Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Extra meters
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2010 om 17:23 #17739398
Op de oliedruksensor zitten twee aansluitingen.
1 is een lipje, deze is voor het lampje (dit is een aan / uit signaal)
de andere is een stukje schroefdraad. Dit is de aansluiting die naar de oliedrukmeter toe loopt.
Was het niet zo, dat je een paar draden moest wisselen op de stekker achterop het dashboard op het moment dat je overstapt naar een dashboard met toerenteller? :hmmz :hmmz
28 oktober 2010 om 18:51 #17739399ja idd dat bedoelde ik ook je moest paar draden om wisselen anders gaat het niet kloppen
tenminste dat is wat ik er van weet
28 oktober 2010 om 19:52 #17739400Ja weet ik, lampje deed het al met de oude sensor. Toen sloeg de meter helemaal uit maar lampje werkte normaal. Heb via de schema’s op het forum de pinnen verandert en een goed dikke draad getrokken van sensor naar dashboard.
Rare is dat de meter wel iets uitslaat. Ik zal morgen eens proberen met de extra draad er vanaf, zodat alleen het lampje werkt. Dit functioneerde dus wel met de oude sensor.
28 oktober 2010 om 21:16 #17739401Makkelijk te controleren:
Contact aan (iemand in de auto zetten)
Dan de draad van de sensor even tegen de massa van het blok aantikken.
Nu moet je lampje aan- en uitgaan. :D
29 oktober 2010 om 02:54 #17739402Dus als ik het goed begrijp heb je fysiek de km/h teller (alleen dat klokkie) uit je eigen kockpit gesloopt en in je huidige gezet. Is dat nou echt nodig?
Van die weinig km’s die ik in mijn Ascona gereden heb, was ik niet echt onder de indruk van de accuraatheit van de km/h teller. :P
29 oktober 2010 om 14:23 #17739403origineel gepost door postbusmanta
Makkelijk te controleren:Contact aan (iemand in de auto zetten)
Dan de draad van de sensor even tegen de massa van het blok aantikken.
Nu moet je lampje aan- en uitgaan. :D
Bedankt voor de tip. Zojuist geprobeerd, in alle gevallen blijft het lampje branden. Bij contact aan staat lampje aan en is de druk 2 bar (ja, terwijl de motor uit is). Bij lopende motor, lampje brand en oliedruk is minder dan 1 bar. Bij massa maken enzo geeft ‘ ie hetzelfde aan.
origineel gepost door McLambo
Dus als ik het goed begrijp heb je fysiek de km/h teller (alleen dat klokkie) uit je eigen kockpit gesloopt en in je huidige gezet. Is dat nou echt nodig?Van die weinig km’s die ik in mijn Ascona gereden heb, was ik niet echt onder de indruk van de accuraatheit van de km/h teller. :P
Ja de originel km-teller heb ik overgezet. Dit wilde ik om toch mijn eigen teller en km-stand te houden (ben nogal iemand van de originaliteit). En ja, afwijking houd je toch, mijn huidige wijkt 7% af.
29 oktober 2010 om 15:40 #17739404Toevallig heb ik zojuist zelf ook een SR tellerset binnen gekregen, maar het is niet zo’n beste helaas.
Deze heeft heel lang in de zon gestaan, en alle wijzertjes zijn verkleurd naar een soort van flets geel, behalve de meter links onder, daar is het nog knal oranje.
Daarbuiten zijn de sleepgelijders van de verwarming kats verroest… lijkt wel of die buiten gelegen heeft. :hmmznou misschien kan ik er nog wat van maken, anders zet ik hem weer te koop. leuk voor in een scheurmanta ofzo, waar je de oliedruk in de gaten wilt houden.. :wors
30 oktober 2010 om 16:44 #17739405Zou het de sensor zelf zijn?
30 oktober 2010 om 17:35 #17739406Heb dit ook bij mijn vorige GT/E gehad en daar lag het aan het geval waar je sensor opgeschroeft, daar zit een kogel in die door een veer op en neer hoort te bewegen maar door slijtage bleef die hangen en sloeg mijn metertje ook nog maar een klein beetje uit en brande ook het olielampje.
Misschien dat jij het zelfde probleem hebt :hmmz
30 oktober 2010 om 17:42 #17739407origineel gepost door opelmantagek
Heb dit ook bij mijn vorige GT/E gehad en daar lag het aan het geval waar je sensor opgeschroeft, daar zit een kogel in die door een veer op en neer hoort te bewegen maar door slijtage bleef die hangen en sloeg mijn metertje ook nog maar een klein beetje uit en brande ook het olielampje.Misschien dat jij het zelfde probleem hebt :hmmz
Goede tip, ik zal morgen de sensor er eens afschroeven. Bedankt :thumbup
30 oktober 2010 om 18:34 #17739408origineel gepost door Stender
Alles werkt goed, behalve de oliedruk. Voor de ombouw had ik er nooit problemen mee (behalve die ene keer in Duitsland), en zojuist bij een testrit brandde het lampje constant en was de druk net iets meer dan het minimum.
Maar er zit genoeg olie in en hij lekt nergens opvallend.
