Extreem toerental na terugplaatsen onderdelen

Forumindex Forums Modellen Corsa Extreem toerental na terugplaatsen onderdelen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275440
    .B4R7.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2007

      Ik heb vandaag het motorblok van mijn corsa enigszinds open gehad om bij de EGR-klep te komen (helaas niet gelukt :swear )
      Onderdelen die los zijn geweest: Een aantal stekkertjes, koelvloeistofreservoir, inlaatspruitstuk.
      De EGR wilde ik loshalen om schoon te maken en af te doppen, maar zoals gezegd lukte dit niet omdat ik niet bij het 2e schroefje kon.

      Ik heb uiteindelijk het inlaatspruitstuk en de gasklep wel n beetje schoon gekregen en hierna alles teruggeplaatst.

      Nu als ik de auto start klimt het toerental snel op. Zo snel dat ik de auto van schrik meteen weer af zet. Het toerental klimt in ongeveer 5 seconden tot zo’n 5000 toeren, en daarna waarschijnlijk nog verder.

      Ik weet nu even niet waar ik moet zoeken. Volgens mij ben ik geen stekkers vergeten, en verder zou ik zo niet weten wat ik verkeerd heb gedaan.

      Misschien dat iemand van hier meteen iets te binnen schiet waar ik even overheen kijk.

      Alvast bedankt!

      Bart

      #18310918
      basss27
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2013

        Waarschijnlijk ergens een pakking stuk / lek en trekt de inlaat tussen de gasklep en cilinderkop valse lucht aan.

        #18310919
        .B4R7.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2007

          Bedankt voor de snelle reactie Bas. Zou inderdaad best kunnen. Ik heb bij het inlaatspruitstuk geen nieuwe pakking gebruikt en ook geen momentsleutel voor het aandraaien,wat blijkbaar bij een aluminium blok redelijk nauw komt.
          Begin komende week maar eens een pakking halen en een momentsleutel regelen.

          #18310920
          basss27
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2013

            Heb je alleen het bovenste deel van de inlaat eraf gehad, of ook het onderste deel?


            Hier zit het onderste deel er nog op.

            #18310921
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              voor de EGR moet dacht ik ook het onderste deel eraf.. of je moet er vanaf onder bij kunnen…

              #18310922
              .B4R7.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2007

                Alleen het bovenste deel. Ik dacht inderdaad dat met het onderste deel ook nog los dat het dan wel moest lukken. Maar dit was de eerste keer dat ik uberhaupt zover de motor open had dat ik het wel even goed vond, en alles weer terug in elkaar wilde hebben.

                Zover is hij uit elkaar geweest:

                #18310923
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  voor een eerste keer best goed.. soms niet te veel bij nadenken en gewoon doen.. meeste fittingen passen maar op 1 manier..
                  naarmate je dit vaker doet zal het werk ook sneller gaan want je weet dan waar je wezen moet

                  #18310924
                  basss27
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 February 2013

                    Even de pakking tussen het bovenste en onderste deel controleren op scheurtjes, daarna terug plaatsen en om en om aandraaien. Heb je dat gedaan?

                    Als dit gelukt en alles weer werkt begint het zekerweten binnenkort weer te kriebelen om opnieuw te gaan sleutelen! Kan je mooi een powerboxie monteren. :thumb

                    #18310917
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      zowieso is een powerboxje beter.. als je ziet hoe hinderent en lang de luchtaanzuiging is van een corsa gsi… een smalle pijp die achter het blok doorloopt net boven de koppeling door het gasklephuis gaat en dan via de inlaat je motor in… dan is de lucht al warm voor die bij je gasklep is…

                      #18310925
                      .B4R7.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2007

                        Haha powerboxje is iets voor lange termijn. Maar eigenlijk zou ik dan liever een c20ne ofzo erin hebben. Vind een 8v blok wat beter trekken onderin en juist dat wordt met een powerbox ook wat minder.

                        Achter het onderste deel van de luchtinlaat zit neem ik aan ook een pakking? Anders even beide pakkingen binnekort even aanschaffen (kosten niet zoveel lijkt me?)
                        Dan kan ik de egr wel afdichten. Tevens moet er nog een nieuwe gaskabel op dus dan kan ik die ook meteen erop zetten.
                        Misschien ook een nieuw stukje slang halen voor tussen de gasklep en het inlaatspruitstuk. Die vertrouw ik ook niet helemaal.

                        #18310926
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          c20ne is een 115 pk blokje.. en ik denk dat je met een 1.4 16v die je nu hebt meer uit kunt halen.. een powerbox geeft pk en iets minder koppel.. maar i.c.m. een spagettispruitstuk en een kop van een x16xe inclusief nokkenassen ga je er in vergelijking met een 2.0 8v er meer op vooruit..

