Forumindex › Forums › Modellen › Astra › extreem koelvloeistof verbruik/verlies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2012 om 12:44 #17245234
ik plaats het hier !!daar deze het meest belezen deel is en ook deze motor niet vreemd is .
het gaat om een niet zo,n bekende Opel Sintra met een 2,2l16v blok met distributie riem .
km stand 168.000 bjr 1999. reim vervangen kompleet met pomp 145.000km bij aanschaf .deze motor of auto heeft het volgende zinds november 2011 is er 15 liter koelvloeistof door gegaan.
nu komt het auto is kurk droog van binnen geen beslagen ramen bij de kachel al alles los gehad kurk droog en lekt daar niet.
geen witte rook ,geen lekkage op de nieuwe bestrating onder de carpoort geen water bij de olie .auto loopt subliem rond dus op 4 poten kompressie gemeten met koude en warme motor subliem nagenoeg geen verschillen ??fris blok zou je zeggen..
vanmorgen afgeperst, tot de vul rand afgevuld bij een half bar druk je het reservoir leeg ???opnieuw gevuld weer het zelfde tot 3 keer toe gedaan ,toen eerst maar is naar het olie pijl gekeken niks normaal op peil gestart tikkie lopen prachtig rond waar is dat koelvloeistof gebleven bijna 3 liter ??????????.
wie heeft nog ideeen waar te kijken ik ben geen leek ook mijn maat eigenaar van de vak gar hier ???heeft ff geen idee..is na metingen kompresie warm en koud geen kop of koppakking we zijn ff het spoor bijster .
dus wie heeft nog sugestie,s
Bert
13 januari 2012 om 12:51 #17973636En onder het expansievat ook geen vocht? Want langs de niveausensor wil het ook wel eens lekken.
Als dat het niet is, denk ik dat het je driewegklep is. Dat hoor je wel eens vaker.13 januari 2012 om 13:48 #17973637waar zit de drie weg klep bij zo,n 2.2 liter .en onder het exspansie vat is het gord droog is er ook uit geweest . niks nada . maar zoveel lek zou je ergens moeten zien je drukt zomaar 3 liter weg bij koud blok moet ergens uitkomen ?????????????????????????????????????????????????????zou je denken .
Bert
13 januari 2012 om 13:55 #17973638Ja, heb je het koelvloeistofsysteem al eens onder druk gezet? Komt het dan nergens uitgelopen?
Ik ben absoluut niet bekend met de Sintra, dus ik heb geen flauw idee waar je driewegklep zit. Er staat echter al heel veel op het forum over driewegkleppen die lekken, bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?f=13&t=124867
Ik denk dat je met bovengenoemd topic wel kunt beredeneren waar de driewegklep bij jou precies moet zitten.En anders kun je altijd nog even verder zoeken op het forum, er staat echt heel veel informatie over.
13 januari 2012 om 14:59 #17973639risl lees me stukje nog is goed heb hem onderdruk gezet 3 x achterelkaar maar ik druk met orgineel Opel druk pompje de koelvkloeistof zo denk ik het systeem ergens in lijkt wel of er een balon ergens zit die ik oppomp
3 liter er in gepompt en de pers druk is zo gelijk aan de vloeistof verdwenen …waar heen ??????
maar ook als zo,n kachelkraan drie weg klep lekt zou je bij het kwijt raken van 15 liter in zeg is 8 weken toch wat moeten zien .vinden ,ruiken offff plof motor !!!!!!!
13 januari 2012 om 15:03 #17973640Ow, sorry, dat had ik even verkeerd begrepen.
Ik verdenk echt de driewegklep, maar als jij denkt dat dat ‘m niet is, dan zou ik geen andere optie kunnen noemen….even wachten tot er iemand anders reageert dan.P.s. als het de kachelradiateur zou zijn, zou je wel natte matten hebben, lijkt me?
13 januari 2012 om 15:53 #17973641trek je matten er eens uit, zoals je zegt het moet ergens blijven, en in het tempo dat het leeg loopt moet er zo onderhand wel ergens een straaltje lopen.