Ligt het aan de sensor (2e hands) of heb ik iets verkeerd aangesloten?
Even een opmerking, al lekt je motor nergens geen druppel en heb je genoeg olie in je blok, kun je nog steeds geen oliedruk hebben op je blok.
Maar dat even terzijde.
30 oktober 2010 om 18:43 #17739409Zo’n sensor, is dat speciaal voor Opel CIH? Of kan er een universele oliedruk meter aan?
30 oktober 2010 om 22:12 #17739410origineel gepost door peerke1987
origineel gepost door Stender
Alles werkt goed, behalve de oliedruk. Voor de ombouw had ik er nooit problemen mee (behalve die ene keer in Duitsland), en zojuist bij een testrit brandde het lampje constant en was de druk net iets meer dan het minimum.
Maar er zit genoeg olie in en hij lekt nergens opvallend.
Ligt het aan de sensor (2e hands) of heb ik iets verkeerd aangesloten?
Even een opmerking, al lekt je motor nergens geen druppel en heb je genoeg olie in je blok, kun je nog steeds geen oliedruk hebben op je blok.
Maar dat even terzijde.
Je hebt gelijk. Maargoed, alles was OK voordat die andere sensor erin kwam, vandaar dat ik het daar zoek.
origineel gepost door McLambo
Zo’n sensor, is dat speciaal voor Opel CIH? Of kan er een universele oliedruk meter aan?Deze sensor is CIH. Ik werk het liefst met originele onderdelen.
31 oktober 2010 om 16:04 #17739411origineel gepost door opelmantagek
Heb dit ook bij mijn vorige GT/E gehad en daar lag het aan het geval waar je sensor opgeschroeft, daar zit een kogel in die door een veer op en neer hoort te bewegen maar door slijtage bleef die hangen en sloeg mijn metertje ook nog maar een klein beetje uit en brande ook het olielampje.Misschien dat jij het zelfde probleem hebt :hmmz
Bedoel je in het blok?
1 november 2010 om 19:41 #17739412Afijn nu zit originele sensor er weer op, geen lampjes ofzo. Dus kennelijk is de andere sensor kapot. Ik ga het nu proberen op te lossen met diegene waarvan ik ‘m gekocht hebt, hij had al gezegd een ander te zoeken dus dat is netjes.
Kan nu in ieder geval weer rijden.
1 november 2010 om 20:04 #17739413Wat kost zo’n ding ongeveer 2e hands? Want ik begrijp dat ze dus niet nieuw meer te krijgen zijn?
2 november 2010 om 08:55 #17739414volgens mij kosten die niet zoveel, je ziet ze regelmatig liggen.
3 november 2010 om 00:51 #17739415origineel gepost door Stender
origineel gepost door opelmantagek
Heb dit ook bij mijn vorige GT/E gehad en daar lag het aan het geval waar je sensor opgeschroeft, daar zit een kogel in die door een veer op en neer hoort te bewegen maar door slijtage bleef die hangen en sloeg mijn metertje ook nog maar een klein beetje uit en brande ook het olielampje.Misschien dat jij het zelfde probleem hebt :hmmz
Bedoel je in het blok?
Ik bedoel idd in het blok zelf, maar zo te lezen ligt het toch aan de sensor ;)
20 maart 2011 om 14:18 #17739416ik ben nu ook bezig met een ander dash er in te zetten.
deze heeft een econoom meter.maar het werk niet allemaal.
ik heb het grootlicht draad om gezet.
en het werk wel.maar de rest werkt niet.
als ik richting aan zet.
branden de handrem lamp olie lampje en groot licht.
tevens gaat de temp meter bij elke tik omhoog.
zijn er nog tips voor mij20 maart 2011 om 14:38 #17739417Heb je de rest van de draden ook verandert qua bezetting, n.a.v. de schema’s in dit topic?
20 maart 2011 om 15:12 #17739418schema :hmmz waar staat die.
ik heb alleen het grootlicht draad veranderd.
ik zag ook dat het de stekker die er op hoort.
anders is dan de orgi.
het pennetje zit net anders.20 maart 2011 om 15:46 #17739419[rquote=1895910&tid=134602&author=brobbel1]schema :hmmz waar staat die.
ik heb alleen het grootlicht draad veranderd.
ik zag ook dat het de stekker die er op hoort.
anders is dan de orgi.
het pennetje zit net anders.[/rquote]Dan moet je de zoekfunctie even gebruiken, is vaak ter sprake gekomen. Je moet allebei de stekkers veranderen qua pinbezetting, anders heb je kans dat de boel kapot gaat.
20 maart 2011 om 17:07 #17739420schema gevonden.
alles omgezet zo als beschreven.
nu nog een paar dingen uit zoeken.
handrem lampje brandt niet.
toeren teller doet het nog niet.
en ik heb een econoom meter.
dus hou een draadje over dan he.20 maart 2011 om 19:28 #17739421eco meter werkt op vacuum
20 maart 2011 om 19:51 #17739422idd deze gaat naar groen als je gas geeft :D
verder alle lampje’s doen het nu.
nu nog de toerenteller aansluiten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.