                          #18310927
                          .B4R7.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2007

                            Zijn het deze 2 pakkingen die ik moet hebben?

                            http://www.uitlaatdiscounter.nl/product/spruitstuk-uitlaat-pakking-inlaat-pm0301″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                            http://www.uitlaatdiscounter.nl/product/spruitstuk-uitlaat-pakking-inlaat-pm1354″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            En dan denk ik dat ik deze er ook gelijk bij koop:
                            http://www.fsrs-opelwebshop.nl/slang-gasklephuis-opel-astra-f-corsa-b-tigra-a-ve.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #18310928
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              van de 2 pakkingen moet je de bovenste hebben die is voor de inlaat.. die eronder is voor tussen de inlaat en de cilinderkop.. die heb je niet los gehad dus die hoef je niet te bestellen…

                              #18310929
                              .B4R7.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2007

                                @bart-gsi wrote:

                                van de 2 pakkingen moet je de bovenste hebben die is voor de inlaat.. die eronder is voor tussen de inlaat en de cilinderkop.. die heb je niet los gehad dus die hoef je niet te bestellen…

                                Klopt, ik heb nu alleen het bovenste deel los gehad. Maar wil die verrekte EGR nog afdoppen en moet het 2e deel dus ook los halen. Zo kan ik ook het hele inlaatspruitstuk goed schoonmaken. Beter ook daar maar een nieuwe pakking tussen duwen denk ik. Dan met een momentsleutel alles juist aandraaien en dan ga ik er vanuit dat hij weer als een zonnetje loopt. :D

                                #18310930
                                basss27
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2013

                                  Ik hoop dat het lukt, succes!

                                  #18310931
                                  CarloAstra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 December 2006

                                    Zit de rubberen slang tussen de bovenste inlaathelft en de gasklep wel goed. Anders doet ie dit ook…

                                    #18310932
                                    .B4R7.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2007

                                      @CarloAstra wrote:

                                      Zit de rubberen slang tussen de bovenste inlaathelft en de gasklep wel goed. Anders doet ie dit ook…

                                      Dat weet ik niet zeker. Deze is wel behoorlijk vervormd, dus die wil ik ook nieuw bestellen.

                                      Dus 2 nieuwe pakkingen en het stukje rubber slang. Daarna zal t wel goed zijn;)

                                      Komend weekend ga ik er denk ik aan beginnen. Auto staat geschorst dus haast heeft het niet zo zeer. Ben wel van plan er binnen enkele maanden weer mee te rijden. Hij is nu al een jaar geschorst.

                                      Weet iemand trouwens of ik een blinde pakking voor de EGR ergens kan bestellen? Anders maak ik m gewoon zelf.

                                      #18310933
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        Onderste inlaat deel hoeft helemaal niet los
                                        ff krikje met een plankje oid onder het carter
                                        linker motorsteun losdraaien en blok beetje laten zakken
                                        zo krijg je een zee aan ruimte om gemakkelijk bij de egr te kunnen

                                        #18310934
                                        .B4R7.
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2007

                                          @trashmetal wrote:

                                          Onderste inlaat deel hoeft helemaal niet los
                                          ff krikje met een plankje oid onder het carter
                                          linker motorsteun losdraaien en blok beetje laten zakken
                                          zo krijg je een zee aan ruimte om gemakkelijk bij de egr te kunnen

                                          Oke dank, dan gaan we dat proberen. Binnenkort eens even kijken dan. Hij staat nu weer in de stalling, en hij is nog geschorst dus hij hoeft niet van de ene op de andere dag klaar te zijn. De schorsing is gister weer met maximaal een jaar verlengd.

                                          To do lijstje op dit moment:
                                          – EGR afdoppen en inlaatspruitstuk bevestigen met nieuwe pakking en slang tussen gasklep en inlaatspruitstuk.
                                          – Nieuwe gaskabel
                                          – 4 nieuwe banden
                                          – nieuwe accu (als laatste)

                                          En als de crossa weer eenmaal de weg op is, dan ontstaan er vanzelf wel weer nieuwe plannetjes :D

                                          #18310935
                                          basss27
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 February 2013

                                            @.B4R7. wrote:

                                            @trashmetal wrote:

                                            Onderste inlaat deel hoeft helemaal niet los
                                            ff krikje met een plankje oid onder het carter
                                            linker motorsteun losdraaien en blok beetje laten zakken
                                            zo krijg je een zee aan ruimte om gemakkelijk bij de egr te kunnen

                                            Oke dank, dan gaan we dat proberen. Binnenkort eens even kijken dan. Hij staat nu weer in de stalling, en hij is nog geschorst dus hij hoeft niet van de ene op de andere dag klaar te zijn. De schorsing is gister weer met maximaal een jaar verlengd.

