Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › extreem olie verbruik 2.6 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2014 om 11:19 #17264621
Heren,
Ik zit met het volgende probleem wie weet of heeft hier misschien de oplossing?Ik heb eind vorig jaar de distributie en klepseals vervangen van mijn auto,
tijdens de demontage van het geheel er achter gekomen dat de carterventilatie inc slangen en dat kunststof ding wat op het Plenum zit
compleet dicht zat met dikke olie/drab. Het hele zwikkie schoongemaakt maar dat heeft het olie verbruik alleen maar verergerd 300km1ltr
nu zelf ook al verder onderzoek gedaan, geconstateerd dat het rubber in het carterventilatie huis ook defect was uitgedroogd en doormidden gebroken. Hier toen zelf een nieuw rubber ingezet maar geen effect.
nu is duidelijk zichtbaar dat alle olie via het gat midden in het plenum wordt aangezogen als je het spruitstuk in kijkt is de olie duidelijk zichtbaar op de kleppen.
Wie o wie help??Alvast bedankt voor de moeite
Omega B2 2.6 v612 maart 2014 om 23:21 #18223204Controleer eerst de klepseals maar, als deze losliggen haal je dit verbruik wel, Verkeerde monteren, of niet goed gemonteerd is zo gebeurt natuurlijk.
Als dat het niet is denk dan toch een Gaar onderblok..
Zelfs als het Carterventilatie huis Geheel gaar is mag deze geen grote hoeveelheden olie de motor in jagen.
Houd er maar eens rekening mee dat ongeveer 90% van deze V6en met een Compleet vergaan Carternetilatie huis rond rijden.
Ik kan je zeggen dat de meeste er minimaal 10.000km voor nodig hebben, om 1 liter olie weg te stoken.Behalve de 2.6 V6en, deze hebben veelal verrotte klepseals
26 maart 2014 om 19:47 #18223205klopt helemaal dat de 2.6 verrotte klepseals heeft maar dan nog halen ze een halve liter op de 1000 km.
26 maart 2014 om 20:33 #18223206Heren,
Dank voor de reacties.
Heb wat uitgeprobeerd en het lijkt te werken , heb de slangen van de carterventilatie los genomen en de aansluitingen op dat kunstof huis afgedopt.
Het roken is bijna over heel af en toe nog klein pluimpje vooral na warme start. de losse slangen smeren niet (komt geen rotzooi uit)
alleen zoals het hoort carter damp. Olie peil is sinds ik dit zo heb gedaan niet meer gezakt :D :D enige wat ik nog wil doen is de slangen een stuk verlengen zodat er geen uitlaatgassen de auto inkomen.
Klepseals heb ik vervangen tegelijk met de distributie cil onder druk gezet en zelf tool gefixt om de klepveren in te drukken.
Was wel lastig vooral cil 6 uitlaatklep bijna geen zicht op wat ik aan het doen was (heeft bijna een uur gekost om de spieën weer op de plek te krijgen)
Op dit moment loopt hij weer als een tiet en het brandstof verbruik lijkt ook beter te worden.
Groet Bas17 april 2014 om 19:34 #18223207Als je die slangen nu eens naar een catchtank maakt en daarop 1 klein filtertje, dan gooi je niet alles direct de natuur in en komt er ook geen lucht naar binnen.
18 april 2014 om 07:06 #18223208Cilinder 6 is de makkelijkste, 1 – 3 – 5 is de lastige kant. (Schutbord zijde)
Als het onderblok niet heel best meer is, dan Wil ie ook wel stinken met een Catch tank en Filter ertussen.
Dan moet je een Slang naar beneden leggen, of je Carterventilatie huis vervangen, en weer normaal aansluiten.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.