Forumindex › Forums › Modellen › Astra › extreem koelvloeistof verbruik/verlies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 11:33 #17973660
Blijf het raar vinden, het moet toch OOIT een keer ergens tevoorschijn komen…
lekt het ook niet weg via het afwaterings pijpje van de Airco Verdamper
willem
15 januari 2012 om 14:40 #17973661het pers systeem is uitgevoerd met div type doppen met een snelkoppeling er op om de pers pomp op te klikken mooi en goed werkend systeem .
de dop past perfect en je draaid deze met een rubber dichting goed aan en klaar,,de bestaande dop kan je niet vast draaien zit een klikje in vast is vast maar daar zit het overdruk systeem in het systeem heeft dus geen overloop .
maar ga je pompen kom je niet verder als een 0,5 barr en dan zie de vloeistof verdwijnen :wors en dat is nu de truck waar gaat dat heen ??????????? zorgelijk hoor zoiets niet kunnen vinden .
stuk is stuk maar laat het duidelijk wezen :fy1 om te :cry
Bert
15 januari 2012 om 18:53 #17973662Zoals ik al zei net zo lang koelvloeistof erin gooien en druk er op tot het er ergens uitkomt.Het is onmogelijk dat dit oplost in het niets uiteindelijk zal het eruit komen al is het via de antenne.
15 januari 2012 om 20:06 #17973663ik denk dat dit de enigste optie is ja
15 januari 2012 om 20:29 #17973664ik heb er 0.0 verstand van hoor.
maar zou het mogelijk zijn dat je radiateur verstopt zit?
en doordat je gaat pompen het wel in de radiateur krijgt?of, kan het koelvloeistof in je uitlaat terecht komen?
noem maar even wat op…..15 januari 2012 om 20:58 #17973665er gaat geen 15 liter kvs in het koelsysteem gok ik.
15 januari 2012 om 20:59 #17973666hooguit een liter of 8 gaat erin, schat ik zo.
@Robert_Corsa,
als het in je uitlaat zou komen zou hij moeten roken als een dolle, en dat doet hij niet :thumb16 januari 2012 om 10:13 #17973667is het een handbak of automaat bak
16 januari 2012 om 14:18 #17973668hand geschakelde inhoud koelsysteem 7 liter .
19 januari 2012 om 09:02 #17973669Up date .
nu na veel geklooi toch de thermostaat/huis vervangen.
wagen laten lopen temp heel netjes alle lucht er uit en gaan ,de buurt liep uit voor de nieuwe paus wat een witte rook .
na 10 km rijden alles normaal geen rook niks meer kachel goed dus ??? probleem onder controlle ,,,niet is waar weer koelvloeistof weg.
maar geen gelek geen rook niks van dat en lopen als een nieuwe .
nu met bevriende Vak Garage Nieuw-Vennep afspraak hij gaat maandag de brug op en we persen net zo lang water in dat ding dat het er wel ergens uit moet komen ,is de enige oplossing nu nog !!!! we laten hem lopen en maar water er in persen ????????
dus word vervolgt ,ik heb nog nooit zo,n zoek plaatje gehad .
Bert
19 januari 2012 om 13:42 #17973670Volgens mij had ik al eens zo iets gezegd
19 januari 2012 om 14:33 #17973671Succes, ik hoop dat je het lek vind want dit zijn hele vervelende storingen.
19 januari 2012 om 16:12 #17973672Ben er zo langzamerhand ook heel nieuwsgierig naar aan het worden wat het nou is.
Heb er mijn bescheiden hersens ook al op gekraakt, maar zo een raar probleem weet ik ook geen weg mee.
Houd ons dus vooral op de hoogte aub, en ik hoop van harte dat je er maandag achter komt wat het nou is. :wors19 januari 2012 om 17:45 #17973673indd. gewoon blijven vullen, dan komt het op een gegeven moment er echt wel uit.
dat kan toch niet anders :thumb23 januari 2012 om 21:54 #17973674nog nieuws hier?
23 januari 2012 om 23:53 #17973675Hij is nog steeds aan het vullen denk ik. ;)
24 januari 2012 om 13:03 #17973676Gister avond auto op de brug ,,laten lopen en maar water er bij en maar druk pompen bij warme motor gooide hij een dikke nevel aan de schutbord zijde achter bij cil 4 aan koelvloeistof er uit en weer roken als de hel .
kop er af en cil 4 stond half vol water was wel heel erg mooi schoon dus alle tijd met lekken dit de boosdoender . dus kop word getest en opgeknapt nieuwe koppakking en rek bouten ,en afmonteren
ook is het uitlaat spruitstuk aan de onderzijde door gescheurd dus komt ook een nieuwe (gelukkig via via nog een verkregen ) op .
totaal plaatje van een 1200 € met garrantie,, maar daar is hij dan weer redelijk fris voor ,koop er niet zo,n mooie want dat is hij veelzijdige ruime 7 persoons wagen voor terrug.
als hij klaar is ?? vrijdag komt eind oordeel
DUS ONDANKS HET MOOIE LOPEN MET ZO,N KOELWATER VERBRUIK TOCH DE KOP .
