Extra verlichtingschakelaar

Forumindex Forums Modellen Corsa Extra verlichtingschakelaar

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    chunx102

Hey allemaal, zat even wat te bedenken maar voordat ik het uitprobeer wil ik even wat vragen (klinkt misschien raar) maar kunnen wij zo’n aan/uit schakelaar aan de stadslichten zonder enkele problemen bouwen? Ik zat te denken om de stadslichten een constante + te geven met de aan/uit schakelaar en nog eens een zekering er tussen. Zal dit problemen opleveren i.v.m. bij het nog eens de originele schakelaar aan doen? …En zijn de stadslichten samen met de dashboardverlichting geschakeld?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

aan/uit schakelaar

Chun102
      Deelnemer

Niemand een idee?

BlackDevil

Zeker kan dat. Heb zelf een tijdje gereden met US-stadslichten en zo’n zelfde schakelaar ertussen gehad om het in- en uitschakelbaar te maken.

Dashboardverlichting gaat altijd aan zodra je stadslicht inschakelt.

jeroenk
          Deelnemer

Zou gewoon moeten kunnen. Draden solderen en het zaakje netjes afzekeren, dan komt het helemaal goed :thumb

tamiya
            Deelnemer

Kan je niet een mistlicht schakelaar pakken? Dan los je het origineel op ;)

wim-v6
              Deelnemer

@BlackDevil wrote:

Dashboardverlichting gaat altijd aan zodra je stadslicht inschakelt.

dit hoeft echter niet te betekenen dat ie ook geschakeld is met het stadslicht.

Bij bijvoorbeeld de Vectra-A Vectra-B, en Omega-A Omega-B is deze los geschakeld ivm parkeerlicht..
                dit is dan een losse pin op de lichtschakelaar, welke ook gevoed word als stadslicht word ingeschakeld.

Bij de corsa-B is deze wel met de linker of rechter stadslicht geschakeld is.

bij zowel de Vectra als Omega is de tellerverlichting altijd met kentekenlicht gekoppeld.
                Ik heb zelf een schakeling gemaakt welke mijn verlichting automatisch in laat schakelen als de motor is gestart.
                Echter heb ik het zo gemaakt dat als ik Contact aan zet, de teller en kentekenverlichting gaat branden.

> Contact aan:

Willem

chunx102

Bedankt voor jullie reacties!… even een schema voor de duidelijkheid:

-Dus als mijn aan/uit schakelaar al aan staat, en ik draai alsnog aan de originele lamp knop, zou er in principe niks gebeuren? (”12v + 12v”)
                  -En als laatst, zal het gaan piepen (waarschuwing dat de lampen aan staan) als mn portier open gaat? Of is dat alleen geregeld via de originele draaischakelaar?

wim-v6
                  Deelnemer

1: er gebeurt dan ook werkelijk echt niks, de stads, achter, teller en kenteken verlichting staat dan al aan.
                    – ik zie de meerwaarde dan ook totaal niet om dat zo aan te sluiten, kan je net zo lief even de lichtschakelaar op standje 1 draaien.

2: ja de zoemer gaat af bij openstaande deur..
                    – Als je daar vanaf wil kan je de zoemer demonteren, deze zit in de zekering kast, grijs relais

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.