Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Extra meters
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2010 om 21:44 #17739373
moet ik even kijken
origineel gepost door lenn0
iemand nog een b2 tellerbak met oliedrukmeter over?9 oktober 2010 om 21:46 #17739374iets heel anders
was tussen mijn tellers aan het kijken en nu viel mij op
dat er bij de b2 telleruniots twee verschillende toerentellers zijn
een met een rood gedeelte tussen 6500 en 7000 toeren en een met het rode gedeelte tussen de 6000 en 7000 toeren
weet iemand waarom dit is10 oktober 2010 om 09:55 #17739375Ik veronderstel doordat de CIH en OHC blokken in de B2 werden gemonteerd…
10 oktober 2010 om 13:32 #17739376wat wel zo is, als je je eigen teller houdt zoals ik. (meestal kan je ook niet anders door een andere W-waarde) Dat je dan een glanzende teller hebt voor km/h en de rest mat is… wel jammer, mr als je het niet weet, valt het ook niet op…
11 oktober 2010 om 06:42 #17739377origineel gepost door Black Magic
dsit is dus een b2 tellerbak maar hij is er ook gewoon van een b1
en dan is de auto dus origineel
zou er helemaal geen l;osse tellers bij plaatsen als je hem origineel wilt houdenorigineel gepost door eddepet007
heb er nog 1 liggen met oliedruk meter
is idd gelijk aan gsi tellerset enkel is eco meter veranderd voor oliedruk
tevens moet je ook je sensor op blok vervangen voor druk sensor met 2 aansluitingen
plaatje van tellersetWat is het verschil tussen een B1 en en B1 cockpit? want ik zie het niet. :o
19 oktober 2010 om 20:23 #17739378Afijn ik heb de boel eruit. Wat mij opvalt, is dat er veel lampjes overal zitten, waarvan de meerderheid niet werkt. Een opsomming:
Tellers: 2 lampjes, waarvan er 1 werkt
Kachel: 1 lampje, dat niet werkt
Achteruitverwarming: 1 lampje, dat niet werkt
Ventilator: geen lampje.Wanneer horen deze lampjes aan te gaan? Die van tellers begrijp ik wel, maar verder.
20 oktober 2010 om 05:32 #17739379Tellers bij licht aan, kachel idem, achterruitverwarming, wanneer je die aan zet, ventilator bij licht aan. Overigens doen het er bij mij ook niet, alles vervangen maar nog steeds enkele weigeren
20 oktober 2010 om 05:33 #17739380Lampje van de kachel gaat aan als je de kachel aan doet. Zelfde geldt voor de achterruitverwarming.
20 oktober 2010 om 06:21 #17739381maar wat is nu het eigenlijke verschil dan tussen b1 en b2 ?
glans en mat ??
ik heb er nog 1 liggen voor geintreseerden
20 oktober 2010 om 06:51 #17739382Lampje voor de achterruitverwarming brand toch altijd? Of in ieder geval wanneer de overige verlichting ook aan staat?
Veranderd wel van kleur met dat je de achterruitverwarming aan of uit doet :cool:
20 oktober 2010 om 07:22 #17739383origineel gepost door manta_dennis
Lampje van de kachel gaat aan als je de kachel aan doet. Zelfde geldt voor de achterruitverwarming.Wat bedoel je met ‘kachel’ Bij mij zit er alleen een lampje voor de achterruit verwarming. Ventilatie aan de andere kant zit niet eens een fitting voor een lampje…
20 oktober 2010 om 07:52 #17739384origineel gepost door The_Undertaker
Lampje voor de achterruitverwarming brand toch altijd? Of in ieder geval wanneer de overige verlichting ook aan staat?Veranderd wel van kleur met dat je de achterruitverwarming aan of uit doet :cool:
bij de d kadett brand ie altijd wanneer ik de normale verlichting aan heb. wanneer ik de verwarming aandoe (schakelaar op mij aan trekken) dan brand ie feller.