Mark
13 januari 2012 om 15:57 #17973642:kewlpics
13 januari 2012 om 18:33 #17973643vloerbedekking en onder tapijt is er uitgeweest /losgenomen de vloer tot op de staalplaat gord droog .
ohhh zag ik maar een straaltje heb de bodem stoppen tot achter er uitgehad en de hele platte vloer is droog , zitten een best koker balken profiel onder maar daar zitten ingeponste gaten in dus daar blijft het ook niet in staan .
ik weet het het is een raar gedoe ,,ook de vak garage is eff de weg kwijt nou is dat een vriend dus de brug gebruikt met het onder druk onder de auto staan om te kijken ??????waar komt de straal 3 liter met afpersen is veel hoor en niks zien he !!!!!!! :hmmz :hmmz
ben nu al 4 weken aan het zoeken en in de gaten houden onder alle denkbare omstandigheden ,het is echt begonnen bij het gaan gebruiken van de verwarming dus de Airco (normaal geen ecc) staat uit en de normale verwarming is in gebruik en je merkt meteen als het koel water niveau weer weg is doet de kachel ook weinig meer .de Airco werkt overigens boven de 6 graden buiten temp wel gewoon .
zoekplaatje Bert
13 januari 2012 om 19:26 #17973644met de verwarming uit, dus helemaal dicht en enkel koude lucht, is het dan ook?
14 januari 2012 om 09:01 #17973645tja dan ook :wors
ik heb er hier 2 naast elkaar staan 1999er en 98 er compressie is nagenoeg gelijk heb dingen vergeleken ,dop van reservoir is over druk omgewisseld gehad hele resevoir omgewisseld ,ook William van nieuwe vennep (koenselaar) is ff de weg kwijt .zoekt en gij zult niet vinden .
kijk er mag van mij best wat stuk zijn al is het de kop,,, is niet erg als je maar kan vinden wat !!!!! na 4 weken zoeken voor jan l-l dan word je moedeloos ,liep ie nou rot of was je vermogen kwijt ,maar ik zou er bijvoorbeeld zo mee op vakantie kunnen 200 liter koelvloeistof op het dak en gaan ???? mishien dat het dan ergens uit loopt .
Bert
14 januari 2012 om 09:05 #17973646al eens gekeken in de bak van de middenconsole onder de verwarming ?
14 januari 2012 om 09:20 #17973647Ik zou de auto neerzetten allemaal kranten of karton er onder en dan druk er op.Vervolgens 10 liter koelvloeistof kopen en er net zolang in blijven gooien tot er iets te zien is op de kranten of het karton.Het lijkt mij namelijk niet dat het in de auto trecht komt omdat dan de ramen constant beslagen zouden moeten zijn toch?
14 januari 2012 om 09:34 #17973648Peter, vind je dat niet een beetje zonde van het geld?
Je gaat toch niet nog meer koelvloeistof proberen te verspillen?Het zal inderdaad wel niet in de auto komen, dan ruik je dat wel. En onder de middenconsole kan het bijna niet staan, aangezien daar de uitlaattunnel onder loopt (ook bij de Sintra, lijkt me), dus dan zou het wel naar de voetbakken lopen, met natte matten tot gevolg.
14 januari 2012 om 09:58 #17973649Tuurlijk is het zonde van het geld,maar ik weet wel als je er gek van word dat je niet weet waar het blijft je er alles aan wil doen om er achter te komen.Dus lijkt mij dit de enige oplossing om daar ook werkelijk achter te komen ook al kost het 10 liter koelvloeistof.Je kan in ieder geval wel dat hoofdstuk sluiten.
14 januari 2012 om 11:46 #17973650waar ie die 15 liter dan gebleven als hij op splinter nieuwe tegels staat en er is na 4 weeken rijden en neer zetten niet een drup te zien van binnen inderdaad tunnel dus als er vloeistof weg lekt gaat het naar de platte bodem plaat en dit is allemaal nieuw en droog ruikt ook niet vies ,anders ruik je een verbrande stroo lucht .
vrijdag bij de 7 lieter inhoud 3 liter bij kunnen drukken zonder dat er een einde aan komt moet toch ergens blijven ????????????????????
14 januari 2012 om 12:10 #17973651Dat is wel erg veel….
Het is een inkoppertje, maar het lekt dus duidelijk naar een holle ruimte in de auto, die niet verbonden is met de in- of uitlaat (want geen witte rook), niet met oliekanalen (want geen sludge), niet met de kachelradiateur of interieur (want geen geur binnen).
En dan blijven volgens mij zaken als dorpels en kokerbalken e.d. over, toch?14 januari 2012 om 18:06 #17973652risl
.inder daad maar alles is onder die auto voor zien van grote gaten zonder stoppen zitten 2 groet langs leggers onder de auto kokers zeg maar zijn op zoveel plaatsen open het kan haast niet en je zou toch zeggen 15 liter er door gejaagd 3 liter met afpersen weg dat he tan op z,n minst bij het bewegen of opkrikken van de auto ergens uit zou lopen.
en het meest vervelende is hij doet verder alles keurig loopt als een nieuwe zo mooi ??????
ook bij de waterpomp gekeken die is mee vervangen bij de distri wissel net 1 jaar terug 23.000km geleden en geen drup
mischien maar blijven rijden gaat vast wel wat stuk denk ik ????? heb nog ff gekeken naar een mogelijke 3 weg klep maar ik vind snelkoppelingen aan de achtekant motor die naar de kachel gaan,maar ???geen 3 weg klep bij me omega zit hij redelijk zichtbaar berijbaar is anders .
dus wie o wie heeft ooit zo iets aan de hand gehad garage geeft aan vervabgen van thermostaat huis is nu niet zo wijs eerst probleem ???maar ook hij weet het niet .
