Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Extra sterke startmotor of startmotor 6-cilinder op 2.2 CIH?
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 april 2017om 18:00 door hinterachse.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2017 om 19:03 #18338655
Heb een 2.2E CIH met verhoogde compressie. Dit leidt geregeld tot een korte levensduur voor de startmotor.
Als de motor bij koude start niet snel aanslaat is na een paar keer doorstarten de fut eruit.
En als de motor eenmaal op temperatuur is, laat ie zich al helemaal niet meer rondtorsen.
Ik hoorde van derden dat anderen die met hetzelfde probleem zaten, bij andere merken, vaak een extra sterke startmotor monteren.
Iemand anders kwam met het idee om de startmotor van een CIH3.0 te monteren.
Kan dit idd DE oplossing zijn of zijn er gewoon kant en klare extra sterke startmotoren voor?Wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen?
13 februari 2017 om 21:42 #18338668Wij zetten er ook 1 van een 24v op. Deze heeft idd meer vermogen en zou gewoon 1 op 1 moeten werken.
13 februari 2017 om 22:15 #18338670er is ook de mogelijkheid voor een startmotor van een 2,4 die heeft 1,4kw startvermogen en die van een 3liter past ook als het goed is
13 februari 2017 om 23:09 #18338677Die 24 Volt, is dat een kant en klaar bestaand geval of laat je die speciaal wikkelen?
14 februari 2017 om 00:10 #1833868224 volt, die is goed! Hij bedoeld 24ventielen…
De Bosch startmotor vanaf 2.4 (4cilinder) 2.6 3.0 en dus 3.0 24V (allemaal dezelfde)
heeft 1.4kw en heb ik ook op mijn 2.4 steken.
Ik had hetzelfde probleem14 februari 2017 om 00:32 #18338683Haha ja man, nou zie ik het ook!!! inderdaad een 24-klepper. Tja, ik zit zelf in de elektro wereld e dan zie je algauw wat je wilt zien, hé!
14 februari 2017 om 00:47 #18338684En maakt het dan nog uit of die startmotor dan van een V-motor of lijnmotor komt? of telt alleen het aantal kleppen?
14 februari 2017 om 00:57 #18338685En weet ook iemand in welke modellen die juiste motoren zitten?
Is altijd het eerste wat ze hier op de sloop vragen.14 februari 2017 om 16:43 #18338717Lijn motor zit je altijd goed, de andere hebben de startmotor aan de andere zijde. Volgens mij is daarvan de flens anders.
Omega 2.4, 2.6, 3.0 (24v)
Senator 2.6, 3.0 (24v)
Frontera 2.4En nog wat meer.
14 februari 2017 om 17:28 #18338720Aja, das fijn om te weten. Ik ga meteen op zoek. Bedankt!
14 februari 2017 om 18:28 #18338722Kijk eens op ebay, een nieuwe voor rond de 80 euro.
[url]http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xanlasser+senator+24v.TRS0&_nkw=anlasser+senator+24v&_sacat=0[/url]
Wel op het vermogen letten dus 1,4kW.
14 februari 2017 om 19:36 #18338726Das wel aantrekkelijk, ja. zo op Ebay. Alleen kan ik negens het vermogen van de startmotoren vinden. Daarom zou ik al eerder geneigd zijn naar Mr Auto te gaan.
14 februari 2017 om 19:39 #18338727Kun je aannemen dat als de startmotor van Bosch is, die automatisch 1,4kW is?
Bij andere merken op Mr Auto zie iets van 1.1kW.14 februari 2017 om 19:41 #18338728De valeo heeft 1.1kw, dus even opletten!
14 februari 2017 om 19:41 #18338729ebay aanhouden starter voor c30se dan zit je goed
14 februari 2017 om 19:42 #1833873014 februari 2017 om 21:48 #18338749Oké Ghanz, heb um net besteld. Kan voor dat geld idd nergens een andere vinden!
Tis alleen dat we niet altijd ff goede resultaten met eBay hebben gehad.
Maar we gaan het zien. A.s. vrijdag mag ik hem verwachten, ga nu ff mijn accu onder de lader zetten.
Ben toch wel benieuwd naar het resultaat!
15 februari 2017 om 12:03 #18338786Kleine tip, betaal met paypal, dan heb je geen ellende. Ik heb weleens gehad dat ik niks kreeg, of imitatie spul, altijd netjes afgehandeld!
1 april 2017 om 21:59 #18341481Ben benieuwd of je de startmotor nog ontvangen hebt, en hoe deze bevalt!
Mijn 1,9 start plotseling ook niet zo soepel meer. Kan een andere oorzaak zijn, maar als de startmotor het euvel blijkt te zijn, is het goed om alvast een linkje naar een nieuwe achter de hand te hebben ;)
2 april 2017 om 18:00 #18341500Ik heb idd toen die zescilinder “Anlasser” besteld en bezorgd gekregen met meteen het verzoek de ouwe te retourneren.
De motor start er wel op maar ik denk ook wel dat de accu aan het inleveren is (zeker 6-7 jaar oud).
In mijn geval gaat het starten d.m.v. een startknop (circuitauto). De draad naar de startknop komt van de voeding, waar alles vanaf komt, en gaat dan eerst door een zekering, dan naar de startknop en gaat van daar naar het startrelais op de startmotor.
Nik bijzonders in wezen, hè? Alleen klapte de ouwe zekering er van 10A er wel telkens uit als ik ff moest doorstarten.
Vrij snel zelfs. Dit loste ik op door een zekering te plaatsen van 20A. Ik moet nog wel ff de draad vervangen door een dikkere.
De wagen wordt door zijn doel ook relatief weinig gebruikt, natuurlijk.
Ik hoor wel de klik van het startrelais maar moet toch nog wel een paar keer starten voor dat de startmotor zelf meegaat.
Maar zoals ik al eerder zei, de motor staat lang en vaak stil. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.