien tot de auto lekker warm is van binnen en ont ijst is.
> zorgen dat ALLE verlichting JUIST werkt.
> niet de wissers aan zetten met lading sneeuw op de ruit.
Willem
Auto op de handrem??? Wel eens gehoord van vastgevroren kabels???
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ADRA_nlNL337NL337&q=vastgevroren+handremIk heb daar echt nog NOOIT last van gehad, maar vandaar dat ik ook de :vertag achter het zinnetje had gezet..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.