Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Extreme benzine lucht in me Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2010 om 12:08 #17219359
Hoi
Heb sinds gisteren weer een ontiegelijke benzine lucht in me auto.
Ook zat ik er vorig jaar mee en kwamen we erachter dat de slangen van de tank toevoer op z’n laatst gescheurd enzo en heb dat allemaal laten vervangen.
Maar nu het weer wat warmer word en ik nogal met de gaspedaal mag spelen heb ik sinds gisteren weer die ontiegelijke Benzine lucht in de auto en word er lichtelijk gewoon beroerd van :S dus alles gelijk naar gekeken natuurlijk maar nergens is er lekkerij te vinden zowel onder de auto niet bij de tank niet en onder de motorkap is ook alles netjes droog.
Wat zou daarvan nu de oorzaak kunnen zijn ?
wel valt me op dat die enorm stinkt als ik vlot rij
rij ik normaal en rustig dan heb ik er ook wel last van maar niet zo erg en als ik stil sta is de lucht ook niet zo erg maar zodra ik weer vlot begin te rijden is het gewoon een misselijke lucht :S en of ik kachel aan of uit heb dat geeft geen verschil die lucht blijftVorige week ook net voor de keuring geweest en 1x goed gekeurd dus aan me uitlaat zou het toch ook niet kunnen liggen ?
Iemand toevallig idee waar ik mss nog kan zoeken
Mvgr
Ferdi30 maart 2010 om 12:55 #17649118Hey,
Dat is minder zeg :( ik zou je niet kunnen vertellen wat het kan zijn maar merk je ook iets aan de auto dat hij inhoud of stottert of iets anders geks doet?
30 maart 2010 om 13:40 #17649119origineel gepost door Silverspeed
Hey,Dat is minder zeg :( ik zou je niet kunnen vertellen wat het kan zijn maar merk je ook iets aan de auto dat hij inhoud of stottert of iets anders geks doet?
Neej helemaal niets eigenlijks
loopt verders normaal30 maart 2010 om 13:52 #17649120je zou zeggen dat er een brandstofleiding lek is of iets.. komt het echt door de luchtroosters naar binnen?
30 maart 2010 om 13:59 #17649121origineel gepost door Silverspeed
je zou zeggen dat er een brandstofleiding lek is of iets.. komt het echt door de luchtroosters naar binnen?Neej das juist het probleem waar het weg komt is mij onbekend
maar als de verwarming roosters open of dicht zijn maakt niet uit
ook de ramen open of dicht maakt ook niet uit
dus het is voor mij een vraag waar het weg komt :S30 maart 2010 om 14:08 #17649122ga rustig zitten neem een bak koffie en wacht maar tot willem op het forum online komt :D die weet vast wel wat er aan de hand is ;)
30 maart 2010 om 14:15 #17649123origineel gepost door Silverspeed
ga rustig zitten neem een bak koffie en wacht maar tot willem op het forum online komt :D die weet vast wel wat er aan de hand is ;)heb alle tijd :D
en idd kop koffie is nie verkeerd zal ik er eens ff bij pakken :Dmaar vind het gewoon vreemd dat het eerst weg was en er nu weer is en aan de leidingen is gewoon weg niks te zien geen scheurtjes of natig heid
maar ik zal ff wachten en kijken wat willem ervan zegt
en ga me nu dus even bakkie troost erbij pakken ;)30 maart 2010 om 14:39 #17649124haal je achterbank eens omhoog.
daaronder zie je een plastic deksel waar de brandstofpomp onder zit.kijk eens of er daar iets lekt . . . you’ll never know
30 maart 2010 om 14:47 #17649125origineel gepost door sw_reijnders
haal je achterbank eens omhoog.
daaronder zie je een plastic deksel waar de brandstofpomp onder zit.kijk eens of er daar iets lekt . . . you’ll never know
zal daar nog eens kijken
heb ik laatst ook gekeken maar toen was het droog daarom zijn er toen nieuwe slangen bij de tank en toevoer erop gekomen om dat de lucht daar en in de koffer bak duidelijk te ruiken was en die slangen waren helemaal gescheurd
maar zal dat nog eens na kijken wat jij zei onder de achterbank mss dat het daar nu wel weg komtwant onder de motorkap is niets te zien en ook bij die nieuwe slangen onder de auto bij de tank toevoer niet
ik hou jullie op de hoogte
30 maart 2010 om 15:59 #17649126ga rustig zitten neem een bak koffie en wacht maar tot willem op het forum online komt :D die weet vast wel wat er aan de hand is ;)
beetje als die reclame van die klusjes site??
=============================================
ONTOPIC
> Controleer ook de Dampslangen van de tank..
– als deze poreus zijn gaat het ook stinken, vooral bij Vlot rijden..
> Controleer Dampretourpot (Acteif koolstoffilter)
– Dampretoerpot (Actief koolstoffilter) zit in rechter voorspatbord achter binnenscherm tegen de deur aan).
> Controleer ook de Vulhals en aansluiting hiervan op de Tank, deze gaan vaker lekken bij de vectra-B
Willem
30 maart 2010 om 16:57 #17649127origineel gepost door sw_reijnders
haal je achterbank eens omhoog.
Nou heb onder de achterbank gekeken maar nog steeds alles kurkdroog daar
dus dat is het ook niet
30 maart 2010 om 16:59 #17649128origineel gepost door wim-v6
ga rustig zitten neem een bak koffie en wacht maar tot willem op het forum online komt :D die weet vast wel wat er aan de hand is ;)beetje als die reclame van die klusjes site??