14 januari 2012 om 18:23 #17973653heb je staan Afpersen met UITERST koude motor???
Dat is wel belangrijk, als het op een hete kat komt, is het ook ”verdwenen”
willem
14 januari 2012 om 20:26 #17973654lijkt op je waterpomp…..maar die is vervangen volgens jou.
maar is die zeker vervangen ? want garage’s zetten weleens dingen op de rekening waar ze nog niet eens met hun vingers aan gezeten hebben.
vaak voorkomend is zeggen bougie’s vervangen,waterpomp,filters,koelvloeistof bijgevuld,of zeggen ruitenvloeistof bijgevuld en het allemaal niet doen :thumb
weet het ook niet zeker hoor probeer je te helpen :thumbup
14 januari 2012 om 21:06 #17973655damn, dit is wel een heel vaag probleem.
of misschien een heel simpel, als je straks de oorzaak gevonden hebt!koppakking kan het al niet zijn zoals je zegt, want dan moet hij toch echt op 3 cilinders lopen als je hem na het afpersen gaat starten.
3 liter kvs op je zuigers moet je wel merken dan :jerry3 liter kvs in je interieur, dan kun je bijna goudvissen kopen en die erin zetten, maar ook kurkdroog zeg je :hmmz
totaal nergens lekkage’s verder :wtfik zou het echt niet weten.
ben zelf monteur, dus wel nieuwsgierig naar de oorzaak/oplossing!!
14 januari 2012 om 21:08 #17973656p.s
kun je hem niet eens een hele nacht onder (flinke) druk laten staan?
en dan de dan erna eens checken?15 januari 2012 om 10:09 #17973657GSIN racer .
ik wou dat ik hem onder druk kon krijgen ,ik heb 3x geprobeerd met heel modern geleend GEREEDSCHAP bij de VW dealer om hem af te persen maar na 3 liter bij vullen elke keer druk en vloeistof weg heb ik het idee dat er ergens een resrvoir zit waar het heen gaat 15 liter weg in 8 weken 3 liter met afpersen nergens een drupje lekkage ,, het is om gek van te worden ..
ben zelf ook monteur (zij het in ruste leeftijd ) dit heb ik nog nooit zo meegemaakt dubbele tank ga je aan denken waar je de koelvloeistof heen drukt ..
had gehoopt na die 3 liter dat hij moeite zou hebben met starten zoveel zeg maar water op de zuigers maar tik lopen . compressie is top alle 4 het is te verwaarlozen het verschil per cillinder .
Wim V6 de auto heeft volle nacht stil gestaan en toen bijgevuld zit rose longlife in ,,echt nergens een aftekening van een lekje zeg maar LEK !!!!juist al zo neer gezet dat het goed na te zien is of hij drupt ??? splinter nieuwe stoep tegels (beton) en als je bij 0,5 barr bent met opdrukken zie je zo de vloeistof verdwijnen en het is echt weg druk loos komt het ook niet terug .
dus SCHIET MIJ MAAR LEK ….
15 januari 2012 om 10:59 #17973658Past die VW dop een beetje dan???
Wij kregen een tijd terug een Omega-V6 met Misterieuze koelvloeistof verlies, de beste man was hier en daar door dealer en garage al van het kastje naar de muur gestuurd..
En heeft ons om hulp gevraagd..
Wij hebben deze hulp geboden, de auto op de Brug bij ons gezet, 1 nacht onder druk laten staan met een OPEL koelvloeistof druk tester,
Zo kwamen we er achter dat de koppakking lekte naar buiten achteraan op bijde cilinderbanken..Met rijden en laten draaien en afpersen met WARME motor kon je deze lekkage NIET vinden!!! omdat de koelvloeistof gewoonweg verdampt was voor het beneden kon bereiken.
Willem
15 januari 2012 om 11:31 #17973659maar er wordt al aangegeven dat je de koelvloeistof zo weg kan drukken, dat vind ik zo raar.
want als de dop zou lekken, dan zou je ook niet echt druk op kunnen bouwen of de kvs weg kunnen duwen lijkt me.
en 15 liter bijvullen in totaal, das ook wat veel he :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.