                                            To do lijstje op dit moment:
                                            – EGR afdoppen en inlaatspruitstuk bevestigen met nieuwe pakking en slang tussen gasklep en inlaatspruitstuk.
                                            – Nieuwe gaskabel
                                            – 4 nieuwe banden
                                            – nieuwe accu (als laatste)

                                            En als de crossa weer eenmaal de weg op is, dan ontstaan er vanzelf wel weer nieuwe plannetjes :D

                                            Welke banden ga jij monteren Bart? Heb je foto’s bekeken, volgensmij heb je 195 50 15 eronder? Dat heb ik ook nodig.

                                            Ik zit zelf te denken aan de Uniroyal Rainsport 3. Schijnen enorme plakkers te zijn in zowel droog als regen. Daarnaast lekker betaalbaar met 40 euro per bandje.

                                            #18310936
                                            joop1970
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 September 2010

                                              Rainsports maken exht veel herrie, viel me tegen. Rij zelf op hankook s1 evo, 195 50 15 die bevallen me nog beter. Droge grip is redelijk ziek te noemen voor de klasse band

                                              #18310937
                                              basss27
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 February 2013

                                                @joop1970 wrote:

                                                Rainsports maken exht veel herrie, viel me tegen. Rij zelf op hankook s1 evo, 195 50 15 die bevallen me nog beter. Droge grip is redelijk ziek te noemen voor de klasse band

                                                Die zijn ook niet duur!

                                                Maar weet je zeker dat de Rainsport 3 herrie maakt? Met de vorige modellen schijnt dat wel zo te zijn, maar de ervaringen van de RS3 zijn erg positief overal en schijnt ook lekker stil te zijn.

                                                #18310938
                                                joop1970
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 September 2010

                                                  Maat van mij heeft ze, ik ben er niet weg van

                                                  #18310939
                                                  .B4R7.
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2007

                                                    @basss27 wrote:

                                                    Welke banden ga jij monteren Bart? Heb je foto’s bekeken, volgensmij heb je 195 50 15 eronder? Dat heb ik ook nodig.

                                                    Ik zit zelf te denken aan de Uniroyal Rainsport 3. Schijnen enorme plakkers te zijn in zowel droog als regen. Daarnaast lekker betaalbaar met 40 euro per bandje.

                                                    Ik heb nog niet gezocht naar banden.Kan ook nog wel wat tijd overheen gaan. Heb nu inderdaad 195/50/15, maar zit te denken om een iets dunnere of plattere band te kiezen.
                                                    175/50/15 ofzo lijkt me het mooiste, en ben ik ook eindelijk van schrapende achterbanden af (Ik heb nu ET-35 en bumpstops tussen mijn achterveren maar alsnog lopen mijn achterbanden aan met 2 man achterin). Maar minder oppervlak is minder grip bij droog weer. 195/45/15 lijkt me ook wel wat.

                                                    Het zijn allebei minder gangbare maten, ik ga me daar binnenkort pas op concentreren. Misschien wordt het wel gewoon weer 195/50/15

                                                    #18310940
                                                    basss27
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 February 2013

                                                      @.B4R7. wrote:

                                                      @basss27 wrote:

                                                      Welke banden ga jij monteren Bart? Heb je foto’s bekeken, volgensmij heb je 195 50 15 eronder? Dat heb ik ook nodig.

                                                      Ik zit zelf te denken aan de Uniroyal Rainsport 3. Schijnen enorme plakkers te zijn in zowel droog als regen. Daarnaast lekker betaalbaar met 40 euro per bandje.

                                                      Ik heb nog niet gezocht naar banden.Kan ook nog wel wat tijd overheen gaan. Heb nu inderdaad 195/50/15, maar zit te denken om een iets dunnere of plattere band te kiezen.
                                                      175/50/15 ofzo lijkt me het mooiste, en ben ik ook eindelijk van schrapende achterbanden af (Ik heb nu ET-35 en bumpstops tussen mijn achterveren maar alsnog lopen mijn achterbanden aan met 2 man achterin). Maar minder oppervlak is minder grip bij droog weer. 195/45/15 lijkt me ook wel wat.

                                                      Het zijn allebei minder gangbare maten, ik ga me daar binnenkort pas op concentreren. Misschien wordt het wel gewoon weer 195/50/15

                                                      Dat komt denk ik omdat jouw velgen veel verder naar buiten staan dan standaard opel velgen (ET49)

                                                      Ik heb geen schroefset meer maar 40mm rondom verlaging. Ik rij op 175-50-15 nu, maar eigenlijk ziet dat er niet uit. Veel te klein en een behoorlijk gat in de wielkast. Vult helemaal niet mooi.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.