ONTOPIC
– Dampretoerpot (Actief koolstoffilter) zit in rechter voorspatbord achter binnenscherm tegen de deur aan).
> Controleer ook de Vulhals en aansluiting hiervan op de Tank, deze gaan vaker lekken bij de vectra-B
Willem
Dan deze maar eens Controleren
30 maart 2010 om 17:04 #17649129origineel gepost door wim-v6
ga rustig zitten neem een bak koffie en wacht maar tot willem op het forum online komt :D die weet vast wel wat er aan de hand is ;)beetje als die reclame van die klusjes site??
ONTOPIC
Willem
1 Controleer ook de Dampslangen van de tank….
SLangen bij de tank zijn vorig jaar allemaal vervongen door de garage
2 Controleer Dampretourpot ….
nooit van gehoord en
kan ik hier zo bij komen om te kijken of moet ik dingen los halen ?3 Controleer ook de Vulhals en aansluiting hiervan op de Tank en kan het gevaar ? <<< en dit kan ik denk ik zo nie zelf want heb geen krik of bokken
30 maart 2010 om 17:31 #17649130okeej dan naar een garage of doe het zelf toko..
Ik (eigenlijk Jerremy) heb een GOEDE krik gekocht NIEUW bij Brezan voor een mooi prijsje..
heb je alleen maar plezier van kan ik je melden..
zorg dan ook voor goede assteunen.
> slangen bij de tank vervangen, zijn dan ook de Dampretour leidingen vervangen??
> Dampretourpot: RV wiel eraf, modderkuip eruit, en je ziet m dan zitten..
Willem
30 maart 2010 om 17:43 #17649131origineel gepost door wim-v6
okeej dan naar een garage of doe het zelf toko..Ik (eigenlijk Jerremy) heb een GOEDE krik gekocht NIEUW bij Brezan voor een mooi prijsje..
> slangen bij de tank vervangen, zijn dan ook de Dampretour leidingen vervangen??
Willem
Dampretour slangen zegt me niets
weet en heb ook gezien dat er geloof 3 slangen vervangen waren 1 dikke en die andere waren kleintje die dikke kwam vanaf de tankop en waar die kleintjes heen liepen weet ik niet.> Dampretourpot: RV wiel eraf, modderkuip eruit, en je ziet m dan zitten..
bumper moet er toch keer af want heb angel eyes liggen die gemonteerd moeten worden dus kan dan gelijk dan even kijken.
kan het kwaad kwa brand gevaar ? want zit er niet op te wachten dat ik me auto straks in de vlammen heb :)30 maart 2010 om 17:43 #17649132Goede krik
as steunen
slijptol
set dikke startkabels
en een hele goede doppen setDan kom je al een HEEL eind
30 maart 2010 om 17:47 #17649133origineel gepost door wim-v6
okeej dan naar een garage of doe het zelf toko..Ik (eigenlijk Jerremy) heb een GOEDE krik gekocht NIEUW bij Brezan voor een mooi prijsje..
Willem
oja nu je over een krik over brezan heb
ik heb toch wel een krik zo’n rode alleen geen
assensteuners maar heb dus een krik :D steuners waren nie zo duur geloof ik dus die ook nog maar even binnen kort aanschaffen :Dja en ken wel naar garage gaan maar ben hem dan weer tijdje kwijt want meestal zeggen ze zet hem er maar neer en we bellen wel als die klaar is daar hou ik niet van wil er als kan altijd graag bij blijven :)
30 maart 2010 om 17:49 #17649134origineel gepost door sw_reijnders
Goede krik
as steunen
slijptol
set dikke startkabels
en een hele goede doppen setDan kom je al een HEEL eind
slijptol en dergelijke heb ik wel
en kwam er net achter dat ik toch wel een krik heb
zo’n rode in een grijze koffer alleen nog geen as steunen maar zei net dat ik die dus binnen kort nog even wil halen
en idd startkabels dat ontbreekt er hier nog wel :D
doppen set enzo heb ik ook wel
bokken heb ik verkocht want ben geen held om een auto op bokken te rijden dus heb de bokken weer weg gedaan :)30 maart 2010 om 17:58 #17649135ik heb de krik ”Omega” een 2250kg last krik met goede krikhoogte,,
Willem
30 maart 2010 om 18:36 #17649136origineel gepost door wim-v6
ik heb de krik ”Omega” een 2250kg last krik met goede krikhoogte,,Willem
Heb even gekeken welke ik heb en ik heb deze een 2T Hydraulic floor jack zie foto
30 maart 2010 om 18:49 #17649137bij mijn vectra ruik ik iets benzine lucht als ik bij een stoplicht sta. soms niet en soms wel.
in de winter totaal geen last gehad maar nu het warmer wordt ruik ik het weer af en toe.
kan zelf ook niks vinden. maar van het Dampretourpot wist nog geen eens dat het in mijn vectra bestond.:o
is weer een goede tip. ga binnen kort even kijken daar.
gr ron30 maart 2010 om 19:36 #17649138origineel gepost door wim-v6
ONTOPIC
Willem
werkspot.nl bedoel je of niet? :P maar hoe heet je nu echt dan? wim, willem of jeremy? :P
30 maart 2010 om 20:00 #17649139origineel gepost door Mskantje16v
origineel gepost door wim-v6
Heb even gekeken welke ik heb en ik heb deze een 2T Hydraulic floor jack zie foto
TOP krikje!!!!
heb um zelf thuis ook :jerry30 maart 2010 om 20:24 #17649140origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Mskantje16v
origineel gepost door wim-v6
TOP krikje!!!!
heb um zelf thuis ook :jerrymoet er alleen nog even as steunen bij halen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.