20 oktober 2010 om 11:16 #17739385BEdankt voor de antwoorden, ik kan nu tenminste alle lampjes testen.
Teller is inmiddels omgebouwd, tellerbak is klaar en ik heb wat spul besteld bij Mantaparts (aangevraagd in ieder geval).
Ben nu bezig met de draden, maar het signaal van de toerenteller moet vanaf de bobine komen. Waar moet ik dit aftappen? Hieronder pics van m’n bobine.
20 oktober 2010 om 11:33 #17739386meende altyd de groene
20 oktober 2010 om 14:32 #17739387origineel gepost door teungts
meende altyd de groeneDie gaat naar de verdelerkap. Op diezelfde plek komt er een andere draad uit, die naast de verdelerkap in een cilyndertje eindigt. Moet ik deze splitsen?
En waar kan ik een 2polige oliedruksensor kopen?
20 oktober 2010 om 14:33 #17739388ventilator brandt altijd bij licht aan. lampje zit bovenaan te schakelaars. Lampje van achteruitverwarming kleurt idd rood als jem aanzet.
Mistlicht brandt ook licht bij gewoon licht aan. Wanneer je hem opzet kleurt ie felrood.
Het is idd de groene draad waar je moet aftappen voor toerenteller.
22 oktober 2010 om 11:27 #17739389zo kan het ook!:
olie druk volt en ampére meter. VDO
22 oktober 2010 om 11:34 #17739390Mooi! is dat van een A manta/ascona?
Vind die omhoog lopende console erg mooi. jammer dat ze dat in de B niet doorgevoerd hebben. Zit je naar zo’n ‘leegte’ te staren.
22 oktober 2010 om 11:35 #17739391Yesh Mclambo, dit zit in een A-manta. Hebben we zelf gebouwd.
Precies wat je zegt, die consoles zijn er naar mijn weten niet origineel voor de manta’s
22 oktober 2010 om 11:40 #17739392Kicken!
22 oktober 2010 om 11:42 #17739393Heb nu een nieuwe tellerbak, zal binnenkort eens foto’s maken.
Is bij nader inzien toch de mooiste/origineelste oplossing. Voordat dat laatste vind ik belangrijk.
Komende week stekker + oliedruksensor binnen, ga van ‘t weekend tijd proberen vrij te maken voor het trekken van extra draden. Tellerbak is al omgebouwd.
22 oktober 2010 om 11:43 #17739394Ik hikte er ook altijd tegen aan, super mooie auto die manta, maar het dashboard miste gewoon iets. Die “leegte” in het midden waar je het over had.
Je bent wel eventjes bezig met zo’n console maken, maar het is alle moeite waard. Deze is van ijzer gemaakt, en daarna bekleed en de randjes afgewerkt met het zelfde materiaal als dat in je portier randen zit. En nu heb je dus wel genoeg plek om je radio/klokken kwijt te kunnen.
22 oktober 2010 om 11:43 #17739395origineel gepost door Stender
Heb nu een nieuwe tellerbak, zal binnenkort eens foto’s maken.Is bij nader inzien toch de mooiste/origineelste oplossing. Voordat dat laatste vind ik belangrijk.
Komende week stekker + oliedruksensor binnen, ga van ‘t weekend tijd proberen vrij te maken voor het trekken van extra draden. Tellerbak is al omgebouwd.
Ben benieuwd ! :)
28 oktober 2010 om 13:49 #17739396Afijn alles is nu aangesloten enzo.
Alles werkt goed, behalve de oliedruk. Voor de ombouw had ik er nooit problemen mee (behalve die ene keer in Duitsland), en zojuist bij een testrit brandde het lampje constant en was de druk net iets meer dan het minimum.
Maar er zit genoeg olie in en hij lekt nergens opvallend.
Ligt het aan de sensor (2e hands) of heb ik iets verkeerd aangesloten?
28 oktober 2010 om 16:23 #17739397heb je wel extra draad getrokken en wat omgewisseld
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.