Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2015 om 13:50 #17271648
hey ben ik weer :)
was laatst ookal hier met het geluid in het bloknu heb ik een ander kaal blok gekocht in polen (z22se)
toen ik hem opende was de spanner van de distributie kapot
het was nog steeds de oude versie spanner
en de moter was heel vies van binnen
nou alles gereinigd nieuwe kettingsets eropingebouwd
ja starte gelijk
alleen zuipt die extreem veel olie
en als ik bij stilstaande toestand gas geef tot 4000 4500 toeren
dan gaat die extreeem rokenook lijkt het als die in belaste toestand minder rookt
heb de moter al geflusht met atf en al die shit maar geen resultaat
heb de cylinders een nachtje in de remolie laten staan en zag tot me verbazing dat cylinder 2 dag later nog steeds vol stond
ook het koelwater blijft op pijlis dit nog op te lossen????
door nieuwe zuigerveren of seals
wat denken jullie hiervan
alle tips en trucs zijn welkom
25 april 2015 om 13:58 #18282552roken en olie verbruik zou ik koppelen aan klepseals die vergaan zijn.. heb je deze wel mee vervangen toen je het blok opende?? maar misschien als je beide vervangt: klepseals en zuigerveren dat dan je probleem opgelost is…
25 april 2015 om 14:08 #18282553nee bart geen nieuwe seals
maar de seals kunnen die extreem veel rook veroorzaken
bvd25 april 2015 om 14:10 #18282554@markdankers123 wrote:
nee bart geen nieuwe seals
maar de seals kunnen die extreem veel rook veroorzaken
bvdviewtopic.php?f=84&t=179609&hilit=zafira+olie
is dit bij jouw ook relevant..
dit is dan van een andere motor.. maar ik denk wel dat dit overeen komt met jouw probleem.. alleen geeft deze zafira rook na 1 minuut stationair draaien en die van jouw met toeren25 april 2015 om 19:10 #18282555Het is vrij bekend als je een z22se hebt waar de ketting spanner kapot is gegaan. Dat daarna het blok nog meer olie gaat verbruiken. Mogelijk heeft de kop schade opgelopen namelijk.
Ook al heeft de z22se nooit problemen gehad met de ketting spanner. Staan deze blokken bekend dat ze olie verbruiken. Mijn z22se met ruim 210K op de teller
gebruikt 1liter olie op 1500KM t/m 2200KM. Mijn blok heeft al de gemodificeerde ketting spanner. Maar bij deze blokken blijft de ketting spanner een zwak punt.
De rest van het blok is gewoon geweldig.26 april 2015 om 07:09 #18282556Gokje KAT in de zak gekocht, blok met kappotte spanner is kleppe krom, vervormde zuigers of dergelijke en olieverbruik.
Gewoon aan blijven klooien is ook leerzaam. Maar wel sonde denk ik van je centen.26 april 2015 om 07:10 #18282557Breng het blok naar de helmondse motor revisie, kost je een paar centen of alletwee en laat er een goede van fixen reviseren. Heb je er de komende 10 jaar geen omkijken meer naar.
26 april 2015 om 12:20 #18282558Geen klepafdrukken in de zuiger?
Compressie meten met en zonder olie op de zuigers om de zuigerveren uit te sluiten.
26 april 2015 om 19:13 #18282559Compressie met warme moter 13 /14bar zonder olie op zuigers
Klep afdrukken moet ik nog bekijkenWil van de week beginnen met cilinderkop demontage
Heb nog een gereviseerde liggenHeeft iemand nog meer tips waar ik op moet letten
Gr mark
26 april 2015 om 20:24 #18282560ja.. bij het terug in elkaar zetten.. als je een nieuwe ketting en kettingspanner monteerd dolbys kettingspanners aanpassing overnemen zodat je er een lange tijd mee kunt rijden :D :D :D
28 april 2015 om 07:49 #18282561Nieuwe kettingseys en spanner zitten er natuurlijk al op
Maar kan ik dit zelf oplossen
Met een andere cylinderkop
Heb ook nog zuigers met nieuwe verenKan ik die zo overzetten??
Hoop van wel anders gaat die vandaag op marktplaats
Met veel pijnMisschien is er nog wat van te maken
Hoor het graag van jullie
28 april 2015 om 11:19 #18282562Veel gevallen nieuwe zuigers, cilinders honen of eventueel boren en dan honen.
En vervoglens kleppen vervangen en opnieuw inslijpen of nieuwe goede kop monteren.28 april 2015 om 12:06 #18282563@Haasje17 wrote:
Veel gevallen nieuwe zuigers, cilinders honen of eventueel boren en dan honen.