Bert
24 januari 2012 om 21:22 #17973677mega vreemd dat hij zo goed heeft kunnen lopen dan ja :wtf
Maargoed, we hebben een oorzaak gevonden dus dat is het voornaamste!!
En weer wat geleerd uiteraard :thumb24 januari 2012 om 21:26 #17973678Gelukkig dat je het gevonden hebt, minder mooi dat het de kop is.
En ik kan gelukkig weer slapen :sleeping
Beetje overdreven natuurlijk, maar het bleef wel in mijn hoofd dwalen. :hmmz25 januari 2012 om 18:42 #17973679Wauw Indrukwekkend zeg :) jezus mina! wat een gedoe met koelvloeistof :puke hahah
27 januari 2012 om 19:38 #17973680je hebt mazzel geahd met het afpersen dat je geen vloeistofslag hebt gehad in de betreffende cilinder..
Willem
27 januari 2012 om 19:53 #17973681indd ja.
vinden de drijfstangen minder leuk :jerry27 januari 2012 om 20:21 #17973682Wat is een vloeistofslag?
Gaat de motor dan rond door het volpersen van die ene cilinder? Dat kan toch nooit slecht zijn?
Of bedoelen jullie dat de vloeistof dusdanig veel druk opbouwt dat de motor eigenlijk daardoor niet meer rondgaat en er dus iets sneuvelt? (drijfstang, koppakking, klep?)27 januari 2012 om 20:25 #17973683Nee, Vloeistoffen zijn niet Samendrukbaar.
Als er in een van de Cilinders bijvoorbeeld koelvloeistof staat, en deze zuiger gaat naar boven, kan de vloeistof niet weg, en Botst de zuiger met volle gang tegen de vloeistof aan… en word door de krukas nog verder omhoog gedrukt.
Meestal scheurt dan de zuiger en of breekt de Drijfstang..
Willem
27 januari 2012 om 20:29 #17973684Voorbeeldje van Waterslag:
Afgelopen zaterdag tijdens de overstromingen hier in ons dorpje was ik de gehele dag als brandweerchauffeur in touw, onderweg van de ene klus naar de andere kwam ik mijn zoon tegen op een door hoogwater (40 cm) afgezette weg. Ik vraag: waar wil je naartoe? antwoord: oh,zo maar even kijken….Ik zeg: jij gaat toch niet met die Polo door dat water rijden?
Hij zegt: tuurlijk niet, ik ben niet gek!
Hij keert de Polo en rijdt weg…..Nadat we de paardenstal leeggepompt hadden en een dam van zandzakken hadden gebouwd gaat m’n telefoon…
Mijn zoon aan de andere kant van de lijn…..”Pap, de Polo doet het niet meer”. “waar sta je dan?”vraag ik, aan de grensweg…..zegt hij.
Dit is dus de weg waar 40 cm water stond.
Ik was zeer boos en zeg:” ik kom er nu aan met de brandweerauto en sleep je wel weg”, aldus geschiedde. (Volgens getuigen was meneer met zo’n 30 km/u door 40 cm water gereden…..)
Thuis de auto vandaag maar eens onderzocht, en jawel hoor, zeker 2 cm water op de zuigers staan, motor muurvast!
Na enig sleutelwerk de motor toch nog weer 1/2 rond gekregen; conclusie:
de drijfstangen(tussen zuigers en krukas) zijn krom geslagen van de middelste 2 cilinders, de zuigers lopen in de onderste stand tegen de krukas.
Oplossing: Plaatselijke sloop gebeld: “Chris heb je nog een 1300 blokje liggen?” En ja hoor ,er was er nog eentje…. Voor €100,- mocht ik hem ophalen, dit wordt dan zaterdag a.s. ingebouwd.
Moraal van dit verhaal: mensen pas op bij harde regenval en grote/diepe plassen, het luchtfilter zuigt veel lucht aan en een beetje water gaat zo mee! Water laat zich niet samenpersen en zal alles krom slaan!
Dit verschijnsel noemt men dus Aqua-Lock.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.