Extra meters aansluiten Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Extra meters aansluiten Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    BlackDevil

De meters zitten erin en alles werkt zoals het hoort. Wel lekker anderhalve dag ervoor uitgetrokken om op het gemak een kabelboom te maken, netjes te bundelen en alle draden te testen op doorgang voordat uiteindelijk de meters werden aangesloten. Verlichting voor de meters heb ik via de dimmer aangesloten, zodat deze met het instelwieltje met de overige tellerverlichting in helderheid geregeld kan worden. De stroomtoevoer voor de meetinstrumenten zelf loopt via de geschakelde plus. Ook nog een nieuwe massakabel voor de meters naar de accu getrokken om een zo goed mogelijk gesloten circuit te verkrijgen, met zo min mogelijk weerstand.

corsaracer
      Deelnemer

:kewlpics

BlackDevil

@corsaracer wrote:

:kewlpics

Ik maak nooit foto’s van mijn klusjes, dus heb er ook nu geen. In plaats van de radio zitten er nu de 3 meters in. Niets spannends dus.

Fearless
          Deelnemer

Ipv die adapter ringen pak ik liever ergens een stopje uit een oliekanaal. Om vervolgens met een klein verloopnipptje naar de oliedrukzender te gaan.
            Die adapters kunnen wel eens lekken, en het filter komt lager te liggen.
            Ben er dus geen fan van.

In mn xe had ik een nippeltje van 3 euro. Later heb ik een drukschakelaar/zender van een gsi gebruikt. Maar die zijn nieuw duurder als een adapter kost. En werkt ook lang niet op elke meter zoals het hoord. Dus liever de bijgeleverde zender met een nippeltje

BlackDevil

@Fearless wrote:

Die adapters kunnen wel eens lekken

Na mijn testrit zag ik ook wat druppeltjes op de vloer liggen. Van wat ik kon zien lekt het een beetje bij de aansluiting van het oliefilter op de adapter. Mogelijk doordat ik het oude filter er weer op heb gedaan totdat ik de olie ga verwisselen. De rubber pakking zal wel al een beetje ingedrukt zijn. Morgen eens even kijken of ik daar provisorisch even wat aan kan doen.

corsabc20xe
              Deelnemer

heb je ook een foto daarvan fearless.
                heb nu zelf een adapter ring maar wil ook weer een olie koeler en dat daag moeilijk samen

corsaracer
                Deelnemer

@Fearless wrote:

Ipv die adapter ringen pak ik liever ergens een stopje uit een oliekanaal. Om vervolgens met een klein verloopnipptje naar de oliedrukzender te gaan.
                  Die adapters kunnen wel eens lekken, en het filter komt lager te liggen.
                  Ben er dus geen fan van.

In mn xe had ik een nippeltje van 3 euro. Later heb ik een drukschakelaar/zender van een gsi gebruikt. Maar die zijn nieuw duurder als een adapter kost. En werkt ook lang niet op elke meter zoals het hoord. Dus liever de bijgeleverde zender met een nippeltje

alleen zit bij een x14xe het oliefilter aan de voorkant tegen het blok en bij een c20xe het oliefilter aan de onderkant.

heb bijna 2 jaar rond gereden met die ring en nooit last van lekker gehad, zelf niet na een filter wissel

BlackDevil

Lekkageprobleem lijkt te zijn verholpen. Hij lekte uit de aansluiting van de oliedruksensor. Om toekomstige problemen te voorkomen maar gelijk op alle aansluitingen een pakking ertussen gedaan.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.