En vervoglens kleppen vervangen en opnieuw inslijpen of nieuwe goede kop monteren.Goede nieuwe kop heb
Morgen ga ik beginnen met de kop demonteren
Hopelijk is er geen schade aan de zuigers
Als dat wel het geval is houd het op voor mijIk zat te denken bij schade aan de zuigers
Kan ik de zuigers van mij andere blok dan niet overzetten
Zonder te honenIk zal binnekort enkele fotos plaatsen
Hoor het graag van jullie
Bvd mark
28 april 2015 om 12:26 #18282564En is er nog een speciale volgorde bij losschroeven van de kopbouten
Bvd
28 april 2015 om 13:20 #18282565Montage volgorde in omgekeerde volgorde. Zeker bij de ze aluminium blokken.
Overigens boren en honen is niet nodig als de zuigers niet vervormt zijn en schade hebben veroorzaakt in de cilinderwand.
28 april 2015 om 15:49 #18282566@Haasje17 wrote:
Montage volgorde in omgekeerde volgorde. Zeker bij de ze aluminium blokken.
Overigens boren en honen is niet nodig als de zuigers niet vervormt zijn en schade hebben veroorzaakt in de cilinderwand.
Heb het werkplaatshandboek oook geprint
Laat morgen meet wetenBedankt alvast
28 april 2015 om 18:45 #18282567Het eerste wat ik ook dacht dat de (een) zuigers vervormt zijn door versprongen/gebroken distributie. Hierdoor kunnen de zuigerveren/olieschraapveren gaan klemmen.
28 april 2015 om 19:36 #18282568@2000 wrote:
Het eerste wat ik ook dacht dat de (een) zuigers vervormt zijn door versprongen/gebroken distributie. Hierdoor kunnen de zuigerveren/olieschraapveren gaan klemmen.
Oke ga ik controleren
Het viel me wel op
Nadat ik het foefje met remvloeistof heb uitgevoerd (remvloeistof in cilinders)
Dat er een dag later nog steeds remvloeistof in een cylinder stondBetekend dit wat?
En de compressie is wel redelijk goed 2 cilinders 13 bar en de andere 2 hebben 14 bar
30 april 2015 om 05:26 #18282569Goedenmorgen allemaal
ik heb gisteren me cylinderkop gelicht
en inderdaad de kleppen zijn in botsing gekomen met de zuigersDe cylinderwanden zijn niet beschadigd
ook zie ik dat er olie langs de klepgeleiders looptnu is mij vraag is dit te verhelpen met een andere cylinderkop??
Of moette de zuigers vervangen wordenik heb andere zuigers met nieuwe veren
Kan ik die zo overzetten indien nodig?ik post enkele fotos
hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpenwachtend op jullie reacties
bedankt alvast:)
30 april 2015 om 06:00 #18282570Als je non overmaat zuigers en veren hebt dus standaard maat. Zou ik ze altijd wisselen. Als je een goede kop monteerd moet het goed zijn, maar je kunt hier ook nieuwe kleppen in laten zetten.
30 april 2015 om 08:25 #18282571Oke bedankt ik gs dadelijk de zuigers meten als die het zelfde zijn ga ik ze er in het weekend in zetten
Meer tips en info altijd welkom
18 mei 2015 om 06:00 #18282572goed nieuws de auto rijd prima
geen rook meer
alles tot nu toe is perfectook ben ik tot een andere conclusie gekomen
het andere blok was niet kapot!!!stuk karton in de carterpan
vandaar dat jankt geluid uit de pomp(controleerd door een professioneel bedrijf!!!)
maar goed heb een goed blok tot nu toe
zonder honen
zonder nieuwe drijfstangbouten
zelfde lagerstoch bedankt allen!!!!!
18 mei 2015 om 11:15 #18282573@markdankers123 wrote:
goed nieuws de auto rijd prima
geen rook meer
alles tot nu toe is perfectook ben ik tot een andere conclusie gekomen
het andere blok was niet kapot!!!stuk karton in de carterpan
vandaar dat jankt geluid uit de pomp(controleerd door een professioneel bedrijf!!!)
maar goed heb een goed blok tot nu toe
zonder honen
zonder nieuwe drijfstangbouten
zelfde lagerstoch bedankt allen!!!!!
Top, ben benieuwd!
18 mei 2015 om 11:24 #18282574Doe er eens een paar keer een stoplicht sprintje mee tot in de begrenzer…
18 mei 2015 om 11:55 #18282575 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.